Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Mick87 schreef op 09-02-2024 om 16:56:

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/901611165/electoraat-is-asielbeleid-meer-dan-zat

Spijker op de kop

Ik schrok even en dacht dat jan Pronk, ooit Minister van oa ontwikkelingssamenwerking, net als Plasterk van het pvda pad en op het Telegraaf pad was geraakt maar dit blijkt, prijs de heer, een jan Pronk uit Beverwijk te zijn (makelaar) wiens dagbesteding uit het schrijven van ingezonden brieven naar de Telegraaf bestaat (aldus X).

Poeh, dat scheelt weer. 

Mick87 schreef op 09-02-2024 om 16:56:

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/901611165/electoraat-is-asielbeleid-meer-dan-zat

Spijker op de kop

Als het tot nieuwe verkiezingen komt zal de PVV nog groter worden, mensen zijn het idd spuugzat.

Het Coa smijt met belastinggeld, gooit praktisch nieuwe artikelen bij het grof vuil en koopt alles van belastinggeld nieuw in.

Waar vakantiegangers duur voor moesten betalen is voor asielzoekers blijkbaar niet goed genoeg.

Dat was denk ik voor velen de druppel, als ik reacties op diverse social media bekijk.

Het toch al broze draagvlak zakt hiermee totaal door zijn hoeven

Blomke82 schreef op 09-02-2024 om 17:44:

[..]

Als het tot nieuwe verkiezingen komt zal de PVV nog groter worden, mensen zijn het idd spuugzat.

Het Coa smijt met belastinggeld, gooit praktisch nieuwe artikelen bij het grof vuil en koopt alles van belastinggeld nieuw in.

Waar vakantiegangers duur voor moesten betalen is voor asielzoekers blijkbaar niet goed genoeg.

Dat was denk ik voor velen de druppel, als ik reacties op diverse social media bekijk.

Het toch al broze draagvlak zakt hiermee totaal door zijn hoeven

Wat ik dan weer verbazingwekkend vind is dat mensen die hierover vallen dezelfden zijn die tegen het vervangen zijn van dure noodoopvanglocaties door permanente veel goedkopere opvang.

Trouwens helemaal eens dat bruikbare spullen niet bij het grofvuil horen. Ik kan me goed voorstellen dat een inrichting als asielzoekerscentrum andere spullen vraagt dan inrichting als een vakantiepark, maar zoek er dan een goede bestemming voor.

Blomke82 schreef op 08-02-2024 om 20:05:

[..]

....

Daarbij is er idd 0,0 visie voor de lange termijn. Ja er zit 200 man teveel in ter Apel, maar waarom hoor ik bij de gemeentes om ons heen en in de gemeente waar wij wonen dat in al die gemeentes minimaal 200 asielzoekers komen.

Ook in buurtschappen waar de bevolking ineens met 25 procent gaat stijgen met mensen die niets van de streek en cultuur hier kennen en wij moeten ons dan maar aanpassen. Vind het totaal geen fijn idee dat mijn kids straks of enorm om moeten fietsen of langs een azc met getraumatiseerde mannen moeten fietsen om op school te komen. Zal wel weer racistisch gevonden worden maar het is wel de realiteit. Men weet niet eens wat voor types met welke achtergronden ze er plaatsen.

.....

Oh, jij woont in zo'n ons-kent-ons plaatsje waar mensen uit het volgende dorp al als 'van buiten' worden gezien. Mensen zullen zich daar niet echt welkom voelen en worden nu al als criminelen bestempeld. 

De spreidingswet is er vooral ook voor om de lasten niet op een paar plekken, zoals Ter Apel, te hebben. Iedere gemeente moet gaan bijdragen. 

Verder weet jij ook niet wat voor type je buurman / buurvrouw is. Bij de moord op Marianne Vaatstra werd ook naar het azc gewezen, maar de dader bleek toch een lokale buurman te zijn. 

Misschien is het een optie om geen permanente verblijfsvergunningen meer uit te geven. 
Zodra het weer veilig is in het land van herkomst zouden ze weer goed terug kunnen gaan.

Poezie schreef op 09-02-2024 om 19:01:

Misschien is het een optie om geen permanente verblijfsvergunningen meer uit te geven.
Zodra het weer veilig is in het land van herkomst zouden ze weer goed terug kunnen gaan.

In feite is dat wat we nu met Oekraïners doen. Maar dat begint ook al te knellen, want dan kun je dus jaren in een opvang blijven, met onzekerheid of je land ooit weer veilig wordt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

09-02-2024 om 19:34 Topicstarter

Sinds de spreidingswet erdoor is hoor ik veel minder mensen roepen dat asielzoekers liefdevol opgevangen moeten worden. 
Nu brullen ze ineens uit dat die opvang niet bij hun achtertuin zou moeten gebeuren.

De statushouders en asielzoekers ZIJN nog niet eens in hun achtertuin en het is al malheur.

Poezenmeisje schreef op 09-02-2024 om 19:34:

Sinds de spreidingswet erdoor is hoor ik veel minder mensen roepen dat asielzoekers liefdevol opgevangen moeten worden.
Nu brullen ze ineens uit dat die opvang niet bij hun achtertuin zou moeten gebeuren.

De statushouders en asielzoekers ZIJN nog niet eens in hun achtertuin en het is al malheur.

De meeste onrust is er vaak bij het mogelijk komen van een asielzoekerscentrum en bij het verlengen van wat een tijdelijk centrum zou zijn. Die onrust is er straks niet meer als je vaste locaties hebt.

Daglichtlamp schreef op 09-02-2024 om 20:27:

[..]

De meeste onrust is er vaak bij het mogelijk komen van een asielzoekerscentrum en bij het verlengen van wat een tijdelijk centrum zou zijn. Die onrust is er straks niet meer als je vaste locaties hebt.

Daar denkt de bevolking en middenstand in Ter Apel vast genuanceerder over.

Mugske schreef op 09-02-2024 om 18:58:

[..]

Oh, jij woont in zo'n ons-kent-ons plaatsje waar mensen uit het volgende dorp al als 'van buiten' worden gezien. Mensen zullen zich daar niet echt welkom voelen en worden nu al als criminelen bestempeld.

De spreidingswet is er vooral ook voor om de lasten niet op een paar plekken, zoals Ter Apel, te hebben. Iedere gemeente moet gaan bijdragen.

Verder weet jij ook niet wat voor type je buurman / buurvrouw is. Bij de moord op Marianne Vaatstra werd ook naar het azc gewezen, maar de dader bleek toch een lokale buurman te zijn.

Ja ik woon idd in zo'n "plaatsje". Maar om dat te begrijpen moet je je in noaberschap verdiepen. Buurtschappen zijn hechte gemeenschappen, waar de achterdeuren pas op slot gaan als het bedtijd is.

Als je hier wil wonen zal je je toch aan moeten passen aan het leven op het platte land, dat is een cultuur op zich. Denk dat we hier wat trotser zijn op waar we vandaan komen dan de gemiddelde randstedeling.

https://nos.nl/artikel/2508201-van-der-burg-doet-weer-oproep-5500-opvangplekken-binnen-5-weken

5500, en over een paar weken weer, en dan weer, en dan weer.... dat is toch niet houdbaar?

Blomke82 schreef op 09-02-2024 om 22:43:

https://nos.nl/artikel/2508201-van-der-burg-doet-weer-oproep-5500-opvangplekken-binnen-5-weken

5500, en over een paar weken weer, en dan weer, en dan weer.... dat is toch niet houdbaar?

Dat komt omdat de "toewijzing" van het aantal plekken per gemeente vaak nog niet gerealiseerd is. En de gemeenten kunnen pas in november gedwongen worden. Tot die tijd is het "vrijblijvend". 

Daglichtlamp schreef op 10-02-2024 om 07:57:

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/02/09/minister-yesilgoz-zocht-met-schaduwteam-voor-asielaanpak-bewust-de-randen-van-de-wet-op-a4189649/appview
Voor mensen die denken dat er niets gebeurd om overlast aan te pakken.

Goed artikel Daglichtlamp ik zag ‘m vanmorgen al staan in het NRC maar lukte mij niet om ‘m te openen. Fijn dat ik het nu wel kan lezen! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.