Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Storm; ben jij er klaar voor?

Hier is het nu windstil. Daarna komt dus de zon en dan de storm. 

Hannemeike schreef op 18-02-2022 om 14:46:

[..]

Naar het schijnt is dat een filmpje dat is gemaakt op 25 juni 2021, toen Londen werd getroffen door een tornado.

Haha 

Hannemeike schreef op 18-02-2022 om 14:46:

[..]

Naar het schijnt is dat een filmpje dat is gemaakt op 25 juni 2021, toen Londen werd getroffen door een tornado.

Oh echt!? En ik maar denken dat de Volkskrant betrouwbaar is Sorry mensen!

Nou, hier zijn flinke windstoten nu. En zon. Bij jullie ook al?

Hier ook flinke windstoten nu. Ik baal wel dat mijn man straks toch nog de weg op moet om een nee dochter van haar werk te halen. Die is vanmorgen met de bus gegaan maar die rijden nu niet meer.
We waren er al bang voor. Maar ze moet nou eenmaal naar haar werk. 

Rondstruiner schreef op 18-02-2022 om 15:03:

Hier in NH ( 20 km van de kust af ) zwiept mijn schutting  als een malle heen en weer . Hoop dat het houdt . Het is een composiet ( kunststof ) schutting , en die hoort met de wind mee te bewegen , maar ik zweet wel peentjes ondertussen  ..... 

Peen schreef op 17-02-2022 om 22:33:

ik lees wat reacties over stormschade en verzekeringen. Zit dat niet standaard in je opstalverzekering?

Wij hadden een keer schade bij een  storm,jaren geleden: dakpannen etc van het dak gewaaid. Man heeft het huis zelf gebouwd en had dus alleen de schade van de materialen gemeld omdat we t zelf zouden maken. Kregen we niks vergoed.... want het moest boven de 500 euro zijn en anders was t eigen risico. Nou dan baal je ook hoor, hadden we t laten maken waren er heel veel manuren bij gekomen en hadden we t wel gehad.

Het gaat hier (zuid-west Brabant) nu aardig te keer.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-02-2022 om 15:15

De zon is verdwenen en het gaat hier nu flink tekeer (ZH). Harde windvlagen zijn het. 
Bah, mijn man moet er straks nog doorheen rijden. Vanaf zijn werk naar huis. Hij maakt zich niet druk. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-02-2022 om 15:16

Knutselkei schreef op 18-02-2022 om 15:08:

[..]

Wij hadden een keer schade bij een storm,jaren geleden: dakpannen etc van het dak gewaaid. Man heeft het huis zelf gebouwd en had dus alleen de schade van de materialen gemeld omdat we t zelf zouden maken. Kregen we niks vergoed.... want het moest boven de 500 euro zijn en anders was t eigen risico. Nou dan baal je ook hoor, hadden we t laten maken waren er heel veel manuren bij gekomen en hadden we t wel gehad.

Nou zeg, dat is zeker balen! Je bespaart ze geld door het zelf te doen en dan krijg je niks vergoed. Stom!  

Knutselkei schreef op 18-02-2022 om 15:08:

[..]

Wij hadden een keer schade bij een storm,jaren geleden: dakpannen etc van het dak gewaaid. Man heeft het huis zelf gebouwd en had dus alleen de schade van de materialen gemeld omdat we t zelf zouden maken. Kregen we niks vergoed.... want het moest boven de 500 euro zijn en anders was t eigen risico. Nou dan baal je ook hoor, hadden we t laten maken waren er heel veel manuren bij gekomen en hadden we t wel gehad.

Maar was er dan niet nog steeds 500 Euro eigen risico afgegaan die je zelf had moeten betalen?

Ik ben heel zenuwachtig door het geluid. Heb een noodtasje bij de deur gelegd met wat geld, mijn telefoon en een usb-stick voor het geval mijn huis wegblaast.

Ik probeer echter mijn diner te plannen.

Nee zover ik begreep niet? 

Rondstruiner schreef op 18-02-2022 om 15:03:

Hier ook inderdaad, denk dat de schutting het wel houdt; maar het gaat wel flink tekeer!

Lollypopje

Lollypopje

18-02-2022 om 15:28 Topicstarter

hier, in het midden, begint het ook flink.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.