Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


De VVD neemt graag ervaringsdeskundigen aan als adviseur.
 
Fijn personeel, eerder veroordeeld tot gevangenisstraf vanwege lidmaatschap van en activiteiten voor de Hofstadgroep.

Maar zich dan wel zogenaamd afvragen hoe een veroordeelde terroriste voor Vluchtelingenwerk kan werken?

https://nos.nl/artikel/2494415-yesilgoz-begrijpt-niet-dat-veroordeeld-is-lid-voor-vluchtelingenwerk-kon-werken

...

  1. Nieuws
  2. Sport

1024x576a.jpgANPNOS Nieuws•Gisteren, 15:38•Aangepast gisteren, 18:26Yesilgöz begrijpt niet dat veroordeeld IS-lid voor Vluchtelingenwerk kon werken

Demissionair minister Yesilgöz van Justitie vindt het onbegrijpelijk dat iemand die is veroordeeld voor het lidmaatschap van een terroristische organisatie een verklaring omtrent het gedrag (vog) heeft gekregen, waardoor ze bij Vluchtelingenwerk Nederland in dossiers van vluchtelingen kon kijken.

In de Tweede Kamer zei Yesilgöz dat ze veel vragen heeft over heeft hoe dat is gegaan. Ze voegde eraan toe dat dit eigenlijk het terrein is van haar collega Weerwind voor Rechtsbescherming. Maar als het aan haar ligt, wordt het "beleidskader" voor mensen die voor dit soort misdrijven zijn veroordeeld heroverwogen.

Yesilgöz deed haar uitspraken in het vragenuur in de Tweede Kamer. Veel Kamerleden spraken hun grote verbazing uit over de gang van zaken.

Vluchtelingenwerk helpen

De NOS berichtte vanochtend dat Vluchtelingenwerk een jaar lang een medewerker heeft gehad die in 2019 tot 30 maanden cel was veroordeeld (waarvan tien voorwaardelijk) voor lidmaatschap van de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS). Ondanks haar veroordeling kreeg ze een vog. Die verklaringen worden afgegeven door screeningsautoriteit Justis, die valt onder het ministerie van Justitie.

Vluchtelingenwerk zegt onlangs op de hoogte te zijn gesteld van het verleden van de vrijwilliger en dat de organisatie daarna de samenwerking met de vrouw heeft stopgezet.

Yesilgöz wil Vluchtelingenwerk helpen om te kijken of door het inschakelen van de veroordeelde vrouw gevaren zijn ontstaan. Ze biedt daarvoor hulp aan van experts van het Landelijk Steunpunt Extremisme. Weerwind komt binnenkort met een brief met meer details.

'Verkiezingsdebat'

Het vragenuur kreeg een beetje het karakter van een verkiezingsdebat. Yesilgöz, niet alleen minister, maar ook lijsttrekker van de VVD, was naar de Kamer geroepen door het Kamerlid Omtzigt. Die is nu lid van een eenmansfractie, maar hij is ook lijsttrekker van NSC, een partij die het goed doet in de peilingen.

Omtzigt wilde weten of er nog meer veroordeelde terroristen een vog hebben gekregen. "Hoe ga je dit aan jongeren uitleggen, aan wie stages worden geweigerd als ze één keer een winkeldiefstal hebben gepleegd?"

Omtzigt had het ook over een kandidaat op de NSC-lijst, die jezidi-vluchteling is. Volgens Omtzigt wordt die kandidaat bedreigd, maar stuurt de politie hem weg als hij aangifte wil doen. Yesilgöz zei dat zij niet moet worden "weggezet" alsof dat haar niet raakt en alsof ze zich hier niet voor wil inspannen. "Mijn nummer is ook bekend en dit hoeft niet te wachten tot de mondelinge vragen."

PVV-lijsttrekker Wilders vindt de gang van zaken rond de ex-medewerker van Vluchtelingenwerk een "ongekende schande". Hij verwees ook opnieuw naar Soumaya Sahla, die in het verleden is veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit.

Volgens Wilders heeft de VVD haar aangesteld als adviseur. Yesilgöz zei daarover dat de vrouw zich wel kon inschrijven bij een netwerk van de partij, maar dat zij geen officieel adviseur van de VVD is of van haar. De minister voegde er wel aan toe dat ze de ongerustheid van Wilders snapt.

Ik had een stukje uit de tekst willen knippen/plakken, maar het forum plaatst blijkbaar het hele artikel.

Poezenmeisje schreef op 18-10-2023 om 06:56:

Ik had een stukje uit de tekst willen knippen/plakken, maar het forum plaatst blijkbaar het hele artikel.

Dat kun je nu nog aanpassen.

Zou ik kunnen proberen, maar mijn "aanpaspotloodje" is al vervallen.

Ik heb het wel vaker dat artikelen vanuit een internetlink in hun geheel geplaatst worden.

Waarschijnlijk ook ter bescherming van de verslaggevers, zodat hun stukken niet uit hun context worden gerukt.

De Iceman Wim hofman moet volgend jaar voor de rechter komen in California, ivm het overlijden van een 17 jarig meisje.
De vader van het meisje, Raphael Metzger, eist 63 miljoen euro.
Volgens Britt Jackson van de Amerikaanse stichting Shallow Water Blackout Prevention leren ze hyperventilatie voor onderdompeling, wat het recept is voor een flauwte in ondiep water'. De stichting is naar eigen zeggen bekend met 34 incidenten die verband houden met de Wim Hof Methode, waarvan 19 fataal. 
Het verbaast mij dat Wim gewoon is doorgegaan aangezien er ook in 2016, vier mensen overleden door zijn ademhalingstechnieken. Volgens Wim hebben ze de techniek niet goed uitgevoerd. 
'Iceman' Wim Hof moet voor Amerikaanse rechtbank verschijnen | RTL Nieuws

Dat zou hetzelfde zijn als autofabrikanten dagvaarden voor het uitvinden van auto's?

Poezenmeisje schreef op 19-10-2023 om 18:32:

Dat zou hetzelfde zijn als autofabrikanten dagvaarden voor het uitvinden van auto's?

Ik dacht ook zoiets, een zwemleraar die je kunt aanklagen omdat hij wel gewaarschuwd dat zwemmen in slecht weer maar.... Zo ook Wim, gewaarschuwd dat je sommige oefeningen niet in de buurt van water in de auto ed moet doen


https://www.bbc.com/news/world-europe-67155928

Een man gaat als mannequin in een etalage staan in de hoop na sluitingstijd sieraden te kunnen stelen. Hij kan niet zo makkelijk doorgaan voor een modepop maar anders was het best een aardig idee 😂.

Mija schreef op 19-10-2023 om 19:16:

https://www.bbc.com/news/world-europe-67155928

Een man gaat als mannequin in een etalage staan in de hoop na sluitingstijd sieraden te kunnen stelen. Hij kan niet zo makkelijk doorgaan voor een modepop maar anders was het best een aardig idee 😂.

Doe je al die moeite, word je alsnog gesnapt 😆

Ik heb niks met ons koningshuis, maar ik vind deze beelden heftig dit gun ik niemand.

Koninklijk paar door boze menigte demonstranten bij museum Kaapstad (nos.nl)

Yumi schreef op 20-10-2023 om 13:00:

Ik heb niks met ons koningshuis, maar ik vind deze beelden heftig dit gun ik niemand.

Koninklijk paar door boze menigte demonstranten bij museum Kaapstad (nos.nl)


Verschrikkelijk, alsof ons koningspaar daar ook maar iets aan kan of kon doen. Alsof hij en zijn echtgenote zelf aan slavernij hebben gedaan. Het lijkt wel alsof die mensen ná de excuses alleen maar bozer zijn geworden.

quote:
De betogers horen bij de Khoisan, de inheemse bevolking van Zuid-Afrika.
De excuses van de koning voor het Nederlandse slavernijverleden zijn
voor hen niet genoeg
: ze willen ook daden zien, zo zeggen ze.


Alleen als ze ook andere letters doen.

Zou Elon Musk niet willen investeren in een X-kroketletter?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.