Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Een hond is vanmiddag aangevallen door een wolf, het is niet zeker dat de hond dood is omdat de wolf hem na de aanval heeft meegenomen.  

Hond doodgebeten door wolf in provincie Utrecht, voor ogen van baasje | Binnenland | NU.nl

https://www.telegraaf.nl/nieuws/345880609/inwoners-barcelona-zijn-toeristen-zat-vakantiegangers-natgespoten-op-terrasjes-met-waterpistolen

Duizenden Spanjaarden gingen dit weekend uit protest de straten van Barcelona op. ‘Genoeg is genoeg!’ luidden verschillende protestborden. De locals hopen zo het massatoerisme een halt toe te roepen.

Bewoners van Barcelona zijn de vele toeristen meer dan zat. Naast enorme protesten in de drukstbezochte stad van Spanje kiezen de inwoners nu voor een nieuwe manier om toeristen weg te jagen. En hiermee hopen ze duidelijk te maken dat de vele vakantiegangers echt niet welkom zijn. Op de terrassen worden toeristen natgespoten met waterpistolen, dat schrijft Business Insider,

De metropool ontving het afgelopen jaar meer dan twaalf miljoen toeristen.

Barcelona is de enige stad in Spanje waar de bezoekersaantallen zo hoog oplopen. “We hebben niets tegen toerisme, maar wel tegen te veel toerisme”, zegt socioloog Jordi Guiu. “Het maakt de stad onleefbaar.” Door de vele toeristen schieten de huizenprijzen door het dak (lees: in tien jaar tijd zijn de huurprijzen in Barcelona met 68 procent gestegen, volgens de cijfers van het stadsbestuur), maar ook lokale bedrijven, het milieu en de arbeidsomstandigheden voor locals ervaren nadelige gevolgen.

Niet alleen in Barcelona, maar ook in Malaga – hier gingen eind juni meer dan 15.000 inwoners de straat op – en op Mallorca zijn de Spanjaarden niet blij. Hier kwam de tekst: ‘We voelen ons een vreemde in onze eigen stad’, veel op spandoeken voorbij . Op toeristische appartementencomplexen plakten demonstranten stickers met ‘Rot op’ en ‘Het stinkt naar toeristen’.



ergens vind ik het best schokkend..., maar ik snap de locals wel (al keur ik het uitschelden/natspuiten met waterpistolen niet goed)  ik woon in Amsterdam en het is echt niet leuk meer. 
in het weekend mijdt ik de binnenstad als de pest want het is geen doen. 

Rogue schreef op 09-07-2024 om 20:26:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/345880609/inwoners-barcelona-zijn-toeristen-zat-vakantiegangers-natgespoten-op-terrasjes-met-waterpistolen
(…) ergens vind ik het best schokkend..., maar ik snap de locals wel (al keur ik het uitschelden/natspuiten met waterpistolen niet goed) ik woon in Amsterdam en het is echt niet leuk meer. 

in het weekend mijdt ik de binnenstad als de pest want het is geen doen.

Ik woon niet eens in Amsterdam en mijd het ook als de pest. 20 jaar geleden (tijdens m’n studie…auw!) kwam ik er regelmatig. Daarna lange tijd niet tot een jaar of 5 geleden…ik schrok me kapot! Eén groot toeristendorp, niks “echts” meer van over. Overal nutella, kaas en andere toeristencrap. We gingen naar het Rijks maar voelden ons in de Amsterdamse binnenstad helemaal niet prettig. Er leek geen lokaal leven meer te zijn, alleen nog toeristencommercie. Kan me voorstellen dat je als local tegen massatoerisme bent. Of toeristen lastig vallen dan de oplossing is vraag ik me af, beter spreek je daar je eigen gemeenteraad op aan. In Venetië treden ze nu ook meer op. 

Bijzondere wetgeving. Ik hoop dat ze de vrouw terug naar Ierland krijgen. 

Vrouw wordt aangeklaagd omdat een zelfmoord poging heeft gedaan. Dat is tegen de wet in Dubai. Ze wordt mishandeld door haar man. Die heeft haar aangeklaagd en paspoort afgepakt. 

https://www.nu.nl/buitenland/6320214/stewardess-in-dubai-aangeklaagd-voor-suicidepoging-na-mishandeling-door-man.html

Mijzelf per ongeluk gequote ipv bericht aangepast 

Mushu schreef op 10-07-2024 om 13:30:

Bijzondere wetgeving. Ik hoop dat ze de vrouw terug naar Ierland krijgen.

Vrouw wordt aangeklaagd omdat een zelfmoord poging heeft gedaan. Dat is tegen de wet in Dubai. Ze wordt mishandeld door haar man. Die heeft haar aangeklaagd en paspoort verscheurd. De man heeft haar ook beschuldigd van vreemdgaan en heeft gezegd dat hij haar wilde vermoorden. Toen ze een nieuw paspoort wilde aanvragen, kwam ze er achter dat ze een reisverbod heeft. 

https://www.nu.nl/buitenland/6320214/stewardess-in-dubai-aangeklaagd-voor-suicidepoging-na-mishandeling-door-man.html

Mushu schreef op 10-07-2024 om 13:30:

Bijzondere wetgeving. Ik hoop dat ze de vrouw terug naar Ierland krijgen.

Vrouw wordt aangeklaagd omdat een zelfmoord poging heeft gedaan. Dat is tegen de wet in Dubai. Ze wordt mishandeld door haar man. Die heeft haar aangeklaagd en paspoort afgepakt.

https://www.nu.nl/buitenland/6320214/stewardess-in-dubai-aangeklaagd-voor-suicidepoging-na-mishandeling-door-man.html


Dit geloof je toch niet? Ik hoop dat deze dame snel terug naar Ierland kan.

er.is.maar.1.Pino schreef op 10-07-2024 om 07:19:

[..]

Ik woon niet eens in Amsterdam en mijd het ook als de pest. 20 jaar geleden (tijdens m’n studie…auw!) kwam ik er regelmatig. Daarna lange tijd niet tot een jaar of 5 geleden…ik schrok me kapot! Eén groot toeristendorp, niks “echts” meer van over. Overal nutella, kaas en andere toeristencrap. We gingen naar het Rijks maar voelden ons in de Amsterdamse binnenstad helemaal niet prettig. Er leek geen lokaal leven meer te zijn, alleen nog toeristencommercie. Kan me voorstellen dat je als local tegen massatoerisme bent. Of toeristen lastig vallen dan de oplossing is vraag ik me af, beter spreek je daar je eigen gemeenteraad op aan. In Venetië treden ze nu ook meer op.

A’dam is al jaren niet leuk meer, alles zowat  is gericht op toerisme en door die stomme tik-tok trend wordt het steeds erger. 

Joh gemeente is helemaal een lachertje ze zijn meer bezig met auto’s uit de stad te weren dan toeristen overlast 

Rogue schreef op 10-07-2024 om 13:40:

[..]

A’dam is al jaren niet leuk meer, alles zowat is gericht op toerisme en door die stomme tik-tok trend wordt het steeds erger.

Joh gemeente is helemaal een lachertje ze zijn meer bezig met auto’s uit de stad te weren dan toeristen overlast

Toeristenprobleem, dat je daar over klaagt, ok, maar om nou een gemeente af te serveren op het feit dat ze willen werken aan veiliger en meer leefbare stad wat verkeer betreft vind ik gek.

https://www.nu.nl/buitenland/6320241/stewardess-die-in-dubai-werd-aangeklaagd-na-suicidepoging-mag-land-verlaten.html

Een Ierse stewardess die in Dubai werd aangeklaagd voor een poging tot zelfdoding en het drinken van alcohol mag Dubai verlaten. Dat meldt de Ierse regering volgens verschillende media, waaronder BBC News. De aanklachten tegen haar zijn ingetrokken.

majorette2005 schreef op 10-07-2024 om 18:35:

https://www.nu.nl/buitenland/6320241/stewardess-die-in-dubai-werd-aangeklaagd-na-suicidepoging-mag-land-verlaten.html

Een Ierse stewardess die in Dubai werd aangeklaagd voor een poging tot zelfdoding en het drinken van alcohol mag Dubai verlaten. Dat meldt de Ierse regering volgens verschillende media, waaronder BBC News. De aanklachten tegen haar zijn ingetrokken.

Oh gelukkig!

Door een fout in de handleiding van luchtdrukpistolen is een gewonde gevallen.
Ik vraag me af hoe dit mogelijk is, dat laat je toch controleren door meerdere mensen? 
Er zijn de afgelopen 3 jaar, tussen de 600 en 800 luchtdrukpistolen verkocht met verkeerde instructie. Iedereen van 18 jaar en ouder mag een luchtdrukpistool kopen. Het bedrijf uit Staphorst heeft de kopers op de hoogte gebracht.

In de instructie zijn de beschrijvingen voor de 'veilige stand' en de 'gereed-voor-vurenstand' met elkaar verwisseld.


Foute instructie in handleiding luchtdrukpistool leidt tot ongeluk | RTL Nieuws | RTL.nl

Wow   

Studentes in Russische regio krijgen 100.000 roebel als ze kind krijgen - https://nos.nl/l/2528572

Ze kunnen beter minder mannen de oorlog injagen, dan heb je minder verse aanwas nodig...

Poezenmeisje schreef op 12-07-2024 om 15:44:

Ze kunnen beter minder mannen de oorlog injagen, dan heb je minder verse aanwas nodig...

Hij verwacht dan ook nog dat de oorlog een jaar of 18 gaat duren? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.