Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


https://nos.nl/artikel/2457390-mannen-mogen-op-spelen-in-parijs-voor-het-eerst-synchroonzwemmen

Wie weet er nog een paar mannen, die mee kunnen doen voor Nederland? 

Vraag me af, hoeveel er nog steeds denken dat vuurwerk alleen maar gevaarlijk is als het om illegaal troep gaat.... 

Sinds november zijn er al 29 zwaargewonden in de 3 brandwondencentra binnen gekomen, hierbij gaat het om 26 kinderen.

Uit onderzoek van VeiligheidNL, onder slachtoffers van de afgelopen jaarwisseling, bleek dat 47 procent van het vuurwerkletsel bij kinderen jonger dan 12 jaar wordt veroorzaakt door dit soort 'kindervuurwerk'. Afgelopen jaar steeg daarnaast het letsel door dit F1-siervuurwerk.

Van alle slachtoffers van deze categorie vuurwerk was 72 procent jonger dan 15 jaar. Bijna tweederde was jonger dan 10.
Brandwondencentra: nu al 26 kinderen zwaargewond door vuurwerk | RTL Nieuws

Yumi schreef op 22-12-2022 om 18:21:

Vraag me af, hoeveel er nog steeds denken dat vuurwerk alleen maar gevaarlijk is als het om illegaal troep gaat....

Sinds november zijn er al 29 zwaargewonden in de 3 brandwondencentra binnen gekomen, hierbij gaat het om 26 kinderen.

Uit onderzoek van VeiligheidNL, onder slachtoffers van de afgelopen jaarwisseling, bleek dat 47 procent van het vuurwerkletsel bij kinderen jonger dan 12 jaar wordt veroorzaakt door dit soort 'kindervuurwerk'. Afgelopen jaar steeg daarnaast het letsel door dit F1-siervuurwerk.

Van alle slachtoffers van deze categorie vuurwerk was 72 procent jonger dan 15 jaar. Bijna tweederde was jonger dan 10.
Brandwondencentra: nu al 26 kinderen zwaargewond door vuurwerk | RTL Nieuws

Vreselijk. ’Maar’ 21% van het letsel komt door zwaar illegaal vuurwerk, las ik laatst. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

22-12-2022 om 19:19

Cookielover schreef op 22-12-2022 om 18:28:

[..]

Vreselijk. ’Maar’ 21% van het letsel komt door zwaar illegaal vuurwerk, las ik laatst.

Dat is dus denk ik veel minder dan veel mensen denken.

Opmerkelijk , waar en mooi !

Hoe die éne moedige oproep een wereld van verschil kan maken . Mooi dat hij nu ook anderen hiermee helpt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5354293/zondaginterview-eenzaamheid-alleen-met-kerst-brabant-maatjes

wild-flower schreef op 25-12-2022 om 09:54:

Opmerkelijk , waar en mooi !

Hoe die éne moedige oproep een wereld van verschil kan maken . Mooi dat hij nu ook anderen hiermee helpt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5354293/zondaginterview-eenzaamheid-alleen-met-kerst-brabant-maatjes

Mooi 💗

Ik herken niet die mate van eenzaamheid, want ik had wel een paar vrienden al woonden die ver weg, maar wel hoe een activiteit of borrel waar iedereen open staat voor nieuwe mensen een wereld van verschil kan maken in je leven. Mijn eerste keer kende ik niemand, de keer er op zei ik mensen gedag alsof ik er al jaren kwam en zo ontstond vanzelf de rijke en mooie vrienden en kennissengroep die ik nu al jaren heb. En vrijwel elke keer als ik dan weer ergerns kwam, sprak ik zelf ook weer met nieuwe mensen die zenuwachtig rondkeken naar die mensen die elkaar al jaren leken te kennen, maar regelmatig elkaar pas voor het eerst spraken. 

Mooi dat hij deze organisatie heeft opgericht en zo weer anderen mensen helpt om zich minder alleen te voelen en vrienden te maken. Zulke plekken zijn er te weinig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.