Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Malibu2
08-11-2024 om 11:58
Miraval schreef op 08-11-2024 om 10:10:
Ik weet gewoon niet wat ik zie en lees over wat in Amsterdam is gebeurd gisteren... en schijnbaar (maar kan nog geen bron vinden) was dit georganiseerd en gingen mensen actief op zoek naar Israëlische supporters in Amsterdam.
Ja vreselijk. Ik heb diverse videobeelden gezien, en het is echt afschuwelijk. Mijn maag draait om bij het zien van die beelden.
Het verbaast me echter niet. Ik was op 7 oktober bij de herdenking in Amsterdam. Ik heb de diepe haat gezien in de ogen van bepaalde types, ik heb gehoord wat ze tegen me hebben gezegd. Als de ME en politie er niet stonden, hadden ze het niet bij woorden gelaten. En ik ben niet Joods, maar ik weet hoe ze denken: eerst de "zaterdag-mensen" en daarna de "zondag-mensen" (en de rest).
Auwereel
08-11-2024 om 12:39
Dat is nou echt vulling van een gat in de markt waarop we zaten te wachten...
Niet te geloven: de kinderfatbike komt eraan
oudmaarnognietkoud
08-11-2024 om 12:54
Auwereel schreef op 08-11-2024 om 12:39:
sick
Poezenmeisje
08-11-2024 om 12:59
Femke Halsema een paar maanden geleden...
https://www.at5.nl/artikelen/225619/halsema-demo-bij-holocaustmuseum-was-spontaan-ingrijpen-niet-mogelijk-en-verantwoord
Ik hoor bij de NOS Live dat nu ineens heel Amsterdam+Amstelveen tot een risicogebied is uitgeroepen, demonstraties niet worden toegestaan, gezichtsbedekking is verboden en er preventief gefouilleerd kan worden.
Waarom kan dit ineens?
Teveel commentaar vanuit het buitenland? Israël heeft inmiddels vliegtuigen gestuurd om Israëliërs te evacueren.
Poezenmeisje
08-11-2024 om 13:01
Auwereel schreef op 08-11-2024 om 12:39:
Leuk voor Sinterklaas, samen met een "My First Rifle".
Herfstappeltaart
08-11-2024 om 13:25
Poezenmeisje schreef op 08-11-2024 om 13:01:
[..]
Leuk voor Sinterklaas, samen met een "My First Rifle".
oudmaarnognietkoud
08-11-2024 om 13:32
Poezenmeisje schreef op 08-11-2024 om 12:59:
Femke Halsema een paar maanden geleden...
https://www.at5.nl/artikelen/225619/halsema-demo-bij-holocaustmuseum-was-spontaan-ingrijpen-niet-mogelijk-en-verantwoord
Ik hoor nu bij de NOS Live dat nu ineens heel Amsterdam+Amstelveen tot een risicogebied is uitgeroepen, demonstraties niet worden toegestaan, gezichtsbedekking is verboden en er preventief gefouilleerd kan worden.
Waarom kan dit ineens?
Teveel commentaar vanuit het buitenland? Israël heeft inmiddels vliegtuigen gestuurd om Israëliërs te evacueren.
Wat een ellende Ik ben zo blij dat ik niet (meer) in Amsterdam woon.
Miraval
08-11-2024 om 18:43
Malibu2 schreef op 08-11-2024 om 11:58:
[..]
Ja vreselijk. Ik heb diverse videobeelden gezien, en het is echt afschuwelijk. Mijn maag draait om bij het zien van die beelden.
Het verbaast me echter niet. Ik was op 7 oktober bij de herdenking in Amsterdam. Ik heb de diepe haat gezien in de ogen van bepaalde types, ik heb gehoord wat ze tegen me hebben gezegd. Als de ME en politie er niet stonden, hadden ze het niet bij woorden gelaten. En ik ben niet Joods, maar ik weet hoe ze denken: eerst de "zaterdag-mensen" en daarna de "zondag-mensen" (en de rest).
Ik hoop dat dat laatste slechts voor een hele kleine minderheid geldt. Ik ben wel enorm geschrokken van het kennelijk georganiseerde geweld wat gisteren heeft plaatsgevonden. Ik wist dat de haat diep zat maar dat Nederlandse burgers zich zo zouden misdragen, daar heb ik geen woorden voor.
Malibu2
08-11-2024 om 19:24
Miraval schreef op 08-11-2024 om 18:43:
[..]
Ik hoop dat dat laatste slechts voor een hele kleine minderheid geldt. Ik ben wel enorm geschrokken van het kennelijk georganiseerde geweld wat gisteren heeft plaatsgevonden. Ik wist dat de haat diep zat maar dat Nederlandse burgers zich zo zouden misdragen, daar heb ik geen woorden voor.
Ik weet niet hoe groot de groep is waarvoor dat geldt. Maar elke persoon is er één teveel.
En voor wat betreft de daders van vannacht: die wonen wellicht in Nederland en hebben mogelijk de Nederlandse nationaliteit, maar ik beschouw ze niet als mede-Nederlanders en ze beschouwen zichzelf niet als Nederlanders. Ze spraken ook geen Nederlands in de videos die ik heb gezien. Dit zijn mannen die niet alleen een enorme haat hebben richting Joden, maar ook Nederlanders en de westerse cultuur haten. Daar ben ik niet langer naïef in, we hebben een levensgroot probleem in Europa.
Miraval
08-11-2024 om 19:33
Malibu2 schreef op 08-11-2024 om 19:24:
[..]
Ik weet niet hoe groot de groep is waarvoor dat geldt. Maar elke persoon is er één teveel.
En voor wat betreft de daders van vannacht: die wonen wellicht in Nederland en hebben mogelijk de Nederlandse nationaliteit, maar ik beschouw ze niet als mede-Nederlanders en ze beschouwen zichzelf niet als Nederlanders. Ze spraken ook geen Nederlands in de videos die ik heb gezien. Dit zijn mannen die niet alleen een enorme haat hebben richting Joden, maar ook Nederlanders en de westerse cultuur haten. Daar ben ik niet langer naïef in, we hebben een levensgroot probleem in Europa.
Ik denk dat we met zijn allen moeten erkennen wie de relschoppers waren gisteren, want alleen dan kun je gericht aan oplossingen werken. Door te zeggen dat het jongeren waren, scootertuig, dan ga je voorbij aan wie het daadwerkelijk waren. En waarom dit gebeurd is?
Ik lees veel op C'est Mocro, en trollen of niet, de haat die daar geschreven wordt over Joden, Israël, Amerika en het Westen is echt niet mals. Daar moet je niet voor wegkijken, je moet dat probleem aanpakken. En niet door te bestraffen maar door in gesprek te gaan en verbinding te zoeken.
Malibu2
08-11-2024 om 19:57
Miraval schreef op 08-11-2024 om 19:33:
[..]
Ik denk dat we met zijn allen moeten erkennen wie de relschoppers waren gisteren, want alleen dan kun je gericht aan oplossingen werken. Door te zeggen dat het jongeren waren, scootertuig, dan ga je voorbij aan wie het daadwerkelijk waren. En waarom dit gebeurd is?
Ik lees veel op C'est Mocro, en trollen of niet, de haat die daar geschreven wordt over Joden, Israël, Amerika en het Westen is echt niet mals. Daar moet je niet voor wegkijken, je moet dat probleem aanpakken. En niet door te bestraffen maar door in gesprek te gaan en verbinding te zoeken.
Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen niet dat het gesprek aangaan en verbinding zoeken gaat helpen bij dit soort lui. Dat is de westerse manier om dingen op te lossen, en daar ben ik normaal gesproken voorstander van, maar niet in dit geval.
Dit moet juist keihard bestraft worden. Ze moeten weten dat dit soort gedrag hier absoluut niet getolereerd wordt. Er wordt niet voor niets gezegd dat kracht de taal van het Midden-Oosten is. In gesprek gaan en verbinding zoeken wordt gezien als zwakheid, daarmee geef je ze juist ruimte.
Ted68
08-11-2024 om 20:36
Reactie op wat er is gebeurd in Amsterdam.......Alleen al het feit dat er geen topic over geopend is .....
Ik woon al 33 jaar niet meer in NL.Voor mij bestaat het tolerante Nl al lang niet meer...Maar ik schaam me voor mijn vaderland...Wat een slappe hap.
Miraval
08-11-2024 om 20:44
Ted68 schreef op 08-11-2024 om 20:36:
Reactie op wat er is gebeurd in Amsterdam.......Alleen al het feit dat er geen topic over geopend is .....
Ik woon al 33 jaar niet meer in NL.Voor mij bestaat het tolerante Nl al lang niet meer...Maar ik schaam me voor mijn vaderland...Wat een slappe hap.
Als je daar een topic over opent verzand het in no time in een MO 2.0 versie. Je kunt de oorlog in het MO en de gewelddadigheden in Amsterdam denk ik niet los zien van elkaar. En ik heb weinig zin om dingen te lezen als ja maar in Gaza....
Ted68
08-11-2024 om 20:54
We kunnen het ook omdraaien: Is de integratie in Europa mislukt? Voervoor extremrechts,wat ik niet ben...