Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Kijkers geschokt door tweelingdocu Netflix: 'Ik durf niks meer te eten'

De docuserie 'You Are What You Eat: A Twin Experiment' op Netflix, gaat over een wetenschappelijk onderzoek onder identieke tweelingen, om de invloed van voeding en een gezonde levensstijl te achterhalen.

In 8 weken tijd blijkt de verandering in levensstijl al een groot effect te hebben en is de ene groep er veel beter aan toe dan de andere.

Kijkers zijn in shock als ze zien wat een ander dieet in slechts een paar weken tijd al voor je gezondheid kan doen, maar schrikken zich ook dood als ze zien hoe bepaalde voedingsmiddelen worden gemaakt.
Kijkers geschokt door tweelingdocu Netflix: 'Ik durf niks meer te eten' | RTL Nieuws

Yumi schreef op 22-01-2024 om 16:22:

Kijkers geschokt door tweelingdocu Netflix: 'Ik durf niks meer te eten'

De docuserie 'You Are What You Eat: A Twin Experiment' op Netflix, gaat over een wetenschappelijk onderzoek onder identieke tweelingen, om de invloed van voeding en een gezonde levensstijl te achterhalen.

In 8 weken tijd blijkt de verandering in levensstijl al een groot effect te hebben en is de ene groep er veel beter aan toe dan de andere.

Kijkers zijn in shock als ze zien wat een ander dieet in slechts een paar weken tijd al voor je gezondheid kan doen, maar schrikken zich ook dood als ze zien hoe bepaalde voedingsmiddelen worden gemaakt.
Kijkers geschokt door tweelingdocu Netflix: 'Ik durf niks meer te eten' | RTL Nieuws

Wil je op voorhand al bedanken voor dit bericht. Ben graag met eten bezig dus heb hem direct op mijn lijst gezet om te kijken.

Een ongemakkelijke waarheid inderdaad.  Ik ben halverwege gestrand tijdens het kijken.

Gruwelijk en schokkend. Dit heet toch het Münchhausen by proxy syndroom? 

Martje80 schreef op 22-01-2024 om 11:03:

Zo dat bericht komt hard binnen! Vier mensen hebben zelfmoord gepleegd naar aanleiding van de vermeende kastekorten.

Over welk nieuws gaat dit? Ik zie niets op de diverse nieuwssites.

BlairW schreef op 22-01-2024 om 20:40:

[..]

Over welk nieuws gaat dit? Ik zie niets op de diverse nieuwssites.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/01/19/er-bleek-een-dramaserie-nodig-om-de-britse-posties-vrij-te-pleiten-a4187533/appview

Het is ook niet echt nieuws meer, maar wordt nu eindelijk erkent  door de autoriteiten.

https://pers.bnnvara.nl/bnnvara-zendt-de-impactvolle-dramaserie-mr-bates-vs-the-post-office-uit/ vanaf donderdag te zien op de NPO.

Moirmel schreef op 22-01-2024 om 17:10:

[..]

Wil je op voorhand al bedanken voor dit bericht. Ben graag met eten bezig dus heb hem direct op mijn lijst gezet om te kijken.

Geen dank, ik ben zelf ook heel benieuwd naar de serie en ga hem zeker kijken.

wild-flower schreef op 22-01-2024 om 19:40:

Ik word hier heel naar van . En zij is ook nog arts ook notabene

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5430856/moeder-uit-utrecht-verdacht-van-ziek-maken-eigen-baby

Ik las het vanmiddag, vreselijk hoe kan je als moeder en arts zo met je kinderen omgaan?  

BlairW schreef op 22-01-2024 om 20:53:

[..]

Dank! Interessant om te kijken.

Ik wil het donderdag ook gaan kijken 

Yumi schreef op 22-01-2024 om 23:04:

[..]

Ik las het vanmiddag, vreselijk hoe kan je als moeder en arts zo met je kinderen omgaan?

proxy by Munchausen, of zoiets

nlies schreef op 23-01-2024 om 10:57:

[..]

proxy by Munchausen, of zoiets


Maar een arts?  

De smoezen die ze gaf (waarom de baby diarreeremmende middel had binnen gekregen) vond ik ook zo oer-dom-voor-een-arts. 

Of ze houd anderen voor dom of ze is dommer dan men zou denken.

nlies schreef op 23-01-2024 om 10:57:

[..]

proxy by Munchausen, of zoiets

Ja dat weet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat er je als moeder en arts niet in je opkomt, dat waar je mee bezig bent niet klopt? Hoe kan dat, je weet als arts wat de gevolgen zijn voor je baby, als je een flesje melk gemengd met loparamide geeft, waarom zoek je dan voor jezelf geen hulp? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.