Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
24-02-2024 om 10:57
Alice12 schreef op 23-02-2024 om 23:18:
[..]
En ik denk dat ze haar zin krijgt, er wordt vast nog iets mooiers voor haar gezorgd. Sjonge, er zijn volgens mij honderden Nederlandse moeders die een moord voor zo’n appartement zouden doen.
Nee, ze mag aankloppen bij de daklozenopvang van het Leger des Heils en dan mag ze maar hopen dat die wel iets naar haar zin kunnen vinden. Maar gewoon op de wachtlijst, net als iedereen.
Mick87
24-02-2024 om 10:59
Yumi schreef op 24-02-2024 om 10:36:
[..]
Behalve de Oekraïners, die blijven gratis zorg en onderdak houden zelfs als ze werken.
Mijn Oekrainse collega huurt een kamer voor 800 euro per maand.
Nicole123
24-02-2024 om 11:02
Yumi schreef op 24-02-2024 om 10:39:
[..]
Ik zou dan ook willen dat die boete van € 15.000,- voor het COA betaald wordt door de Gemeenten die opvang weigeren.
Daar ben ik het mee eens, dat lijkt me eerlijk. Of opvangen, of betalen.
Yumi
24-02-2024 om 11:03
Mick87 schreef op 24-02-2024 om 10:59:
[..]
Mijn Oekrainse collega huurt een kamer voor 800 euro per maand.
Dat schreef je eerder ook al, ik heb toen een link geplaatst met alle info en daar kon je lezen dat ze zelf een woonruimte mogen zoeken maar dat hoeft niet....
Hebben vluchtelingen uit Oekraïne nog wel recht op opvang als zij betaald werk doen?
Ja, zij mogen in de gemeentelijke opvang of bij gastgezinnen blijven. Als ze willen, mogen ze zelf een andere opvang vinden. Bijvoorbeeld bij een gastgezin, vrienden, familie of in een hotel.
Werk en inkomen voor vluchtelingen uit Oekraïne | Opvang vluchtelingen uit Oekraïne | Rijksoverheid.nl
Mick87
24-02-2024 om 11:06
felija schreef op 24-02-2024 om 09:34:
[..]
Ze zijn de zondebok, als asielzoekers maar wegblijven, komt alles weer goed....
Veel dingen komen niet méér goed. Of er nou wel of geen asielzoekers komen.
Maar problemen die er zijn mogen toch wel benoemd worden ? En ja door de komst van zoveel mensen, inclusief andere migranten worden problemen nog groter en staat e.e.a. nog meer onder druk. Het is een rare manier van een land runnen natuurlijk. Er is in ons land ook geen enkele lange termijnvisie op bevolkingsgroei. Hoeveel inwoners kunnen we als land eigenlijk aan ? Hoeveel natuur willen we overhouden ? Hoeveel van ons BNP willen we uitgeven aan zorg en sociale voorzieningen? Want met een exploderende bevolkingsgroei nemen kosten voor e.e.a. ook toe.
En nee, ik heb niet de illusie dat de oplossing makkelijk is. En ja ik vind Wilders een roeptoeter. Maar hij weet bepaalde onderwerpen wel op de agenda te zetten.
Hoe gaan we als land verder?
Nicole123
24-02-2024 om 11:26
Mick87 schreef op 24-02-2024 om 11:06:
[..]
En ja door de komst van zoveel mensen, inclusief andere migranten worden problemen nog groter en staat e.e.a. nog meer onder druk.
Maar het grote probleem ligt niet bij de asielzoekers, maar bij de manier waarop we onze economie inrichten en daarbij ons afhankelijk maken van massa's arbeidsmigranten. Door zo te focussen op asielzoekers heb je het niet over het daadwerkelijke probleem. Jij kwam zelf met onderstaande auteur, ben je het eens met zijn analyse?
https://www.folia.nl/wetenschap/160141/uva-socioloog-hein-de-haas-er-is-helemaal-geen-sprake-van-een-migratiecrisis
Poezie
24-02-2024 om 11:34
Hein de Haas: "er is geen explosieve toename van migratie"
Nee, explosief misschien niet maar de stroom is er al langere tijd en gaat niet ophouden.
Op welk moment gaat het exploderen?
Mick87
24-02-2024 om 11:34
Nicole123 schreef op 24-02-2024 om 11:26:
[..]
Maar het grote probleem ligt niet bij de asielzoekers, maar bij de manier waarop we onze economie inrichten en daarbij ons afhankelijk maken van massa's arbeidsmigranten. Door zo te focussen op asielzoekers heb je het niet over het daadwerkelijke probleem. Jij kwam zelf met onderstaande auteur, ben je het eens met zijn analyse?
https://www.folia.nl/wetenschap/160141/uva-socioloog-hein-de-haas-er-is-helemaal-geen-sprake-van-een-migratiecrisis
Ik schrijf dus letterlijk: asielzoekers en andere migranten waaronder ik dus ook arbeidsmigranten schaar.
Blomke82
24-02-2024 om 11:47
Mick87 schreef op 24-02-2024 om 10:54:
Het is een gebed zonder end.
We zitten vast in een verdrag uit de vorige eeuw. We hebben zoveel kustlijn in Europa dat we ook niet kunnen voorkomen dat mensen hierheen kunnen komen. Mensen zullen blijven komen.
Ons land en continent als geheel zal veranderen. Westerse en niet westerse waarden zullen op den duur met elkaar gaan botsen. Want het is een utopie om te denken dat enerzijds westers gedachtengoed - waarin individuele vrijheid centraal staat - en anderzijds niet westerse waarden - waarin onderwerping aan een entiteit centraal staat- samen blijven gaan. Terwijl wij als West Europeanen steeds seculierder worden komt er ondertussen fundamentalistisch gedachtengoed deze kant op.
Het midden oosten heeft als decennialang conflicten die gestoeld zijn op intolerantie vanuit datzelfde fundamentalistische gedachtengoed. Op den duur zullen wij die conflicten hierheen importeren, en dat is al gaande.
En nogmaals : dat echte fundamentalistische is slechts procentueel slecht een klein deel van de nieuwkomers. Maar in absolute aantallen gaat het om behoorlijk wat mensen.
Benieuwd hoe we hier over een jaartje of 30 tegenaan kijken.
Onze samenleving zal hoe dan ook veranderen.
West Europa wordt juist al weer steeds conservatiever. Daar was Femke Halsema al (in tegenstelling tot ieder weldenkend mens) verbaasd en geschokt over.
Over een paar jaar lopen we on de zomer met 30+ graden Celsius met bedekte armen en benen, omdat bepaalde mannen niet tegen een blote vrouwenhuid kunnen.
Onder het mom van onze eigen veiligheid, kun je met blote benen maar beter het centrum mijden. Ook strakke lange broeken zijn te aanstootgevend voor bepaalde groepen.
Dit is blijkbaar de nieuwe mode...
Tienerjongens met Nederlandse roots leren zichzelf een "Mocro accent" aan om stoerder over te komen, dat wordt inmiddels al geassocieerd dat je niet iemand bent om mee te fucken oid of anders een cobra in je brievenbus krijgt oid. Met mede dank aan het Marengo proces en de serie Mocromaffia.
En nu gaan meiden ook al op in die trend qua kleding en ambiëren het tradwife leven.
Hoezo is migratie niet van invloed op de westerse vrijheid? Die snap ik ff niet.
Mick87
24-02-2024 om 11:56
Blomke82 schreef op 24-02-2024 om 11:47:
[..]
West Europa wordt juist al weer steeds conservatiever. Daar was Femke Halsema al (in tegenstelling tot ieder weldenkend mens) verbaasd en geschokt over.
Over een paar jaar lopen we on de zomer met 30+ graden Celsius met bedekte armen en benen, omdat bepaalde mannen niet tegen een blote vrouwenhuid kunnen.
Onder het mom van onze eigen veiligheid, kun je met blote benen maar beter het centrum mijden. Ook strakke lange broeken zijn te aanstootgevend voor bepaalde groepen.
Dit is blijkbaar de nieuwe mode...
Tienerjongens met Nederlandse roots leren zichzelf een "Mocro accent" aan om stoerder over te komen, dat wordt inmiddels al geassocieerd dat je niet iemand bent om mee te fucken oid of anders een cobra in je brievenbus krijgt oid. Met mede dank aan het Marengo proces en de serie Mocromaffia.
En nu gaan meiden ook al op in die trend qua kleding en ambiëren het tradwife leven.
Hoezo is migratie niet van invloed op de westerse vrijheid? Die snap ik ff niet.
Dit vind ik dan wel weer een beetje overtrokken. Ik ervaar het anders.
Nicole123
24-02-2024 om 11:57
Poezie schreef op 24-02-2024 om 11:34:
Hein de Haas: "er is geen explosieve toename van migratie"
Nee, explosief misschien niet maar de stroom is er al langere tijd en gaat niet ophouden.
Op welk moment gaat het exploderen?
Heb je de rest ook gelezen? Dan zie je ook in welke richting je een oplossing kunt zoeken.
Nicole123
24-02-2024 om 12:00
Mick87 schreef op 24-02-2024 om 11:34:
[..]
Ik schrijf dus letterlijk: asielzoekers en andere migranten waaronder ik dus ook arbeidsmigranten schaar.
Klopt, maar hier gaat het verder alleen over asielzoekers, al 72 pagina's lang. Niet hoe we de economie en samenleving zo kunnen aanpassen dat we minder afhankelijk worden van die veel grotere aantallen arbeidamigranten. Boosheid of jaloezie richting asielzoekers lost niks op, ingrijpen in de sectoren die te zwaar leunen op arbeidsmigranten (en misschien daar ook meer asielzoekers inzetten?) wel.
Mick87
24-02-2024 om 12:06
Nicole123 schreef op 24-02-2024 om 12:00:
[..]
Klopt, maar hier gaat het verder alleen over asielzoekers, al 72 pagina's lang. Niet hoe we de economie en samenleving zo kunnen aanpassen dat we minder afhankelijk worden van die veel grotere aantallen arbeidamigranten. Boosheid of jaloezie richting asielzoekers lost niks op, ingrijpen in de sectoren die te zwaar leunen op arbeidsmigranten (en misschien daar ook meer asielzoekers inzetten?) wel.
Mee eens
Nicole123
24-02-2024 om 12:08
Blomke82 schreef op 24-02-2024 om 11:47:
[..]
Ten eerste is dat tradwife leven helemaal niet zo'n enorme trend maar vrij marginaal, ten tweede komt het vanuit conservatief christelijk Amerika en niet vanuit migranten en ten derde moet je als je hier zo op tegen bent vooral niet bij conservatief rechtse partijen zijn, maar bij progressief liberale partijen die emancipatie, arbeidsparticipatie van vrouwen en goedkope kinderopvang bevorderen.
Het is lekker makkelijk om de asielzoeker of migrant de zondebok te maken voor alles, maar dat maakt het nog niet waar. En constructief is het al helemaal niet, ik lees echt nul aan realistische oplossingen in jouw posts.