Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Les krijgen in steenkolen Engels en geen kamer kunnen vinden. 

Huisjesmelkers die superrijk worden met het verhuren van heel erg dure woontorens aan Chinese studenten.

Geen witte wijn kunnen bestellen op het terras omdat al dat buitenlandse talent het cerdomd om minstens de wijn- en menukaart van de baas uit het hoofd te leren...

https://www.sikkom.nl/actueel/Xior-wil-woontoren-bij-Zernike-aka-hitteflat-aka-klein-Chinatown-verkopen-28722595.html

Mijn buitenlandse collega's konden dertig jaar geleden binnen twee dagen vloeken in het Nederlands en het Gronings. Na twee maanden spraken ze een redelijk mondje Nederlands. En voor lastiger dingen, zoals de zorgverzekering, was ik als vakgroepsecretaresse ook inzetbaar.

Poezenmeisje schreef op 09-12-2023 om 01:07:

Les krijgen in steenkolen Engels en geen kamer kunnen vinden.

Huisjesmelkers die superrijk worden met het verhuren van heel erg dure woontorens aan Chinese studenten.

Geen witte wijn kunnen bestellen op het terras omdat al dat buitenlandse talent het cerdomd om minstens de wijn- en menukaart van de baas uit het hoofd te leren...

https://www.sikkom.nl/actueel/Xior-wil-woontoren-bij-Zernike-aka-hitteflat-aka-klein-Chinatown-verkopen-28722595.html

Mijn buitenlandse collega's konden dertig jaar geleden binnen twee dagen vloeken in het Nederlands en het Gronings. Na twee maanden spraken ze een redelijk mondje Nederlands. En voor lastiger dingen, zoals de zorgverzekering, was ik als vakgroepsecretaresse ook inzetbaar.

Laat ik maar de feiten opnoemen uit het artikel ipv jouw geroeptoeter:

De huidige eigenaar Xior heeft de Zernike flat gekocht voor 92 miljoen euro. Het is nog niet bekend voor hoeveel de flat nu weer in de verkoop gaat. De flat gaat verkocht worden omdat Xior in de schulden zit.

Vorig jaar wisten Chinese studenten voorrang te krijgen op een kamer in de flat. Hoe wordt mij uit de tekst niet helemaal duidelijk, iets met software en sjacheraar.

De flat kampt met hitte problemen, soms wordt het 50 graden binnen en volgens het artikel heeft eigenaar Xior hier niks aan gedaan.

Niks over les in steenkolen Engels, niks over huisjesmelkers die superrijk worden, niks over buitenlanders die de wijnkaart niet uit hun hoofd leren, niks over buitenlanders die wel of niet een mondje Nederlands praten.

De posting is een kleine samenvatting van wat ik en mijn omgeving ervaren. 

Mijn man hoorde op de open dagen scholieren zeggen dat ze echt geen Engelstalige lessen gingen volgen. Stomme taal, stom vak.

Nederlandse studenten wordt niet genoeg aan verdiend, buitenlandse studenten betalen veel meer collegegeld, dus zien universiteiten hen liever komen. Een leuke investering in HUN toekomst, maar geen investering in Nederland. 

Vervolgens is in Nederland geen gekwalificeerd personeel meer te vinden volgens sommige bedrijven en halen ze dan maar expats met leuke belastingvoordelen binnen die blachelijke huizenprijzen wel kunnen betalen.

Deze ellende wordt zo in stand gehouden. Hoe zo'n hekel heeft de politiek aan 'het eigen volk'?

Vreselijk

Da's niet de eerste keer dat ze zoiets doen. Een designer van Zara heeft in 2021 al anti-Palestina uitspraken gedaan.

SombraOnline schreef op 10-12-2023 om 16:51:

Da's niet de eerste keer dat ze zoiets doen. Een designer van Zara heeft in 2021 al anti-Palestina uitspraken gedaan.

dat niet alleen ze hebben ook een keer t-shirts uitgebracht die verdacht veel leken op de pyjama's die gevangen droegen tijdens de holocaust 

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 16:56:

https://nos.nl/artikel/2501061-beruchte-complotdenker-alex-jones-terug-op-x

Het volk heeft gesproken, jazeker, het volk dat in deze fabeltjesfuik zit en ook juist tweets van het soort dat deze persoon voorstaat te zien. Net zo democratisch als het stemmen in Hong Kong.

wild-flower schreef op 10-12-2023 om 16:27:

Wat een walgelijke reclame dit van de Zara . Wie dat verzonnen heeft ?

https://www.ad.nl/show/zara-overspoeld-met-kritiek-na-foto-s-met-mannequins-in-lakens-volstrekt-wreed-en-harteloos~a0023f60/

Sorry hoor, maar straks kan er helemaal niks meer..
Waarschijnlijk heb ik geen gevoel, maar ik heb nu 2 keer de foto bekeken en heb geen gevoel van ''wat walgelijk zeg!''
Er staat toch geen bloed op of weet ik veel wat?

Mensen maken zich druk om niks!
Gewoon iets van een atelier waar ze aan het passen/aan het werk zijn.

Decibel88 schreef op 10-12-2023 om 20:34:

[..]

Sorry hoor, maar straks kan er helemaal niks meer..
Waarschijnlijk heb ik geen gevoel, maar ik heb nu 2 keer de foto bekeken en heb geen gevoel van ''wat walgelijk zeg!''
Er staat toch geen bloed op of weet ik veel wat?

Mensen maken zich druk om niks!
Gewoon iets van een atelier waar ze aan het passen/aan het werk zijn.

Misschien heb je het niet meegekregen, maar de Gazanen begraven hun mensen in witte doeken, aan hoofd- en voeteneind is de stof bij elkaar gebonden. Ziet er exact zo uit als op de foto van de reclame. Soms komt er bloed doorheen, soms niet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-12-2023 om 07:59

De overledenen in Gaza zijn veelal moslims en moslims worden in een wit doek begraven. Precies zoals op fotos in deze Zara campagne.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Links: Zara reclame
Rechts: een moeder die haar overleden kind vasthoudt

GA-5oyQa4AAKU_T?format=jpg&name=medium



Begrafenis in Gaza:

9ff8c4b3-b9d4-4949-8bd6-69ae561b3d65-2060x1236.jpeg

Ik vind dit echt onnodig. Er zijn wel 1000 andere mogelijkheden om reclame te maken.

aangezien dit niet de eerste keer is ga uj er vanuit dat ze het expres doen. Ze weten dat ze er wereldwijd het nieuws mee halen en dat is toch weer een hoop aandacht voor hun merk. Zij blijven weer hangen in het geheugen van mensen, maar de oorzaak zal bij velen al snel weer zijn vergeten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.