Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
28-11-2024 om 16:04
Minkukel... 😡
https://www.telegraaf.nl/entertainment/630108069/slachtoffers-thijs-romer-hebben-hun-schadevergoeding-ontvangen-van-de-staat
...
Thijs Römer had tot 8 november op de schadevergoeding te betalen aan de slachtoffers. Dit heeft hij niet gedaan. Maartje Schaap vertelde toen aan RTL Boulevard dat er nog geen cent binnen was. „Dat de schadevergoeding niet betaald is, is heel teleurstellend voor de slachtoffers. Het is niet iets waar ze op gehoopt hadden. Als het zo lang moet duren, had hij dit ook eerder mogen aangeven voor de slachtoffers.”
De schade is inmiddels betaald door de Staat. Dit is gebruikelijk als de dader het bedrag niet kan betalen. Römer zal dit bedrag uiteindelijk moeten terugbetalen.
alhambra
30-11-2024 om 09:04
https://nos.nl/artikel/2546494-arts-voorwaardelijk-geschorst-voor-betasten-verdoofde-patienten
Wat goed dat die assistente haar mond open gedaan heeft! Dat was vast niet makkelijk en niet zonder risico in een hiërarchische werkomgeving als een ziekenhuis.
Fleurtje_5
30-11-2024 om 12:36
alhambra schreef op 30-11-2024 om 09:04:
https://nos.nl/artikel/2546494-arts-voorwaardelijk-geschorst-voor-betasten-verdoofde-patienten
Wat goed dat die assistente haar mond open gedaan heeft! Dat was vast niet makkelijk en niet zonder risico in een hiërarchische werkomgeving als een ziekenhuis.
Heel goed van de assistente.
Ik lees verder:
De tuchtrechters oordelen dat de anesthesioloog verwijtbaar heeft gehandeld, maar ziet ook dat de man inziet wat hij fout heeft gedaan. Bovendien is de arts, zo oordeelt het tuchtcollege, genoeg gestraft doordat de tuchtklacht lang heeft geduurd en "ook voor de anesthesioloog ernstige gevolgen heeft gehad".
Een voorwaardelijke straf, met een proeftijd van twee jaar, vindt het tuchtcollege daarom voldoende.
Kan hij na die twee jaar proeftijd gewoon zijn werk weer hervatten? of geld nu alleen de voorwaardelijke straf en kan hij dit werk nu al hervatten ?
Chantal2022
30-11-2024 om 12:39
Fleurtje_5 schreef op 30-11-2024 om 12:36:
[..]
Heel goed van de assistente.
Ik lees verder:
De tuchtrechters oordelen dat de anesthesioloog verwijtbaar heeft gehandeld, maar ziet ook dat de man inziet wat hij fout heeft gedaan. Bovendien is de arts, zo oordeelt het tuchtcollege, genoeg gestraft doordat de tuchtklacht lang heeft geduurd en "ook voor de anesthesioloog ernstige gevolgen heeft gehad".
Een voorwaardelijke straf, met een proeftijd van twee jaar, vindt het tuchtcollege daarom voldoende.Kan hij na die twee jaar proeftijd gewoon zijn werk weer hervatten? of geld nu alleen de voorwaardelijke straf en kan hij dit werk nu al hervatten ?
Hij krijgt de straf als hij binnen twee jaar weer voor tuchtraad moet komen
kerstbeer
30-11-2024 om 16:28
alhambra schreef op 30-11-2024 om 09:04:
"Puur uit medische interesse".
Wat een minkukel
alhambra
30-11-2024 om 22:49
kerstbeer schreef op 30-11-2024 om 16:28:
[..]
"Puur uit medische interesse".
Wat een minkukel
Ja dit excuus deed me denken aan een man van 76 die voor de rechter moest komen vanwege een incident in de sauna. Maak dat de kat wijs!
Ik heb het even opgezocht:
"Jan streelde in de sauna het geslachtsdeel van iemand anders – per ongeluk, zegt hij: ‘Ik gleed van mijn slipper'"
Uit de rubriek 'de zitting ' van het nrc
absor
01-12-2024 om 11:24
alhambra schreef op 30-11-2024 om 22:49:
[..]
Ja dit excuus deed me denken aan een man van 76 die voor de rechter moest komen vanwege een incident in de sauna. Maak dat de kat wijs!
Ik heb het even opgezocht:
"Jan streelde in de sauna het geslachtsdeel van iemand anders – per ongeluk, zegt hij: ‘Ik gleed van mijn slipper'"
Uit de rubriek 'de zitting ' van het nrc
Moet eerlijk zeggen dat je heel ongelukkig kan uitglijden hoor. Ik heb regelmatig patienten die echt pech hebben waarbij de douchefles helemaal naar binnen is geschoten. Wat een pech
absor
01-12-2024 om 13:50
Mushu schreef op 01-12-2024 om 12:32:
Het is allemaal wat...
https://www.nu.nl/buitenland/6337470/brit-koopt-gladde-mars-met-productiefout-en-ontvangt-240-euro-compensatie.html
Voor het internettijdperk had mijn moeder eens chips gekocht en er zat naturelchips in de paprika zak. ze had toen op rijm een ‘klachtenbrief’ gestuurd (was meer grapje hoor) naar de Smiths fabriek omdat het sinterklaas tijd was maar we kregen toen hele grote doos chips kado. Was hartstikke leuk.
Poezenmeisje
01-12-2024 om 15:27
€2,40 voor die man en een hele hoop reclame voor Marsrepen.
Heel slimme actie van Mars.
Yumi
01-12-2024 om 22:23
Dat iemand zo kan doordraaien, waardoor hij zoveel ellende en chaos achterlaat... dan moet er toch iets gigantisch mis met je zijn.
Een vrachtwagenchauffeur heeft tussen Keulen en Dortmund al slingerend, 50 ongelukken veroorzaakt. Er zijn 26 gewonden van wie 8 ernstig. De 30 jarige man negeerde alle stoptekens, tot hij niet meer verder kon rijden na een botsing met meerdere voertuigen.
De man kampt met psychische problemen en is opgenomen in een psychiatrische kliniek. Er zijn aanwijzingen dat hij onder invloed was van alcohol of drugs.
Chauffeur veroorzaakt ongevallen met 50 voertuigen tussen Keulen en Dortmund
Yumi
01-12-2024 om 22:34
43 kilo vuurwerk, 614 cobra's zijn in een woning gevonden, in Haarlemmermeer.
Ik vraag me af als iemand een gevaar blijkt te zijn voor de andere bewoners in een wijk, mag die dan zijn huis uit worden gezet?
Wijkagent Arjen Schut
Gisteren om 04:26 · VUURWERK IN WOONWIJK.
Vanmorgen kregen wij een MMA melding binnen dat er in een woning, in Haarlemmermeer, een hoeveelheid vuurwerk zou liggen. Collega's zijn met een machtiging de woning ingegaan en troffen 614 cobra's aan ( 43 kilo vuurwerk) bewoner is aangehouden.
Je moet er niet aan denken dat dit ontploft. .... #meldmisdaadanoniem #vuurwerk #woonwijk #wijkagentarjen #haarlemmermeer
Grote vuurwerkvondst: meer dan 600 cobra's in woning Haarlemmermeer
Chantal2022
01-12-2024 om 23:53
Tom Waes is 40 minuten gereanimeerd nadat hij in oldtimer zonder airbags tegen een mobiele wegafzetting was gereden.
Wat voor schade hij heeft opgelopen is nog onbekend, maar al een groot wonder dat hij geen kasplantje is geworden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/431681132/geen-airbags-en-40-minuten-reanimatie-dit-weten-we-al-na-het-zware-ongeval-van-tom-waes
duizel
02-12-2024 om 09:16
absor schreef op 01-12-2024 om 11:24:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat je heel ongelukkig kan uitglijden hoor. Ik heb regelmatig patienten die echt pech hebben waarbij de douchefles helemaal naar binnen is geschoten. Wat een pech
Ik heb dit nu een paar keer gelezen maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt geloof ik...