Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezenmeisje schreef op 28-05-2024 om 22:24:

[..]

Omdat ze meisjes zijn...

https://www.bol.com/nl/nl/f/meisje/9200000107591204/

Omdat je een meisje bent is Assita Kanko’s getuigenis. In een directe, ontroerende en inspirerende stijl vertelt ze het drama dat miljoenen vrouwen ondergingen; een lot dat nog steeds miljoenen kleine meisjes over de héle wereld ondergaan. Omdat de stilte doorbreken de eerste stap is naar het uitbannen van vrouwelijke genitale verminking en het realiseren van zelfbeschikkingsrecht.

Ik schrik elke keer weer als ik een vrouw op mijn IC zie met verminkte genitaliën. Wat een groot contrast met een mannen besnijdenis. Ik zag gisteren bij het journaal zo’n Gambiaanse man vertellen dat het bij de vrouw ook alleen maar vel verwijderen is, maar hij voegde er wel aan toe dat de top van de clitoris ook verwijderd wordt omdat anders vrouwen teveel sex willen. Echt bizar.

Loeki72 schreef op 29-05-2024 om 08:44:

[..]

Ik schrik elke keer weer als ik een vrouw op mijn IC zie met verminkte genitaliën. Wat een groot contrast met een mannen besnijdenis. Ik zag gisteren bij het journaal zo’n Gambiaanse man vertellen dat het bij de vrouw ook alleen maar vel verwijderen is, maar hij voegde er wel aan toe dat de top van de clitoris ook verwijderd wordt omdat anders vrouwen teveel sex willen. Echt bizar.


Wat een horror.

Op Schiphol is iemand in een draaiende vliegtuigmotor gekomen, van een KLM vliegtuig.

"Er is vandaag een afschuwelijk incident geweest, waarbij een persoon in een vliegtuigmotor is beland", meldt een woordvoerder van Schiphol. "Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden en we hebben zorg voor de passagiers en collega's die dit hebben gezien."

Persoon komt op Schiphol in draaiende vliegtuigmotor en overlijdt | Binnenland | NU.nl

HOE DAN??
Wat gruwelijk...

Poezenmeisje schreef op 29-05-2024 om 19:25:

HOE DAN??
Wat gruwelijk...

Dat dacht ik ook Er staat ook niet bij of het om luchthaven personeel gaat of een passagier. Waarschijnlijk personeel want op Schiphol ga je via 'n slurf naar het vliegtuig. In buitenland komt et wel voor dat je met een trap naar binnen gaat maar dan staat er zowel voor als achter iemand bij de trap 

Yumi schreef op 29-05-2024 om 19:35:

[..]

Dat dacht ik ook Er staat ook niet bij of het om luchthaven personeel gaat of een passagier. Waarschijnlijk personeel want op Schiphol ga je via 'n slurf naar het vliegtuig. In buitenland komt et wel voor dat je met een trap naar binnen gaat maar dan staat er zowel voor als achter iemand bij de trap

Het gaat waarschijnlijk om zelfdoding 
Vlaggen op Schiphol halfstok na omkomen persoon in vliegtuigmotor | RTL Nieuws | RTL.nl

Wat een vreselijke manier om te sterven.

Oh, jeetje. Da's wel een hele heftige manier. Wat zal die persoon diep hebben gezeten.

Friezinnetje schreef op 29-05-2024 om 19:50:

https://www.facebook.com/brabantsdagblad/videos/872879731304879

wie bedenkt zo iets?

Meerdere mensen, want dit komt de laatste jaren steeds vaker voor, helaas. Ik denk dat het goed zou zijn als er weer de mogelijkheid is om het 1 x per jaar op te laten halen door de afvaldienst.

even iets luchtigs:

Boek dat in 1939 uit Finse bibliotheek werd geleend na 84 jaar ingeleverd https://www.nu.nl/buitenland/6314800/boek-dat-in-1939-uit-finse-bibliotheek-werd-geleend-na-84-jaar-ingeleverd.html

Yumi schreef op 29-05-2024 om 23:05:

[..]

Meerdere mensen, want dit komt de laatste jaren steeds vaker voor, helaas. Ik denk dat het goed zou zijn als er weer de mogelijkheid is om het 1 x per jaar op te laten halen door de afvaldienst.

ja maar een hele auto, die er in stukken ligt? En een hele bank? Als je het daar neerlegt, kun je het ook bij de milieustraat brengen toch? 

Alsof die milieustraat gratis is... 
Wij mogen twee keer per jaar 'gratis' afvoeren. Maximaal een enkelassig mini-aanhangertje. 

Mensen gaan gewoon dumpen daardoor, want de kringloop wil het ook niet hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.