Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Mija schreef op 11-09-2023 om 11:49:

[..]

Het komt mij helaas helemaal niet vreemd voor dat vrouwen lacherig doen over smoezelige kerels. Er is onderling gepraat en het gejoel zegt: ‘we weten allemaal wat jij doet mannetje’. Je moet toch iets als je het niet rechtstreeks kan adresseren, als boos worden over ‘maar een kus’ betekent dat je een kenau bent met haar op de tanden? Ik denk dat dit lacherige gesar helemaal niet betekent dat het onschuldig is maar juist dat in die groep allang bekend is dat hij grenzen overschrijdt bij vrouwen.

Sorry ik zie en hoor dit niet, integendeel de kus wordt zelfs vergeleken....met de kus van doelman Iker Casillas en journaliste Sara Carbonero, na de door de Spaanse mannen gewonnen WK-finale tegen het Nederlands elftal in 2010. 

Fleurtje_5 schreef op 11-09-2023 om 13:18:

[..]


Klopt, grensoverschrijdend. De kus kost de man zijn baan en zijn imago. Hij had het recht niet om haar op de mond te kussen.

Ik kon niet zien of horen of ze in die korte woordenwisseling toestemming gaf. Jij? Ik vermoed de rest van de grote groep mensen ook niet.

De vrouw liep achteraf wel trots met de foto's rond, liet in de bus iedereen de foto zien. Ze schaterlachte. Net zoals de andere dames van haar team.

Geeft het haar dan het recht om aangifte te doen van aanranding, zodat die man zijn baan kwijt raakt?

Mannen zijn vooral bezig met hun eigen belangen en vervolgens moeten vrouwen ook nog rekening houden met de belangen van mannen als ze de schreef overgaan? Hmmm, denk het niet. 

Als die man eerder had laten zien dat hij de belangen en grenzen van vrouwen serieus nam, had het zover niet hoeven komen. Nogmaals: hij is niet weggestuurd vanwege die ene kus maar omdat hij er overduidelijk blijk van heeft gegeven niet reeel en respectvol om te kunnen gaan met zijn machtspositie in een groep vrouwen. Het is volkomen logisch dat hij moet opkrassen als je het zover laat komen dat een vrouw aangifte tegen je moet doen om tot je botte harses te laten doordringen dat je haar hebt aangerand. 

Yumi schreef op 11-09-2023 om 13:44:

[..]

Sorry ik zie en hoor dit niet, integendeel de kus wordt zelfs vergeleken....met de kus van doelman Iker Casillas en journaliste Sara Carbonero, na de door de Spaanse mannen gewonnen WK-finale tegen het Nederlands elftal in 2010.

Afijn, we waren er allebei niet bij. Ik zeg alleen: lacherig doen betekent niet per definitie dat het dus onschuldig of leuk was. Er worden zoveel sociaal ongemakkelijke situaties weggelachen. Dat is helemaal niet uitzonderlijk of zeldzaam.

Sassenach schreef op 11-09-2023 om 13:30:

[..]

Jazeker vind ik dat Hermoso dat recht heeft om aangifte te doen, omdat zoals jij aangeeft Rubiales het recht niet had om haar op de mond te kussen. En jij legt de oorzaak en de verantwoordelijkheid van het kwijtraken van zijn baan onterecht bij Hermoso. Dat is toch echt het gevolg van zijn eigen grensoverschrijdend gedrag.

En ik heb de indruk dat je mijn post over groepsdruk en spreiding van verantwoordelijkheid helemaal niet gelezen hebt, dan zou je beter kunnen begrijpen hoe Hermoso in eerste instantie reageerde.

Groepsdruk vanuit de heksenjagende media idd. 

Mensen kan deze discussie niet naar het Rubiales topic?

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 15:04:

https://www.volkskrant.nl/sport/para-atlete-fleur-jong-springt-ineens-even-ver-als-de-wereldkampioen-6-74-meter~bdf53ee17/

Jammer dat ze niet gewoon mee mag doen tussen de niet gehandicapte sporters.

Wat knap van haar. Al snap ik wel dat het gescheiden is. Eigenlijk is het door die veren een hele andere sport en daardoor niet goed te vergelijken.

Sassenach schreef op 11-09-2023 om 13:30:

[..]

Jazeker vind ik dat Hermoso dat recht heeft om aangifte te doen, omdat zoals jij aangeeft Rubiales het recht niet had om haar op de mond te kussen. En jij legt de oorzaak en de verantwoordelijkheid van het kwijtraken van zijn baan onterecht bij Hermoso. Dat is toch echt het gevolg van zijn eigen grensoverschrijdend gedrag.

En ik heb de indruk dat je mijn post over groepsdruk en spreiding van verantwoordelijkheid helemaal niet gelezen hebt, dan zou je beter kunnen begrijpen hoe Hermoso in eerste instantie reageerde.


Tot slot wil ik hier op dit topic alleen nog op dit bericht antwoorden.

Ik had je post helemaal gelezen, en ben het er in dit geval niet mee eens. Dat ligt dus niet aan mijn 'begrijperd'.

Ze waren allemaal door het dolle heen. Toen Rubiales de bus in kwam was hij het die zich schaamde voor de kus. Die schaamte zag ik absoluut niet bij Hermoso. Eerder het tegenovergestelde.

Ik leg de verantwoordelijkheid van zijn baanverlies niet bij Hermoso, hij had haar gewoon NIET op de mond moeten zoenen, maar ik vind Hermoso in deze heel erg dubbel. 

Heb jij mij wel goed gelezen?


Doordat in de Alpen steeds sneller gletsjers smelten, worden daar nu vaker overleden mensen gevonden.

Na 52 jaar gevonden:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5407132/oostenrijk-wandelaar-man-52-jaar-vermist-stoffelijke-resten-salzburg   Sept. 2023
De man verdween in 1971 en de politie heeft identiteitspapieren gevonden


Na 37 jaar gevonden:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/stoffelijk-overschot-vermiste-man-na-37-jaar-gevonden-in-smeltende-gletsjer/ar-AA1esOEl?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=6c145d7beecb4a23a9fcb63dfcaf4821&ei=10   Aug 2023
een Duitser, die in 1986 als vermist werd opgegeven

Sassenach schreef op 11-09-2023 om 09:42:

[..]

Ik zie niet in wat dat filmpje te maken heeft met die kus. Natuurlijk waren ze blij na de overwinning. Hoe hadden de spaanse voetbalvrouwen dan in de bus moeten zitten?

Er kunnen wat mij betreft 2 scenario’s zijn, waarom ik het niet met je eens ben dat Rubiales onterecht behandeld wordt:

1 De kus van Rubiales kan spontaan en zonder bijbedoelingen gegeven zijn. Sowieso heeft hij dan geen goede radar voor wat grensoverschrijdend kan zijn, anders zou hij dit niet in een opwelling gedaan hebben. En dan wordt het tijd dat hij daar eens bij stil gaat staan, zodat hij andere vrouwen niet ook ongewenst gaat aanraken op manieren die zij niet willen.

Want dit gedrag is ondanks de goede bedoelingen nog steeds grensoverschrijdend gedrag, waar hij zijn verantwoordelijkheid voor had moeten nemen. En dat heeft hij maar halfslachtig gedaan.

Als hij direct na de kus uit zichzelf naar Hermoso was gegaan en excuses had gemaakt en niet had afgewacht tot er kritiek kwam dan had hij waarschijnlijk nu die aanklacht van Hermoso niet aan zijn broek gekregen en was de ophef hierover waarschijnlijk ook minder geweest.

2. Hij is een macho kerel die vindt, dat zo’n kus, net als die obscene gebaren gewoon moet kunnen. En dat vrouwen zich daar niet zo over op moeten winden. Voor de vorm heeft hij na de kritiek maar zijn excuses aangeboden, met het idee dat het daarna wel klaar zou zijn.

Zijn houding daarna, waarbij hij vol in de tegenaanval ging was een ongepaste reactie waarin hij liet zien dat hij geen verantwoordelijkheid wilde nemen voor dit grensoverschrijdend gedrag.

In dat geval is de ophef hierover meer dan terecht. En wordt het tijd dat alle mannen en vrouwen die vinden dat dit soort gedrag toch moet kunnen zich eens achter de oren moeten gaan krabben, waarom ze dit soort grensoverschrijdende gedrag naar vrouwen ok vinden.

 

En deze post zou je mogen herhalen in het desbetreffende topic.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.