Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Coreopsis schreef op 16-01-2024 om 12:54:

[..]

Oef. Gelukkig geen persoonlijk letsel, dat had heel andera af kunnen lopen. Doperwten over de weg. Ai. Ik heb ooit een pak (gedroogde) erwten op de grond laten vallen. We vonden weken later nog erwten op de vreemdste plekken

Het zijn vooral dozen en geen losse erwten als ik het zo zie, dat scheelt weer 

Coreopsis schreef op 16-01-2024 om 12:54:

[..]

Oef. Gelukkig geen persoonlijk letsel, dat had heel andera af kunnen lopen. Doperwten over de weg. Ai. Ik heb ooit een pak (gedroogde) erwten op de grond laten vallen. We vonden weken later nog erwten op de vreemdste plekken

Ja, gelukkig geen persoonlijk letsel (als dat er wel was geweest, dan had ik het bericht hier niet geplaatst). 

Doperwten schieten inderdaad alle kanten op. Nu waren deze ongetwijfeld verpakt, maar ik vraag me af of verpakkingen zo'n klap wel overleven. 

Malibu2 schreef op 16-01-2024 om 12:44:

Een vrachtwagen vol met doperwten is van een viaduct afgereden. Gelukkig is de chauffeur er goed vanaf gekomen, maar de weg ligt bezaaid met doperwten

https://www.nu.nl/binnenland/6297963/vrachtwagen-vol-doperwten-rijdt-van-viaduct-af-bij-dommelen.html


Liever doperwten dan bieten.

https://www.1limburg.nl/112/2366088/vrachtwagen-verliest-lading-weg-bezaaid-met-bieten Gisteren. Vrachtwagen verliest lading: weg bezaaid met bieten

0a76999b-9287-37f6-a836-526e831d527f.jpg?width=1104&height=620&aspect_ratio=1104:620&cb=0e6985ca6394789597dd0239a1f1febe


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5427783/bieten-trck-vrachtwagen-gekanteld-groningen-politie 5 jan.2024 Overal bieten: vrachtwagen kantelt op ringweg Groningen


Beïnvloed door influencers op TikTok, gebruiken kinderen en tieners teveel huidverzorgingsproducten en belanden bij de dermatoloog vanwege huidproblemen. "Het kan de huid beschadigen."

Nooit geweten dat dit een trends is onder die leeftijdsgroep. 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5428654/skincare-populair-op-tiktok-jonge-tieners-experts-waarschuwen

Ik heb zelf al 2 keer gehad dat er nog iets in het karretje ( bijvoorbeeld  onder een krat of tas ) wat achtergebleven  was. Daarna teruggelopen na het inladen van de auto. En het alsnog betaald. Kreeg echt zwaar verbaasde reacties van de caissières  beide keren. Terwijl  ik het niet meer dan normaal  vind, het was nog niet van mij, sterker nog , ik had het onbedoeld gestolen zelfs! Schaamschaam

lientje69 schreef op 18-01-2024 om 09:03:

Ik heb zelf al 2 keer gehad dat er nog iets in het karretje ( bijvoorbeeld onder een krat of tas ) wat achtergebleven was. Daarna teruggelopen na het inladen van de auto. En het alsnog betaald. Kreeg echt zwaar verbaasde reacties van de caissières beide keren. Terwijl ik het niet meer dan normaal vind, het was nog niet van mij, sterker nog , ik had het onbedoeld gestolen zelfs! Schaamschaam

En toch kan ik me wel voorstellen dat een jongere (ik denk dan aan een scholier) die dit ontdekt na het afrekenen vlug doorloopt en ook niet echt terug durft te gaan. Dat hij zich schaamt. Dat het dan niet eens om het niet betalen gaat. 

Ik heb het wel eens bij een bemande kassa gehad dat ik zag dat dochter nog iets in haar handen had. Wel even gemeld en alsnog betaald (en daarna altijd gecontroleerd of de handen leeg waren), was niet bewust gebeurd. Ze reageerden ook vriendelijk. Later nog wel een keer gebeurd dat ik achteraf iets ontdekte en nog ging afrekenen.  Ik hoop dat het in het geval van dochter ook oplevert dat je dat dus mag melden en dat niemand boos wordt.

De supermarkt de schuld geven vind ik absurd. Dat mensen het contact met de caissière missen snap ik wel weer. Dat maakt het stelen niet goed. 

Netherfield schreef op 18-01-2024 om 08:45:

https://www.ad.nl/binnenland/een-op-de-vijf-jongeren-steelt-weleens-bij-zelfscankassa-dat-is-de-schuld-van-de-super-zelf~ab535042/

Dus dat je steelt is de schuld van de supermarkt. Ja joh…

Ik heb dit al meer volwassenen horen zeggen: 'het is de sport om altijd 1 artikel niet af te rekenen'. Belachelijk.

Bij mijn Jumbo is stelen ook wel heel erg makkelijk. Bij controles checken ze altijd alleen wat artikelen bovenuit je tas, dus wat je niet scant leg je onderin en kun je het zo meenemen. Is dat overal zo? 

_Audrey schreef op 18-01-2024 om 10:05:

[..]

Ik heb dit al meer volwassenen horen zeggen: 'het is de sport om altijd 1 artikel niet af te rekenen'. Belachelijk.

Bij mijn Jumbo is stelen ook wel heel erg makkelijk. Bij controles checken ze altijd alleen wat artikelen bovenuit je tas, dus wat je niet scant leg je onderin en kun je het zo meenemen. Is dat overal zo?

Nee, de Appie in ons winkelcentrum gaat de hele tas door. En tegenwoordig moeten ze volgens mij 10 artikelen scannen, in plaats van 5. 

_Audrey schreef op 18-01-2024 om 10:05:

[..]

Ik heb dit al meer volwassenen horen zeggen: 'het is de sport om altijd 1 artikel niet af te rekenen'. Belachelijk.

Bij mijn Jumbo is stelen ook wel heel erg makkelijk. Bij controles checken ze altijd alleen wat artikelen bovenuit je tas, dus wat je niet scant leg je onderin en kun je het zo meenemen. Is dat overal zo?

Ik had laatst bij jumbo twee kratjes met boodschappen op elkaar staan maar ze ging toch ook echt onder in het onderste kratje scannen. Ze legde het daarna wel weer netjes terug 😀. 

Ik vind het prima dat ze dat doen maar soms heb je haast, wil je snel nog een boodschap doen. Gebruik je de zelfscan en krijg je controle. Dan baal ik wel even. Vooral als ik dan even moet wachten tot er iemand is (wat in werkelijkheid vast 1 of 2 minuten is maar lang duurt als je haast hebt).  


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-01-2024 om 14:08

Ook hier wordt meestal ook, juist, onderin de tas gecontroleerd. Jouw Jumbopersoneel doet het denk ik niet geheel volgens instructie. 

lientje69 schreef op 18-01-2024 om 09:03:

Ik heb zelf al 2 keer gehad dat er nog iets in het karretje ( bijvoorbeeld onder een krat of tas ) wat achtergebleven was. Daarna teruggelopen na het inladen van de auto. En het alsnog betaald. Kreeg echt zwaar verbaasde reacties van de caissières beide keren. Terwijl ik het niet meer dan normaal vind, het was nog niet van mij, sterker nog , ik had het onbedoeld gestolen zelfs! Schaamschaam

Ik heb het omgekeerde gehad, bij een cassière. Ik zag nog voordat ik afgerekend had, maar wel alles dacht op de band te hebben gezet, dat ik toch nog iets in mijn kar had zitten. Ik leg dat op de band en zeg, er probeerde een artikel te onsnappen! Zegt de cassière, Jaja, leer mij winkeldieven kennen, en keek heel kwaad naar mij. Hallo, ik leg 'm toch op de band, een beetje later dan de rest en ik reken toch netjes af, dat maakt mij toch geen winkeldief!

belachelijk idd om de supermarkt de schuld te geven en ondertussen maar klagen dat alles duurder wordt. 
Ik had laatst 3 keer achter elkaar controle, dat vond ik wel vervelend, maar ja, ook degene die controleert kan er niets aan doen. 
Ik heb 1 keer gehad, dat ik bij de auto kwam en ineens bedacht dat ik mijn kratje bier niet gemeld had bij de cassiere. Toen terug gegaan, had geen bon meer, zij hem opgezocht in de kassa en ik had hem wel betaald. zij was ook zeer verbaasd, maar ja, ik zou dat echt raar vinden om het niet te betalen


Voorpagina112Ter ApelAardbevingenBendegeweldStikstofGemistSportNoordzakenPodcastsDossiersVerdachte laat broek zakken in rechtbank

Vandaag, 12:182 minuten leestijd

62f83995-18b1-31a3-a9d8-96aec9715638.jpg?width=552&height=310&aspect_ratio=552:310&cb=01a9d98136a1e12ede356bbf39f07c62 De rechtbank in Groningen© RTV Noord De rechtbank in Groningen werd donderdagochtend onverwacht geconfronteerd met het geslachtsdeel van een 34-jarige verdachte uit Oude Pekela. De zaak werd uitgesteld en de man afgevoerd.Het was niet de eerste keer dat de man zijn broek had laten zakken in een publieke ruimte. Hij moest al voorkomen voor schennispleging.Gevonden via bioscoopkaartje Op 20 december 2022 viel hij twee vrouwen lastig op het toilet van de bioscoop in Hoogezand. Hij liet hen zijn ontbloot geslachtsdeel zien en drukte dat tegen één van de vrouwen aan, wat hem kan komen te staan op aanranding.De identiteit van de man werd achterhaald via zijn rekeningnummer. Hij had gepind voor zijn bioscoopkaartje.Meerdere incidenten In september vorig jaar stuurde de man een filmpje naar een medewerkster van de woningbouwvereniging, waarop te zien was hoe hij zichzelf bevredigde. De vrouw deed aangifte. De man liet vervolgens in november in een supermarkt in Winschoten opnieuw zijn broek zakken. Twee medewerksters deden daarvan aangifte.Tijdens het verhoor op het politiebureau en zijn gesprek bij de reclassering speelde de man met zijn geslachtsdeel.Geen herinnering aan de strafbare feiten 'U maakt op mij een verwarde indruk', zei de rechter tegen de Pekelder, die onderuitgezakt in zijn stoel zat. Hij wist zich nergens meer iets van de herinneren. De reclassering schat de kans op herhaling hoog in, wanneer de verdachte niet wordt behandeld. De man heeft tot nu toe niet mee willen werken aan een behandeling of onderzoek.Dat is wel nodig, vindt de rechter nadat de verdachte ook in de rechtbank zijn broek laat zakken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.