Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Coreopsis schreef op 23-06-2023 om 12:33:

[..]

Of je zet het te koop voor 360.000 en omzeilt zo de regeling. Dan zou de regeling zelfs prijsopdrijvend werken.

Sommige kamerleden noemden dit ook als reden om het niet in te voeren. 

Ik lees net dat PVV zich heeft teruggetrokken als steunen van dit plan. Nu geen meerderheid meer dus het zal een proefballonnetje blijven.

Fleurtje_5 schreef op 23-06-2023 om 12:47:

[..]


Alsof ze de huur van tussen de 800 en 1200 euro per maand wel kunnen betalen naast de vaste lasten.

Ik blijf me ook verbazen over de huizenprijzen in bv Amsterdam. Daar betaald men bijna een miljoen voor een krot.

Die mensen die daar wonen moeten dan vast een hoger inkomen hebben dan een burger op het platte land "neem ik dan maar aan". Voor een Amsterdammer is een huis van 325.000 misschien wel een lachertje.

Ik snap je punt niet. Wij zijn zelf die “ze” en kunnen geen hypotheek voor dat bedrag krijgen, maar onze maandelijkse huur van bijna 1000 Euro kunnen wij prima opbrengen.

Schemerlampje schreef op 23-06-2023 om 17:33:

[..]

Ik snap je punt niet. Wij zijn zelf die “ze” en kunnen geen hypotheek voor dat bedrag krijgen, maar onze maandelijkse huur van bijna 1000 Euro kunnen wij prima opbrengen.

Hier inderdaad ook, geen hypotheek,  modaal inkomen en 1033 eu huur wat goed te doen is.

Schemerlampje schreef op 23-06-2023 om 17:33:

[..]

Ik snap je punt niet. Wij zijn zelf die “ze” en kunnen geen hypotheek voor dat bedrag krijgen, maar onze maandelijkse huur van bijna 1000 Euro kunnen wij prima opbrengen.


Gek he dat je dan geen hypotheek kan krijgen.

https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bestaande-bouw/hypotheek-en-overdracht/hypotheek-voor-duurhuurders

Ik hoorde van de week dat de overheid hiermee bezig is en dat het voor geen meter loopt.

Tot nu toe zijn er 7 hypotheken verstrekt via deze voorwaarden, en er is ruimte voor 1000.

Onbekendheid wil ik wel geloven, ik moest behoorlijk duckduckgo'en voordat ik iets vond.

majorette2005 schreef op 23-06-2023 om 18:52:

[..]

Hier inderdaad ook, geen hypotheek, modaal inkomen en 1033 eu huur wat goed te doen is.


Ik zou dat helemaal niet goed kunnen. Dan zou er naast de vaste lasten niets meer overblijven om van te eten. Maar zolang mensen roepen dat het goed te doen is zullen de huurprijzen blijven stijgen. Blijkbaar is verhuren een betere markt dan verkopen.

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2023 om 10:11:

[..]


Ik zou dat helemaal niet goed kunnen. Dan zou er naast de vaste lasten niets meer overblijven om van te eten. Maar zolang mensen roepen dat het goed te doen is zullen de huurprijzen blijven stijgen. Blijkbaar is verhuren een betere markt dan verkopen.

Voor mij is het goed te doen, kan niet voor een ander oordelen. Er blijft genoeg over om te eten, en om af en toe eten af te halen, ik rij ook auto en spaar er ook nog van, en ik heb er een mooi ruim appartement voor.

Fleurtje_5 schreef op 24-06-2023 om 10:11:

[..]


Ik zou dat helemaal niet goed kunnen. Dan zou er naast de vaste lasten niets meer overblijven om van te eten. Maar zolang mensen roepen dat het goed te doen is zullen de huurprijzen blijven stijgen. Blijkbaar is verhuren een betere markt dan verkopen.

Oh, dus nu is het onze schuld dat de huurprijzen stijgen omdat we gewoon rondkomen? Overigens verdienen wij samen meer dan modaal, maar niet genoeg om een huis van meer dan 300.000 Euro te kopen, én daar ging het over. Dat een huis van die prijs alleen aan lage- en middeninkomens verkocht mag worden, terwijl wij, die zelfs wat meer dan modaal verdienen, daar geen hypotheek voor kunnen krijgen. Jij haalt er van alles en nog wat bij, waar het helemaal niet over gaat.

Zo te lezen verdient dat plan van de regering inmiddels wel bijna een eigen topic

Schemerlampje schreef op 24-06-2023 om 15:13:

[..]

Oh, dus nu is het onze schuld dat de huurprijzen stijgen omdat we gewoon rondkomen? Overigens verdienen wij samen meer dan modaal, maar niet genoeg om een huis van meer dan 300.000 Euro te kopen, én daar ging het over. Dat een huis van die prijs alleen aan lage- en middeninkomens verkocht mag worden, terwijl wij, die zelfs wat meer dan modaal verdienen, daar geen hypotheek voor kunnen krijgen. Jij haalt er van alles en nog wat bij, waar het helemaal niet over gaat.


Ik herhaal wat ik eerder schreef:

Gek he dat je dan geen hypotheek kan krijgen.

Het is zeker niet jou schuld dat huurprijzen stijgen, maar als geen kip de hoge huurprijs zou kunnen betalen gingen ze niet zover omhoog lijkt mij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.