Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Lollypopje schreef op 16-07-2023 om 11:52:

[..]

Het zal je verbazen, maar er bestaan dus echt mensen die het heel vervelend vinden om in andermans rook te moeten zitten en die als ze dus kunnen kiesen tussen een plek waar wel gerookt wordt en waar niet gerookt wordt, voor het tweede gaan.

Maar waarschijnlijk is dat zo ver van jouw werkelijkheid, dat je het je niet eens kunt voorstellen laat staan inleven.

Dit inderdaad. Bijzonder hoe sommige rokers zichzelf als middelpunt van het universum beschouwen. 

Lollypopje schreef op 16-07-2023 om 11:52:

[..]

Het zal je verbazen, maar er bestaan dus echt mensen die het heel vervelend vinden om in andermans rook te moeten zitten en die als ze dus kunnen kiesen tussen een plek waar wel gerookt wordt en waar niet gerookt wordt, voor het tweede gaan.

Maar waarschijnlijk is dat zo ver van jouw werkelijkheid, dat je het je niet eens kunt voorstellen laat staan inleven.

Ik kan me heel goed inleven hoor in mensen die roken vervelend vinden en het vinden stinken. Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die nu ineens wel naar Spanje op vakantie gaan en voorheen niet door het rookverbod. Ik heb ook nooit iemand horen zeggen van ik ga bv niet naar Griekenland want daar mag men buiten roken. 

watertoren schreef op 16-07-2023 om 11:48:

[..]

De niet rokers die vaak naar Spanje gaan op vakantie blijven dat gewoon doen. Vele rokers zullen afhaken. Het is toch niet zo dat mensen nu ineens wel naar Spanje zullen gaan omdat er buiten niet gerookt mag worden die voorheen niet naar Spanje gingen.

jij denkt alleen vanuit jouw perspectief als roker zijnde. 

Friezinnetje schreef op 16-07-2023 om 12:14:

[..]

jij denkt alleen vanuit jouw perspectief als roker zijnde.

Ja, ik denk vanuit een roker omdat ik dat ben. Dat klopt. Daarom ga ik ook niet meer naar Spanje. Ik was in juni in Mallorca en aan tafel mocht je niet roken buiten maar er was overal een gelegenheid waar je wel mocht roken. Dan sta je wat te kletsen met rokers onder elkaar en die zeiden eigenlijk allemaal van dit is de laatste keer in Spanje. Natuurlijk niet iedereen maar veel mensen heb ik dat wel horen zeggen. 

watertoren schreef op 16-07-2023 om 12:07:

[..]

Ik kan me heel goed inleven hoor in mensen die roken vervelend vinden en het vinden stinken. Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die nu ineens wel naar Spanje op vakantie gaan en voorheen niet door het rookverbod. Ik heb ook nooit iemand horen zeggen van ik ga bv niet naar Griekenland want daar mag men buiten roken.

Voorheen mocht je vrijwel overal roken, dus had je geen keus en ik accepteerde je het maar. Nu is er wel die keus. Dat is echt een groot verschil en ik snap niet dat je dat verschil niet ziet.

Lollypopje schreef op 16-07-2023 om 12:27:

[..]

Voorheen mocht je vrijwel overal roken, dus had je geen keus en ik accepteerde je het maar. Nu is er wel die keus. Dat is echt een groot verschil en ik vind het dus niet getuigen van inlevingsvermogen dat jij dat verschil blijkbaar niet kunt zien.

Dat is zo maar dat die keuze er nu wel is in Spanje is denk ik niet goed voor het toerisme daar. Mensen die niet roken blijven toch wel naar Spanje gaan maar ik denk niet dat het niet rokers die voorheen niet naar Spanje gingen nu door het rookverbod wel gaan. Veel rokers denken zoals ik dus zullen een andere vakantiebestemming kiezen. Voor de mensen die niet roken is het ook niet zo gezellig want de mensen die wel roken gaan regelmatig van tafel.

veel rokers denken zoals jij en ik denk dat veel niet rokers denken zoals ik. Zeker aangezien er heel veel niet rokers zijn, van wie vrijwel niemand in de omgeving rookt en die dus ook niet met rokers op vakantie gaan.

Maargoed het lijkt er op dat je het of niet wil snappen of gewoon graag gelijk wil hebben, dus ik geef het op.

De toekomst zal uitwijzen of jij als roker niet-rokers beter snapt dan de niet-rokers hier

watertoren schreef op 16-07-2023 om 12:38:

[..]

Dat is zo maar dat die keuze er nu wel is in Spanje is denk ik niet goed voor het toerisme daar. Mensen die niet roken blijven toch wel naar Spanje gaan maar ik denk niet dat het niet rokers die voorheen niet naar Spanje gingen nu door het rookverbod wel gaan. Veel rokers denken zoals ik dus zullen een andere vakantiebestemming kiezen. Voor de mensen die niet roken is het ook niet zo gezellig want de mensen die wel roken gaan regelmatig van tafel.

Voorheen ging de keuze misschien tussen Spanje en Griekenland en koos je een van de twee omdat.... 

Nu zou ik kunnen denken, in Spanje zitten we op het terras zeker rookvrij. Daar gaan we voor. Voor mij klinkt dat heel logisch. Voor jou waarschijnlijk niet. 

Goed nieuws voor iedereen boven de 20😉. Zoals deze 'oudere jongere' hier ,ok inmiddels wel een eindje boven de 20..😄.
Het gaat hier om een jarenlang onderzoek aan de Harvard universiteit. Quote: "Onderzoekers aan de universiteit van Harvard hebben mogelijk een middel gevonden dat veroudering kan tegengaan. Zo wordt er gesproken over een chemische cocktail die verjonging van het hele lichaam mogelijk maakt.
Die bevindingen deelt Harvard-onderzoeker David Sinclair op zijn Twitter-pagina.
Eerder werd al aangetoond dat leeftijdsomkering mogelijk is door middel van gentherapie die embryonale genen aanmaakt. „Nu laten we zien dat het mogelijk is met chemische cocktails, een stap in de richting van betaalbare verjonging van het hele lichaam", deelt Sinclair trots.
Het onderzoek werd uitgevoerd op muizen en apen. Volgens Sinclair werden tekenen van verjonging al na een week zichtbaar. „Onderzoeken naar de oogzenuw, hersenweefsel, nieren en spieren hebben veelbelovende resultaten opgeleverd, met verbeterd zicht en langere levensduur bij muizen en, in april van dit jaar, verbeterd zicht bij apen”, legt hij uit.

Volg de onderzoeken al langer in kader van m'n interesse voor "healthy aging". En er waren eerder geluiden van succesvolle experimenten.Maar dit lijkt toch wel op een doorbraak. En Harvard is nou niet direct een universiteit voor prutsers/amateurs. Maar behoort al decennia tot de groep beste universiteiten ter wereld. Maar ok, eerst het onderzoek op mensen/vrijwilligers maar eens even afwachten..🤔
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1270836186/harvard-onderzoekers-beweren-middel-tegen-veroudering-te-hebben-gevonden
 En wie weet ,mss iedereen binnenkort wel 'Forever young" (waar Alphaville al van droomde☺️)


https://www.youtube.com/watch?v=t1TcDHrkQYg

watertoren schreef op 16-07-2023 om 12:38:

[..]

Dat is zo maar dat die keuze er nu wel is in Spanje is denk ik niet goed voor het toerisme daar. Mensen die niet roken blijven toch wel naar Spanje gaan maar ik denk niet dat het niet rokers die voorheen niet naar Spanje gingen nu door het rookverbod wel gaan. Veel rokers denken zoals ik dus zullen een andere vakantiebestemming kiezen. Voor de mensen die niet roken is het ook niet zo gezellig want de mensen die wel roken gaan regelmatig van tafel.

Het zou zomaar kunnen dat een deel van de rokers niet meer naar Spanje wil. Kennelijk neemt de meerderheid van de Spaanse politici dat voor lief en maken ze de keuze voor gezond, schone lucht inademen en rookvrij. 

Rokers zijn in de loop van de tientallen afgelopen jaren op steeds minder plekken welkom en dat proces is nog niet ten einde. Het heeft wel duidelijk zoden aan de dijk gezet want roken is veel minder normaal en acceptabel geworden en het aantal jongeren dat dagelijks rookt, is alleen al tussen 2014 en nu gedaald van 13,8 % naar 8%. Dat moet nog verder omlaag dus roken moet nog minder acceptabel worden. Dat is rot als je verslaafd bent maar het is niet anders. Dit gaat om een algemeen belang en dat strookt nou eenmaal niet altijd met ieders individuele belang, bijvoorbeeld jouw belang als roker die na het eten een sigaret wil kunnen opsteken of het belang van een restauranteigenaar in Spanje.


Mija schreef op 16-07-2023 om 13:21:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat een deel van de rokers niet meer naar Spanje wil. Kennelijk neemt de meerderheid van de Spaanse politici dat voor lief en maken ze de keuze voor gezond, schone lucht inademen en rookvrij.

Rokers zijn in de loop van de tientallen afgelopen jaren op steeds minder plekken welkom en dat proces is nog niet ten einde. Het heeft wel duidelijk zoden aan de dijk gezet want roken is veel minder normaal en acceptabel geworden en het aantal jongeren dat dagelijks rookt, is alleen al tussen 2014 en nu gedaald van 13,8 % naar 8%. Dat moet nog verder omlaag dus roken moet nog minder acceptabel worden. Dat is rot als je verslaafd bent maar het is niet anders. Dit gaat om een algemeen belang en dat strookt nou eenmaal niet altijd met ieders individuele belang, bijvoorbeeld jouw belang als roker die na het eten een sigaret wil kunnen opsteken of het belang van een restauranteigenaar in Spanje.


Het maakt mij verder ook geen ene moer uit, Heb net geboekt voor Side in Turkije voor een lang weekend.

watertoren schreef op 16-07-2023 om 11:20:

[..]

Ik denk niet dat het helpt. Ik ben zelf zwaar verslaafd aan roken. Ik was in juni in Mallorca en in Spanje mag je niet meer roken op een terras buiten. Helpt het mij van het roken af? Een grote nee maar ik ga dus nooit meer op vakantie naar Spanje en met mij vele andere hoorde ik.

Sinds wanneer is dat? Ik was afgelopen juni in Spanje vasteland en daar mocht je nog rollen op een aantal terassen buiten. 

watertoren schreef op 16-07-2023 om 12:38:

[..]

Dat is zo maar dat die keuze er nu wel is in Spanje is denk ik niet goed voor het toerisme daar. Mensen die niet roken blijven toch wel naar Spanje gaan maar ik denk niet dat het niet rokers die voorheen niet naar Spanje gingen nu door het rookverbod wel gaan. Veel rokers denken zoals ik dus zullen een andere vakantiebestemming kiezen. Voor de mensen die niet roken is het ook niet zo gezellig want de mensen die wel roken gaan regelmatig van tafel.

Die rokers rokers toch gewoon even blijven zitten tot het eten op is? Waarom moeten die van tafel als de rest nog aan tafel zit?

Rockstar schreef op 17-07-2023 om 10:30:

[..]

Die rokers rokers toch gewoon even blijven zitten tot het eten op is? Waarom moeten die van tafel als de rest nog aan tafel zit?

Ik was begin juni in Mallorca. Ik heb het niet over van tafel gaan tijdens het eten maar als je ergens een drankje drinkt. 

watertoren schreef op 17-07-2023 om 10:45:

[..]

Ik was begin juni in Mallorca. Ik heb het niet over van tafel gaan tijdens het eten maar als je ergens een drankje drinkt.

Kun je dan niet gewoon eerst je drankje op drinken en daarna gaan roken?

In Valencia kan je dus nog prima roken. Ik was er met verstokte rokers en we hadden nergens last van.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.