Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Yumi schreef op 23-01-2024 om 14:03:

[..]

Ja dat weet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat er je als moeder en arts niet in je opkomt, dat waar je mee bezig bent niet klopt? Hoe kan dat, je weet als arts wat de gevolgen zijn voor je baby, als je een flesje melk gemengd met loparamide geeft, waarom zoek je dan voor jezelf geen hulp?

Niet anders dan in andere gevallen waarin mensen rare dingen doen, terwijl anderen denken, dan zoek je toch hulp voor jezelf.

Maar dat soort mensen kicken op de aandacht. Want ze hebben het zo zwaar, ze zijn zulke sterke ouders, enz. enz.

Yumi schreef op 23-01-2024 om 14:03:

[..]

Ja dat weet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat er je als moeder en arts niet in je opkomt, dat waar je mee bezig bent niet klopt? Hoe kan dat, je weet als arts wat de gevolgen zijn voor je baby, als je een flesje melk gemengd met loparamide geeft, waarom zoek je dan voor jezelf geen hulp?

Deze vrouw is nog niet veroordeeld. Vandaag werden er deskundigen gehoord en dan gaan ze begin februari verder met de zitting. Pas begin maart wordt de uitspraak verwacht.

Munchhausen by proxy (of Factitious Disorder imposed on another) is een ziekte. Het staat in de DSM. Het is verschrikkelijk en niet voor te stellen, maar bij sommige mensen is er ergens iets verschrikkelijk misgegaan. 

In de VS is Gypsy Rose net vrijgekomen. Een bizarre zaak waar ook veel over geschreven is en veel documentaires over zijn gemaakt. Is ook zo'n zaak. Ik vond het niet zo'n sterke docu, maar hierin wordt het verhaal globaal verteld: 


https://youtu.be/ETQllU7p7Y8?si=ss9FYyHJOEfisc83



Zusterclivia schreef op 23-01-2024 om 14:22:

[..]

Niet anders dan in andere gevallen waarin mensen rare dingen doen, terwijl anderen denken, dan zoek je toch hulp voor jezelf.

Maar dat soort mensen kicken op de aandacht. Want ze hebben het zo zwaar, ze zijn zulke sterke ouders, enz. enz.

Je hebt gelijk, maar ik krijg nu een beeld van het soort aandacht dat ik zou willen geven toen ik het artikel las 

Yumi schreef op 23-01-2024 om 14:30:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik krijg nu een beeld van het soort aandacht dat ik zou willen geven toen ik het artikel las

Misschien niet vergeten dat het Munchausen complex een psychiatrische stoornis is. 

Fleurtje_5 schreef op 23-01-2024 om 13:19:

[..]


Maar een arts?

De smoezen die ze gaf (waarom de baby diarreeremmende middel had binnen gekregen) vond ik ook zo oer-dom-voor-een-arts.

Of ze houd anderen voor dom of ze is dommer dan men zou denken.

Ik denk dat het weinig met “dom” te maken heeft. Deze vrouw is (zwaar) ziek, ik hoop dat ze gepaste hulp zal krijgen.

Vreselijk voor die arme kinderen.

Moirmel schreef op 23-01-2024 om 14:48:

[..]

Misschien niet vergeten dat het Munchausen complex een psychiatrische stoornis is.

Ik schreef al... dat ik weet wat Münchhausen is, maar als ik lees dat ze verdacht wordt van poging tot moord op haar baby en zware mishandeling van haar zoontje.... dan denk ik alleen aan die kinderen! 

voor degene die iets meer er over willen lezen, raad ik het boek van Nina Blom- Je bent een verschrikkelijk kind-  aan. Waargebeurd verhaal. Verschrikkelijk dat het gebeurt is, wel een boek waarbij je meer over de ziekte komt te weten. 



in Amsterdam (were else) heeft iemand anoniem flyers verstuurd in de Jordaan vanwege de ''overlast'' van de  westertoren. 

"Heeft u ook last van de klokken, stuur dan een bericht aan de gemeente." Die oproep staat op flyers die zijn rondgebracht in de buurt rondom de Westertoren. Buurtbewoners reageren boos: "Er wordt altijd geklaagd door mensen van buitenaf." Maar er is ook begrip: "Blij dat er actie wordt ondernomen door buurtbewoners." De gemeente laat weten dat ze geen stappen gaan ondernemen.

De flyer, die vandaag voor veel verontwaardiging zorgde op sociale media, roept bewoners van de Jordaan op om 'hun zorgen' over het klokgelui van de Westertoren met de gemeente te delen. "Zodat we met z’n allen kunnen genieten van de schoonheid van de kathedraal zonder de hinder van het lawaai", zo staat te lezen.

https://www.at5.nl/artikelen/224699/jordaan-fel-op-flyers-geluidsoverlast-westertoren-een-man-neem-je-ook-zn-klokkenspel-niet-af

ik werk er vlakbij en stond vanmiddag bij de bakker waar veel rasjordanezen/amsterdammers komen en die spraken er over besteedde er niet veel aandacht aan tot dat ik het bij AT5 zag   

Mushu schreef op 24-01-2024 om 21:50:

https://www.bd.nl/buitenland/hij-at-voedsel-in-blik-en-gestolen-tomaten-frans-kind-woonde-twee-jaar-lang-helemaal-alleen-in-appartement-niemand-die-het-doorhad~a46fd4ec/?fbclid=IwAR0VaWGQT_XuS6ckuZYkPQk9kpxTyxQso_zXWKFRvyBpBCWvf4HLdc3nYRk

Kind van nu 11 heeft 2 jaar aleen in een flatje gewoond. Arm kind. Moeders woonde met vriend even verderop


Soheey, wat erg voor het kind. Dat "even verderop" is wel nog altijd 5 kilometer verder.

Goed van het manneke dat hij wel gewoon naar school ging.

De moeder moet de overige zes maanden thuis uitzitten met een enkelband.

Ik vraag me wel af waar dat 'thuis' van die moeder is, bij haar zoon of bij haar vriend waar ze al twee jaar woonde.

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2024 om 07:02:

[..]


Soheey, wat erg voor het kind. Dat "even verderop" is wel nog altijd 5 kilometer verder.

Goed van het manneke dat hij wel gewoon naar school ging.

De moeder moet de overige zes maanden thuis uitzitten met een enkelband.

Ik vraag me wel af waar dat 'thuis' van die moeder is, bij haar zoon of bij haar vriend waar ze al twee jaar woonde.

Ik bedoelde het ook allemaal zwaar sarcastisch. Om die vrouw moeder te noemen vond ik al discutabel. 

Eigenlijk te gek voor woorden dat veel mensen hun heil moeten zoeken bij buitenlandse apotheken om medicijnen te bemachtigen .  Bizar !

https://nos.nl/video/2506110-belgische-apotheek-platgebeld-vanwege-medicijntekort-in-nederland

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.