Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Libertine
15-03-2024 om 11:29
Miraval schreef op 15-03-2024 om 11:26:
en nogmaals ik vind islam helemaal geen probleem. Geen enkel geloof ook al heb ik er zelf helemaal niks mee.
Ik ben ook voor het opvangen van vluchtelingen, het direct mee laten draaien in de maatschappij. Bijvoorbeeld door direct na aanmelding toe te wijzen aan een gemeente (middels de spreidingswet) en de mogelijkheid bieden te gaan werken. Een soort samenwerkingsverband tussen bedrijven en gemeenten die aan kunnen geven voor welke functies ze mensen kunnen gebruiken. Zou wat mij betreft een win/win situatie zijn. Zo heb je ook minder arbeidsmigranten nodig.
Maar ik ben dan tegelijkertijd ook voorstander van verplicht meewerken aan een integratie dmv ofwel werken ofwel verplichte scholing in taal of een functie waar tekorten zijn. Iets waar mensen overdag mee bezig kunnen zijn zodat ze zich zelf ook nuttig voelen. Want ik kan me helemaal voorstellen dat afwachten terwijl je helemaal niks mag doen echt vreselijk is.
Ik ben dat allemaal en helemaal met je eens!
Miraval
15-03-2024 om 11:38
En moslims of de islamisering zijn niet het probleem in onze samenleving. Het probleem zit hem in het conservatisme en extremisme.
Ik denk dat we moeten kijken naar waarom mensen steeds meer neigen naar de conservatieve kant? Of de extremistische kant van een geloof.
Waarom willen mensen in een vrije samenleving tijdens demonstraties dingen roepen als Hamas is my brother, Yemen Yemen make us proud..., vlaggen van terreurorganisaties uitdragen? Wat zouden hun zusters en broeders in Iran hiervan vinden?
Waarom luisteren jongeren naar mannen als Andrew Tate? En willen jonge vrouwen ineens tradwife worden en weer terug naar de klassieke rolverdeling tussen mannen en vrouwen met dat verschil dat die man dan wel minstens 100.000 euro per jaar moet verdienen en die vrouw moet voorzien in achterlijk dure luxe producten?
Waarom zijn de problemen op scholen onder jongeren zo toegenomen dat leraren zich bedreigd voelen en gevoelige onderwerpen niet meer naar tevredenheid kunnen behandelen?
Want ik denk dat daar de kern van het probleem zit. Al heb ik er zelf helemaal geen antwoorden op helaas.
Libertine
15-03-2024 om 11:38
Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 11:00:
[..]
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/787694662/uniform-boa-moet-neutraal-zijn
Sheher Khan van DENK Amsterdam heeft zijn ideale toekomstbeeld namelijk al helemaal helder. ’Zo kan de samenleving alvast wennen aan het beeld van handhavers met een islamitische sluier en is de introductie van de hoofddoek bij de politie nog maar een kleine stap’, aldus Khan.
Hoeveel Mahsa Amini's zullen hier vallen ten gevolge van de kledingpolitie?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/12/iran-teheran-mahsa-amini-protesten/
Maak je geen zorgen, in Engeland is het al sinds jaar en dag dat de Sikhs die bij de politie werken een tulband mogen dragen. Vind iedereen hartstikke normaal. Sterker, ze hoeven zelfs geen helm op als ze in de bouw werken of op een motor rijden. Misschien heeft Halsema haar voortschrijdend inzicht daar wel opgedaan. Good for her!
Miraval
15-03-2024 om 11:47
Libertine schreef op 15-03-2024 om 11:38:
[..]
Maak je geen zorgen, in Engeland is het al sinds jaar en dag dat de Sikhs die bij de politie werken een tulband mogen dragen. Vind iedereen hartstikke normaal. Sterker, ze hoeven zelfs geen helm op als ze in de bouw werken of op een motor rijden. Misschien heeft Halsema haar voortschrijdend inzicht daar wel opgedaan. Good for her!
Al vind ik dat wel weer een beetje ver gaan want daar komt veiligheid in het geding. Wat als er iets gebeurd op het werk hoe zit het dan met aansprakelijkheid? Een helm is een verplicht iets (in Nederland).
Ik geloof nooit dat je daar in Nederland mee weg komt of überhaupt maar moet willen.
felija
15-03-2024 om 11:57
Miraval schreef op 15-03-2024 om 11:38:
En moslims of de islamisering zijn niet het probleem in onze samenleving. Het probleem zit hem in het conservatisme en extremisme.
Ik denk dat we moeten kijken naar waarom mensen steeds meer neigen naar de conservatieve kant? Of de extremistische kant van een geloof.
Waarom willen mensen in een vrije samenleving tijdens demonstraties dingen roepen als Hamas is my brother, Yemen Yemen make us proud..., vlaggen van terreurorganisaties uitdragen? Wat zouden hun zusters en broeders in Iran hiervan vinden?
Waarom luisteren jongeren naar mannen als Andrew Tate? En willen jonge vrouwen ineens tradwife worden en weer terug naar de klassieke rolverdeling tussen mannen en vrouwen met dat verschil dat die man dan wel minstens 100.000 euro per jaar moet verdienen en die vrouw moet voorzien in achterlijk dure luxe producten?
Waarom zijn de problemen op scholen onder jongeren zo toegenomen dat leraren zich bedreigd voelen en gevoelige onderwerpen niet meer naar tevredenheid kunnen behandelen?
Want ik denk dat daar de kern van het probleem zit. Al heb ik er zelf helemaal geen antwoorden op helaas.
Misschien omdat 'de mens' graag in een al bekend gemiddeld hokje wil zitten? Nieuw en anders is eng? Als reactie op alle vele nieuwe ontwikkelingen houdt een grote groep mensen zich krampachtig vast aan hoe het in hun beleving was, even gechargeerd: wit, hetero, huisvrouw is prima, bekende Nederlandse cultuur?
Miraval
15-03-2024 om 11:58
felija schreef op 15-03-2024 om 11:57:
[..]
Misschien omdat 'de mens' graag in een al bekend gemiddeld hokje wil zitten? Nieuw en anders is eng? Door alle vele nieuwe ontwikkelingen houden mensen zich krampachtig vast aan hoe het in hun beleving was, even gechargeerd: wit, hetero, huisvrouw is prima, bekende Nederlandse cultuur?
Geen idee zou goed kunnen hoor. Dat mensen door al die verschillen die er zijn juist zoeken naar overeenkomsten? Zou wel een goeie verklaring zijn. Het is iets menseigen dus en lastig te veranderen?
felija
15-03-2024 om 11:59
Miraval schreef op 15-03-2024 om 11:58:
[..]
Geen idee zou goed kunnen hoor. Dat mensen door al die verschillen die er zijn juist zoeken naar overeenkomsten? Zou wel een goeie verklaring zijn. Het is iets menseigen dus en lastig te veranderen?
Dat denk ik.
Libertine
15-03-2024 om 12:03
Miraval schreef op 15-03-2024 om 11:47:
[..]
Al vind ik dat wel weer een beetje ver gaan want daar komt veiligheid in het geding. Wat als er iets gebeurd op het werk hoe zit het dan met aansprakelijkheid? Een helm is een verplicht iets (in Nederland).
Ik geloof nooit dat je daar in Nederland mee weg komt of überhaupt maar moet willen.
Waarom zou je dat niet moeten willen? Het voorbeeld in Engeland laat toch zien dat het prima gaat? Ik neem aan dat ze hier een weloverwogen besluit in hebben genomen want ook daar zal veiligheid een belangrijk issue zijn en een helm verplicht. Maar ze zijn na afweging blijkbaar tot een andere conclusie gekomen.
De overweging waard en hartstikke mooi wat mij betreft, anders kan deze grote groep mensen niet werkzaam zijn in de bouw of bij de politie. Dat zou toch jammer zijn.
Poezenmeisje
15-03-2024 om 12:07
"Nieuw en anders" is bij mij dat ik best wel vegan brownies en gefermenteerde ananas wil proberen in een restaurant.
Niet dat ik mij wil conformeren aan middeleeuwse opvattingen, dat is namelijk niet "nieuw en anders".
Libertine
15-03-2024 om 12:14
Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 12:07:
"Nieuw en anders" is bij mij dat ik best wel vegan brownies en gefermenteerde ananas wil proberen in een restaurant.
Niet dat ik mij wil conformeren aan middeleeuwse opvattingen, dat is namelijk niet "nieuw en anders".
Verklaar je eens nader, want ik begrijp niet wat je bedoelt? Wat zijn volgens jou middeleeuwse opvattingen? En waar moet je je dan aan conformeren?
felija
15-03-2024 om 12:27
Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 12:07:
Het is nieuw en anders dat de digitale man/vrouw indeling op de schop is gegaan. Dat gezellig grazende koeien in de wei niet langer meer tot het romantische beeld behoren, maar bijdragen aan milieuvervuiling. Het is nieuw en anders dat ons lapje vlees op de bbq ter discussie staat. Het is nieuw en anders dat er steeds meer invloeden van buitenaf onze cultuur 'binnendringen'. Het is nieuw en anders dat de gevestigde orde qua mannen 'opeens' niet meer hun goddelijke gang kunnen gaan, maar gewezen worden op grensoverschrijdend gedrag. Het is relatief nieuw en anders dat van de hedendaagse man een evenredig aandeel wordt verwacht aangaande het thuisfront. Etc.
Veel dingen die gewoon waren, zijn dat niet meer. Veel mensen zien dat met lede ogen aan en verzetten zich daartegen, door bijvoorbeeld op conservatief (extreem)rechtse partijen te stemmen.
Poezenmeisje
15-03-2024 om 12:36
Wat hebben middeleeuwse opvattingen te maken met voedselproductie?
Maar ik wil heus de gember en ananas wel opgeven, ik ben nu druk bezig te koken met aardperen en pastinaken.
Gebruikersnaaminvullen
15-03-2024 om 12:37
Libertine schreef op 15-03-2024 om 12:03:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten willen? Het voorbeeld in Engeland laat toch zien dat het prima gaat? Ik neem aan dat ze hier een weloverwogen besluit in hebben genomen want ook daar zal veiligheid een belangrijk issue zijn en een helm verplicht. Maar ze zijn na afweging blijkbaar tot een andere conclusie gekomen.
De overweging waard en hartstikke mooi wat mij betreft, anders kan deze grote groep mensen niet werkzaam zijn in de bouw of bij de politie. Dat zou toch jammer zijn.
Ze had het over helmplicht op bouwplaatsen en veiligheid. Vind ik zelf ook raar dat een sikh geen helm hoeft te dragen, want de bedrijven zijn degene die op de vingers worden getikt bij ongelukken, ernstig of niet.
Fleurtje_5
Maar dat gewone burgers geen woning kunnen krijgen en al jaren staan ingeschreven hoor ik ze niet klagen.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240315_93648607?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middag&utm_content=article_list_2&utm_term=0-0
Maastricht komt onder toezicht van de provincie te staan, omdat onvoldoende statushouders aan een woning zijn geholpen. Gemeente en corporaties zijn ontstemd. Er komen te weinig passende woningen vrij.
.........
Libertine
Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 12:36:
Wat hebben middeleeuwse opvattingen te maken met voedselproductie?
Maar ik wil heus de gember en ananas wel opgeven, ik ben nu druk bezig te koken met aardperen en pastinaken.
Waar heb jij het dan over als je het over middeleeuwse opvattingen hebt?