Nieuws en actueel
Lollypopje
17-02-2022 om 20:49
Storm; ben jij er klaar voor?
Er was nog geen topic over en omdat het morgen echt los schijnt te gaan dacht ik, ik open er een.
Zie jij er tegen op?
Krijg jij er last van met werk of school?
Baal je dat de ns om 14.00 uur niet meer rijdt?
Doe je iets ter voorbereiding in je tuin?
Ben je net als ik bang voor storm en zoek je een beetje mentalsupport? Gooit het er hier lekker uit
Ik moet morgenochtend nog wat lichte bloempotten voor de zekerheid binnen halen en misschien het tuintafeltje. Want vandaag door kop in het zand niet door hoe heftig het morgen voorspeld wordt en nu is het donker en ligt mijn balkon vol met naaktslakken
En verder ga ik morgen heel lief voor mijzelf zijn en proberen de storm te vergeten... Voor zover dat lukt met enkel glas. En vreemdgenoeg hoor ik het ook altijd heel hard op de wc in het midden van het huis
Dolfje
18-02-2022 om 12:36
Ik was vanmorgen wandelen en even bij Ah maar daar was het niet extra druk. Ik moet over een uur beginnen met werken maar zie nu dat het wel een stuk harder is gaan waaien dus ik fiets maar wat eerder aan want het is tegenwind.
Bakblik
18-02-2022 om 12:47
hier begint de wind ook aan te trekken. Mijn raampje op de ventilatiekier klappert hard.
Hobbelster
18-02-2022 om 12:49
Wij zijn er klaar voor, alleen hebben we het springnet van de trampoline er niet af gehaald. We hebben 'm wel vastgemaakt aan tuinhuis en schutting. Hopelijk blijft ie staan. Hebben verder alles binnengezet en een stuk schutting gestut, want die staat al een tijdje op omwaaien. Als de touwen en stutten het niet houden hoop ik maar dat ie geen schade aanricht, hij valt op de inrit dus de auto's heb ik er achter vandaan gehaald.
Man en kind hebben boodschappen gedaan en zijn net terug van de dokter, we hoeven hier niet meer de deur uit gelukkig.
Nu wonen we niet in het gebied dat op de kaarten paars / rood kleurt en duimen dat het mee gaat vllen in het hele land....
Hier is 't nog best rustig momenteel. Het is wel begonnen met regenenen (die waait alle kanten op) en de lucht is overal grijs.
Hobbelster
18-02-2022 om 12:50
Bakblik schreef op 18-02-2022 om 12:47:
hier begint de wind ook aan te trekken. Mijn raampje op de ventilatiekier klappert hard.
Het klepje van de afzuigkap aan buitenmuur heb ik afgeplakt met tape. Die heeft al een paar dagen staan klepperen en zou dit niet overleven. Zijn toch elke keer weer paar tientjes als dat soort spul kapotwaait he. Man vond me overdrijven. Ik hoop dat hij gelijk krijgt, ik vrees dat ik gelijk krijg en we blij gaan zijn met onze voorzorgsmaatregelen.
Regendrup.
18-02-2022 om 12:50
Hier (Limburg) begint het nu wat te waaien. Hou mijn hart vast voor de rest van het land.
Ik werk thuis, maar moet zometeen als mijn werkafspraak klaar is echt even iets halen bij de supermarkt.. dan nog werken en daarna moeten we dochter ophalen bij opa en oma. Ik hoop dat het dan ondertussen weer wat rustiger is..
alhambra
18-02-2022 om 13:02
Ik ben lekker thuis met de kinderen dus vroeger uit school. Ik denk dat we een tv-middagje gaan houden.
Irregular_Choice
18-02-2022 om 13:04
Hobbelster schreef op 18-02-2022 om 12:49:
Wij zijn er klaar voor, alleen hebben we het springnet van de trampoline er niet af gehaald. We hebben 'm wel vastgemaakt aan tuinhuis en schutting. Hopelijk blijft ie staan. Hebben verder alles binnengezet en een stuk schutting gestut, want die staat al een tijdje op omwaaien. Als de touwen en stutten het niet houden hoop ik maar dat ie geen schade aanricht, hij valt op de inrit dus de auto's heb ik er achter vandaan gehaald.
Man en kind hebben boodschappen gedaan en zijn net terug van de dokter, we hoeven hier niet meer de deur uit gelukkig.
Nu wonen we niet in het gebied dat op de kaarten paars / rood kleurt en duimen dat het mee gaat vllen in het hele land....
Hier is 't nog best rustig momenteel. Het is wel begonnen met regenenen (die waait alle kanten op) en de lucht is overal grijs.
Ik zou dat springdoek er nog snel af halen. Dat pakt de meeste wind en trekt zo de schutting mee als er een goede windvlaag onder komt. Juist vanwege het grote oppervlak komt er enorme kracht vrij. Onze schutting vind ik ook eng. Die valt op straat en daar staan auto’s. Niet de onze, maar toch
Hier is het nu ook grijs en regent het. De eerste windvlagen zijn al langs gekomen. Man is nog op zijn werk tot een uur of 4.
Beterlaat2021!
18-02-2022 om 13:05
Hier uit het Westen des lands : het begint hier aardig te waaien.
Zojuist de hond nog even extra laten plassen, hij plaste 4x, brááf.
Een buurman was zijn demontabele bamboeschutting aan het demonteren. Verstandig.
Ik zie dat er overal extra brandweerpersoneel wordt opgeroepen.
ScarceKudu74
18-02-2022 om 13:05
Stel nou dat ze zich vergissen..de wind trekt voorbij boven NL ofzo en niemand heeft er last van...hooguit een briesje en niks aan de hand...
Dan ga ik echt lachen hoor 😂
PriceyRook54
18-02-2022 om 13:09
Hier in Dublin hebben we het ergste al gehad en het viel alles mee, al zitten een hoop mensen in het westen van het land nu zonder stroom.
Ik slaap altijd met het raam open maar ik merkte vanmorgen dat man het raam vannacht dichtgedaan heeft, dus het zal wel flink gewaaid hebben, maar ik ben erdoorheen geslapen.
Nu vooral koud en van die rukwinden met regen. De kat is 2 minuten naar buiten geweest maar die kwam ook op een holletje weer terug en is nu shagrijnig. Ik werk thuis vandaag en we hebben straatwerkers buiten die de stoepen aan het vervangen zijn, met hun heb ik wel medelijden.
Ellori
18-02-2022 om 13:10
We hebben maar besloten de fietsen in de tuin neer te leggen. Zoals het er nu naar uit ziet is de wind best gunstig voor ons en verwacht ik vrij weinig schade in en aan onze tuin. Tafelblad van de tuintafel (is glas) maar wel even plat op het gras neergelegd. Meer kunnen we niet doen geloof ik
ProfitableMantis53
18-02-2022 om 13:16
Peen schreef op 18-02-2022 om 13:05:
Stel nou dat ze zich vergissen..de wind trekt voorbij boven NL ofzo en niemand heeft er last van...hooguit een briesje en niks aan de hand...
Ja, het gebeurt toch wel meer dat er allerlei waarschuwingen en halve paniek is voor iets wat uiteindelijk toch niet door ging.
Maar goed, ik heb de boodschappen binnen, het was wel druk in de winkel met allemaal haastende mensen. Zelf niet echt gehaast, het begint nu net wat harder te waaien (midden van het land) Oh, en regen nu.
Ik ga het kattenluikje ook maar even dicht doen.
ScarceKudu74
18-02-2022 om 13:17
oh ja het kattenluikje. Goed dat je het zegt Nera, die moet ik ook nog dicht doen.
AggressiveReindeer87
18-02-2022 om 13:18
Wel klaar voor maar geen zin in, ik vind het toch wel een beetje griezelig. Moest naar kantoor, ben wat eerder gegaan en ben inmiddels al wel weer thuis. (Ik ga met de trein en de laatste reed 13.16, ik wilde een eerdere want als je die laatste mist heb je een probleem)
Friezinnetje
18-02-2022 om 13:19
Peen schreef op 18-02-2022 om 13:05:
Zodra er code rood is, schiet ik niet meer in paniek. 9 van de 10 keer valt het mee.
wij gaan vanavond ook gewoon naar de kookworkshop. Mijn broer moet een dik uur rijden, maar heb nog niet gehoord dat ie niet komt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.