Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezenmeisje schreef op 02-12-2023 om 08:49:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1097553/geen-sinterklaasactie-van-nico-en-nel-ik-kan-elke-dag-wel-huilen

Deze lieve hulpsinterklazen worden er op aangekeken dat ze het fysiek niet meer redpden om hulpsinterklaas te spelen.

Wat een misselijke mensen zijn er toch in de wereld, ga dan zélf voor hulpsinterklaas spelen.

Is dit serieus?? Mijn hemel, wat een ondankbare stukken vreten zeg! Die mensen hebben ruim 10 jaar lang alles in het werk gesteld om die kinderen toch een leuke tijd te geven. En nu ze dat door gezondheidsproblemen niet meer kunnen, krijgen ze daar gezeik over? Verschrikkelijk zeg! Nou, bij deze (denk niet dat ze hier mee lezen, maar toch) lieve Nel en Nico : wat een prachtig werk hebben jullie verzet al die jaren. Met zoveel liefde gedaan voor die kinderen en al die jaren een actie op touw gezet. Hartstikke goed! En vooral niet schuldig voelen dat het nu niet meer kan. Eigen gezondheid gaat echt voor en trek jullie niks aan van de mensen die nu zo ondankbaar reageren. Veel goede gezondheid en liefde toegewenst voor jullie! ♥️

Poezenmeisje schreef op 02-12-2023 om 08:49:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1097553/geen-sinterklaasactie-van-nico-en-nel-ik-kan-elke-dag-wel-huilen

Deze lieve hulpsinterklazen worden er op aangekeken dat ze het fysiek niet meer redpden om hulpsinterklaas te spelen.

Wat een misselijke mensen zijn er toch in de wereld, ga dan zélf voor hulpsinterklaas spelen.

Mijn hart breekt als ik dit lees... 

Het contrast is ook zo groot. Zij hebben zich jarenlang belangeloos ingezet. Nu dat niet meer kan, laten anderen hun ware gezicht zien. 

Ik hoop dat er mensen in hun omgeving zullen zijn die na deze media-aandacht een bedanktactie zullen opzetten.

alhambra schreef op 02-12-2023 om 09:59:

Ik hoop dat er mensen in hun omgeving zullen zijn die na deze media-aandacht een bedanktactie zullen opzetten.

nou dat idd. Deze mensen mogen voor die 10 jaar wel een eigen actie krijgen. 

En ik vind het echt belachelijk dat zij zo worden behandeld en dat, ook al heb je zelf weinig geld omhanden, dan wel te beroerd bent om zelf iets op te halen. Dan maar niet. 

wild-flower schreef op 01-12-2023 om 09:11:


70-jarige vrouw uit Oeganda bevallen van tweeling . De vrouw raakte zwanger na een IVF-behandeling. Haar omgeving maakte haar belachelijk omdat ze nog geen kinderen had. Ook maakte ze zich zorgen om wie voor haar zou zorgen in haar oudere jaren.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/artikel/5421906/70-jarige-vrouw-bevallen-van-tweeling-oeganda


Ongelooflijk. Drie jaar eerder kreeg ze een dochtertje. En nu een tweeling na een IVF-behandeling? 

Waar was die arts met zijn verstand?

Yumi schreef op 01-12-2023 om 17:36:

Rutte speelt voor Sinterklaas, maar volgens hem wordt dat gezien en behoren we tot de 10 belangrijkste landen. Ondertussen leven meer dan één miljoen mensen in Nederland onder de armoedegrens.... maar we zijn wel lekker belangrijk

Rutte brengt nieuwe zak geld mee naar klimaattop: ‘We dragen bij boven onze kracht’

Miljoenen hier, miljarden daar, en ook nog hulp in de vorm van robuust landbouwzaad en het helpen sluiten van kolencentrales: op klimaatgebied helpt Nederland de wereld meer dan van ons verwacht mag worden. Dat stelt premier Mark Rutte op de VN-klimaatconferentie in Dubai.

,,We dragen bij boven onze kracht”, aldus de minister-president. Volgens hem ,,wordt dat gezien”, en mag Nederland zich dankzij onze gulheid binnen de Verenigde Naties scharen onder de ,,tien belangrijkste landen ter wereld”.

De nieuwste toezegging betreft 15 miljoen euro die Nederland beschikbaar stelt voor het opzetten van het nieuwe Klimaatschadefonds.

Toch is de 15 miljoen slechts fractie van onze totale klimaathulp. ,,Het komt bovenop de 900 miljoen euro”, die de Nederlandse overheid sowieso al steekt in het andere, al iets langer bestaande, Groene Klimaatfonds. Die pot geld, met een jaarlijks bedrag van 100 miljard, helpt arme landen met klimaatadaptatie (het bouwen van dijken) en het verminderen van hun CO2-uitstoot.

Naast die 900 miljoen aan belastinggeld, verhogen Nederlandse private investeerders dat bedrag nog eens tot 1,8 miljard in 2025.

Rutte brengt nieuwe zak geld mee naar klimaattop: ‘We dragen bij boven onze kracht’ | Buitenland | AD.nl

 

Ook ongelooflijk. En dan ook nog zeggen "wij dragen bij boven onze kracht" maar hohoho, Nederland mag zich dan dankzij "onze gulheid" binnen de VN scharen tot de tien belangrijkste landen ter wereld. Heb je wat aan om in de top tien te staan als er steeds meer daklozen zijn en de voedselbanken de armoede bijna niet meer aankunnen.

Als je in die top tien staat word er vast ook wat meer verwacht van die 'belangrijksten'.

Ik hoorde afgelopen week op tv dat het echt maar héééééél hééééééél erg minimaal verschil maakt, nauwelijks merkbaar, maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel geld kost.

Fleurtje_5 schreef op 02-12-2023 om 15:37:

[..]

Ook ongelooflijk. En dan ook nog zeggen "wij dragen bij boven onze kracht" maar hohoho, Nederland mag zich dan dankzij "onze gulheid" binnen de VN scharen tot de tien belangrijkste landen ter wereld. Heb je wat aan om in de top tien te staan als er steeds meer daklozen zijn en de voedselbanken de armoede bijna niet meer aankunnen.

Als je in die top tien staat word er vast ook wat meer verwacht van die 'belangrijksten'.

Ik hoorde afgelopen week op tv dat het echt maar héééééél hééééééél erg minimaal verschil maakt, nauwelijks merkbaar, maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel geld kost.

https://www.greenclimate.fund/projects

Hier zitten volgens mij hele zinvolle projecten bij. Goed dat Nederland daar aan bij draagt. Sommige landen dreigen nu al onleefbaar te worden. Als je daar niets aan doet krijg je nog grotere vluchtelingenstromen.

Geen "nieuws", maar volgens mij wel opmerkelijk. 

Zouden jullie deze legging bestellen? Het masker op de benen vind ik wel leuk, maar het bovenste deel...

Screenshot-20231202-192532-Facebook.jpg

Poezenmeisje schreef op 02-12-2023 om 19:28:

Geen "nieuws", maar volgens mij wel opmerkelijk.

Zouden jullie deze legging bestellen? Het masker op de benen vind ik wel leuk, maar het bovenste deel...

Screenshot-20231202-192532-Facebook.jpg

Nope zou 'm niet bestellen 

Sowieso niet, maar het is nu helemaal een vreemd ding  

Poezenmeisje schreef op 02-12-2023 om 19:28:

Geen "nieuws", maar volgens mij wel opmerkelijk.

Zouden jullie deze legging bestellen? Het masker op de benen vind ik wel leuk, maar het bovenste deel...

Screenshot-20231202-192532-Facebook.jpg

Nee  spuuglelijk ding

Poezenmeisje schreef op 02-12-2023 om 19:28:

Geen "nieuws", maar volgens mij wel opmerkelijk.

Zouden jullie deze legging bestellen? Het masker op de benen vind ik wel leuk, maar het bovenste deel...

Screenshot-20231202-192532-Facebook.jpg

Nee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.