Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


BlairW schreef op 17-12-2023 om 08:17:

[..]

Mensen geloven ook tot hun dood in God. Vind ik net zo bijzonder, maar daar hoor je niemand over.
Nu is dit in Engeland en weet niet hoe het daar zit, maar bijvoorbeeld in Amerika is het verhaal rond de kerstman een soort van heilig. Ik kijk er niet echt van op dat kinderen daar heel lang in dat verhaal geloven. Kan best dat dat in Engeland ook zo is.

Als ik erop google vind ik heel veel links. Ik weet niet wat echt onderzocht is, zo goed heb ik niet gekeken. Ik zie dat gemiddelde de meeste kinderen van 9/10 jaar niet meer geloven maar dat het ook nog wel wat uitloopt naar 12/13 of zelfs 14 jaar. 

Ik heb niet specifiek op uk/us gezocht

BlairW schreef op 17-12-2023 om 08:17:

[..]

Mensen geloven ook tot hun dood in God. Vind ik net zo bijzonder, maar daar hoor je niemand over.
Nu is dit in Engeland en weet niet hoe het daar zit, maar bijvoorbeeld in Amerika is het verhaal rond de kerstman een soort van heilig. Ik kijk er niet echt van op dat kinderen daar heel lang in dat verhaal geloven. Kan best dat dat in Engeland ook zo is.

Als het artikel daar over ging had ik daar wat van gevonden.


https://www.nu.nl/opmerkelijk/6293813/man-riskeert-5-jaar-cel-na-vlucht-van-denemarken-naar-vs-zonder-paspoort.html

Een Russisch sprekende man is zonder paspoort van Kopenhagen naar Los Angeles gevlogen. Hij gedroeg zich volgens het cabinepersoneel vreemd en wekte zo argwaan. De man riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar.

De man, van wie de nationaliteit niet bekend is, zou tussen de controles op de luchthaven van de Deense hoofdstad Kopenhagen door zijn geglipt, schrijft The Guardian.

Hij kwam op 4 november zonder paspoort of instapkaart aan in het Amerikaanse Los Angeles. De man vertelde de autoriteiten dat hij zijn paspoort had achtergelaten in het vliegtuig. Maar dat blijkt niet te kloppen.



Arme dieren.

Maar ook... Wat een rotklus om ze op te rapen. Hebben jullie wel eens geprobeerd om een paling vast te pakken? "Zo glad als een paling".

https://www.telegraaf.nl/nieuws/549292803/auto-met-aanhanger-vol-levende-palingen-crasht-in-venlo-lading-belandt-deels-op-de-weg

Voor muziek- maar vooral voor Roling Stones fans.Hun complete flatinrichting uit de jaren 60 zoals ze toen woonden en waar ze hun eerste muzikale hits schreven,wordt geveild.En het is een replica,dus je hoeft niet te stofzuigen/poetsen🙂. 

https://www.ad.nl/groningen/replica-zwijnenstal-rolling-stones-onder-veilinghamer-groninger-museum-startprijs-5000-euro~a943b656/

De tentoonstelling Unzipped over de Stones is nog tot 21 januari te zien en is erg de moeite waard.










RS-flat1.webp

Btw..nu ik goed kijk,lijkt ie trouwens verdacht veel op mijn eigen studentenkamer,jaren later😄.

Nighttripper schreef op 17-12-2023 om 17:05:

Voor muziek- maar vooral voor Roling Stones fans.Hun complete flatinrichting uit de jaren 60 zoals ze toen woonden en waar ze hun eerste muzikale hits schreven,wordt geveild.En het is een replica,dus je hoeft niet te stofzuigen/poetsen🙂.

https://www.ad.nl/groningen/replica-zwijnenstal-rolling-stones-onder-veilinghamer-groninger-museum-startprijs-5000-euro~a943b656/

De tentoonstelling Unzipped over de Stones is nog tot 21 januari te zien en is erg de moeite waard.










RS-flat1.webp

Btw..nu ik goed kijk,lijkt ie trouwens verdacht veel op mijn eigen studentenkamer,jaren later😄.

Bedankt voor de tip @Nighttripper, ik gade tentoonstelling nog proberen te bekijken 

Op de Grote Markt in Nijmegen is de deur in het slot gevallen achter NPO 3FM-dj's Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman. Zij zitten de komende week opgesloten in Het Glazen Huis waar ze met de actie Serious Request geld inzamelen voor de Stichting ALS. Burgemeester Bruls van Nijmegen draaide de sleutel om.

Gerard Joling heeft al een van zijn onderbroeken aan de actie toegezegd. Iedere luisteraar die 10 euro overmaakt via de veilingsite van 3FM maakt kans op de gesigneerde onderbroek.

Nou maar hopen dat die onderbroek ook in de bleek is geweest 🪥  
Serious Request van NPO 3FM van start in Nijmegen (nos.nl)

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-12-2023 om 08:16

Nee dank je . Ik maak wel direct over naar de stichting ALS.


Yumi schreef op 17-12-2023 om 22:17:

Op de Grote Markt in Nijmegen is de deur in het slot gevallen achter NPO 3FM-dj's Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman. Zij zitten de komende week opgesloten in Het Glazen Huis waar ze met de actie Serious Request geld inzamelen voor de Stichting ALS. Burgemeester Bruls van Nijmegen draaide de sleutel om.

Gerard Joling heeft al een van zijn onderbroeken aan de actie toegezegd. Iedere luisteraar die 10 euro overmaakt via de veilingsite van 3FM maakt kans op de gesigneerde onderbroek.

Nou maar hopen dat die onderbroek ook in de bleek is geweest 🪥
Serious Request van NPO 3FM van start in Nijmegen (nos.nl)

Ik ken geen enkele DJ…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.