Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-07-2024 om 23:16

Poezie schreef op 12-07-2024 om 12:30:

Wow

Studentes in Russische regio krijgen 100.000 roebel als ze kind krijgen - https://nos.nl/l/2528572

Een dikke 1.000 euro. Ik hoop niet dat de studentes erin trappen.

Palestijnse burgerwacht is niet welkom bij de 4 daagse. Hopelijk blijft het allemaal rustig. 

https://www.nu.nl/binnenland/6320798/burgemeester-nijmegen-grijpt-in-pro-palestijnse-burgerwacht-niet-welkom-bij-vierdaagse.html

’palestijnse burgerwacht’ zout even lekker een eind op zeg. 

absor schreef op 15-07-2024 om 17:17:

’palestijnse burgerwacht’ zout even lekker een eind op zeg.

Ze denk ook serieus dat het Israelische leger de tijd heeft om nu de 4 daagse mee te lopen

Jezusmina, dat beest is dood en onder controle van je collega en nóg moet je je aanstellen?

In mijn vorige huis was een muis overleden op zolder. De enige manier om hem te verwijderen was een stuk tapijt eruit snijden, wat ik dan ook heb gedaan.

Mijn man heeft ooit de houten vloer open moeten breken om de oorzaak van stankoverlast in de achterkamer te ontdekken. We roken het alleen s de verwarming aanstond.
Een nest dode babymuisjes op de verwarmingsbuizen... 

Haha, die mevrouw mag niet bij mij op visite komen, dat gaat me teveel geld kosten! Als ik zometeen mijn keukendeur naar buiten open liggen er zeker een of twee dode muizen voor. Dat zijn mijn katten die goed werk verrichten 's nachts.

Ik neem aan dat de boete vooral gegeven is voor het niet veilig snel kunnen verlaten van die stoel los van wat de aanleiding is. Als je iemand ziet verdrinken, moet je ook snel die stoel uit kunnen zonder je benen te breken.

Schemerlampje schreef op 16-07-2024 om 09:14:

Ik neem aan dat de boete vooral gegeven is voor het niet veilig snel kunnen verlaten van die stoel los van wat de aanleiding is. Als je iemand ziet verdrinken, moet je ook snel die stoel uit kunnen zonder je benen te breken.

Er staat dat de gemeente ook verweten wordt dat de muis in een schepnet zat en niet in een afgesloten doos. De gemeente had moeten zorgen voor een doos waarin ongedierte verwijderd kan worden. Dat vind ik nogal ver gaan.

Meesje schreef op 16-07-2024 om 09:23:

[..]

Er staat dat de gemeente ook verweten wordt dat de muis in een schepnet zat en niet in een afgesloten doos. De gemeente had moeten zorgen voor een doos waarin ongedierte verwijderd kan worden. Dat vind ik nogal ver gaan.

Ja, dat klopt. Overigens vind ik ook wel dat je niet met een muis in een schepnet door een zwembad moet gaan lopen. Lijkt me niet zo hygiënisch met wat er allemaal van die muis druipt en waar mensen met hun blote voeten dan weer doorheen lopen. En ook de badgasten (kinderen!) kunnen schrikken hiervan, wegrennen en vallen.

Maar dat staat inderdaad los van deze mevrouw.

Schemerlampje schreef op 16-07-2024 om 10:04:

[..]

Ja, dat klopt. Overigens vind ik ook wel dat je niet met een muis in een schepnet door een zwembad moet gaan lopen. Lijkt me niet zo hygiënisch met wat er allemaal van die muis druipt en waar mensen met hun blote voeten dan weer doorheen lopen. En ook de badgasten (kinderen!) kunnen schrikken hiervan, wegrennen en vallen.

Maar dat staat inderdaad los van deze mevrouw.

Eens 

Daarnaast maak ik ook dat ik weg kom als iemand dat schepnet boven mijn hoofd houdt.

Volgens de vrouw hield de collega het schepnet met de dode muis boven haar hoofd, maar volgens de collega liep hij op anderhalve meter voorbij en heeft hij het schepnet niet boven haar hoofd gehouden. Van schrik ging de vrouw vooruit de stoel af, waarna ze zich verstapte en viel.

https://nos.nl/artikel/2528997-meisjesbesnijdenis-blijft-illegaal-in-gambia-parlement-tegen-wetsvoorstel

Het is toch ook werkelijk godgeklaagd dat men erover dacht dit barbaarse gebruik te legaliseren???

In een natuurgebied bij Leusden is een kind vanmorgen lichtgewond geraakt, na een confrontatie met een mogelijke wolf.
Het kind was met de naschoolsopvang op pad. Het wolvenpaar heeft welpen en
gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen die te dichtbij komen".

Hoeveel mensen hebben er al geroepen dat de wolf niet "past" in NL? Wij hebben geen geschikte ruimte/natuur waar de wolf, mensen kan vermijden!

'Kwam in flits op kind af' 
Provincie Utrecht na mogelijke aanval wolf op kind: ga niet naar natuurgebied bij Leusden
Provincie Utrecht na mogelijke aanval wolf op kind: ga niet naar natuurgebied bij Leusden | RTL Nieuws | RTL.nl


Het incident gebeurde in hetzelfde gebied als waar ruim een week geleden een hond werd aangevallen en meegenomen door wat ook vermoedelijk een wolf was. De hond overleefde die aanval toen waarschijnlijk niet. Definitief kon dat niet worden vastgesteld, omdat de wolf de hond had meegenomen.

Advies natuurgebied Leusden te mijden na incident tussen kind en mogelijk wolf | Wolf | NU.nl

Yumi schreef op 16-07-2024 om 22:07:

In een natuurgebied bij Leusden is een kind vanmorgen lichtgewond geraakt, na een confrontatie met een mogelijke wolf.
Het kind was met de naschoolsopvang op pad. Het wolvenpaar heeft welpen en
gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen die te dichtbij komen".

Hoeveel mensen hebben er al geroepen dat de wolf niet "past" in NL? Wij hebben geen geschikte ruimte/natuur waar de wolf, mensen kan vermijden!

'Kwam in flits op kind af'
Provincie Utrecht na mogelijke aanval wolf op kind: ga niet naar natuurgebied bij Leusden
Provincie Utrecht na mogelijke aanval wolf op kind: ga niet naar natuurgebied bij Leusden | RTL Nieuws | RTL.nl


Het incident gebeurde in hetzelfde gebied als waar ruim een week geleden een hond werd aangevallen en meegenomen door wat ook vermoedelijk een wolf was. De hond overleefde die aanval toen waarschijnlijk niet. Definitief kon dat niet worden vastgesteld, omdat de wolf de hond had meegenomen.

Advies natuurgebied Leusden te mijden na incident tussen kind en mogelijk wolf | Wolf | NU.nl

Tja ik ben niet banger voor een wolf dan voor een loslopende pitbull achtige of valse herder. 

Chantal2022 schreef op 16-07-2024 om 22:28:

[..]

Tja ik ben niet banger voor een wolf dan voor een loslopende pitbull achtige of valse herder.

Ik ben bang voor wolven en loslopende honden, vooral die waarvan de eigenaar roept, hij doet niks hoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.