Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nu doorzetten met afschaffen vuurwerk?

Peiling

Vuurwerk definitief verbieden?
256 stemmen
75%
25%

Gisteravond was het hier ook weer raak. Ik zat gelijk rechtop op de bank. Een harde knal, leek wel een bom 

Volledig afschaffen voor particulieren in ieder geval, dan evt enkel nog professioneel legaal vuurwerk 1x per jaar (vanaf een centraal punt) al is dat tot 5 uur in de ochtend. 
En dat de goeie moeten lijden onder de slechte is onzin. Kun je wel roepen dat het ‘bij ons’ nog nooit fout gegaan is, maar dat zeiden die zgn andere goeie ook TOTDAT het wél fout ging, complete drogreden natuurlijk! 🤪

En hoezo ‘als ze dat dan ook nogeens van ons afpakken’, serieus? 

Herfstappeltaart schreef op 10-12-2021 om 14:28:

Gisteravond was het hier ook weer raak. Ik zat gelijk rechtop op de bank. Een harde knal, leek wel een bom

Ja, hier ook regelmatig, vreselijk aso en tokkiegedrag!

Weer een goede reden om de boel gewoon compleet af te schaffen:
Brandwondencentra zien toename slachtoffers door kindervuurwerk - https://nos.nl/l/2409910

Rondstruiner schreef op 18-12-2021 om 06:35:

Brandwondencentra zien toename slachtoffers door kindervuurwerk - https://nos.nl/l/2409910

Eens.

Rondstruiner schreef op 18-12-2021 om 06:35:

En niet te vergeten; huizen die veel schade ondervinden aan dat klotespul..

noas_1993 schreef op 18-12-2021 om 08:34:

[..]

En niet te vergeten; huizen die veel schade ondervinden aan dat klotespul..

En (geparkeerde) auto’s niet te vergeten!

Wat zijn sommige toch zielig...

Ze doen in verschillende regio's oproepen om anoniem je vuurwerk in te komen leveren. Nu in een plaats waar ik de naam niet meer van weet, waar ook niks is ingeleverd, zegt een (volwassen) vrouw ''je mag niks meer tegenwoordig, alles wordt ons afgenomen!''

Ik heb gewoon geen woorden voor zulke opmerkingen, alleen dat ze me mateloos irriteren!

noas_1993 schreef op 24-12-2021 om 12:07:

Wat zijn sommige toch zielig...

Ze doen in verschillende regio's oproepen om anoniem je vuurwerk in te komen leveren. Nu in een plaats waar ik de naam niet meer van weet, waar ook niks is ingeleverd, zegt een (volwassen) vrouw ''je mag niks meer tegenwoordig, alles wordt ons afgenomen!''

Ik heb gewoon geen woorden voor zulke opmerkingen, alleen dat ze me mateloos irriteren!

Ja boehoehoe we zijn zo zielig en hebben het zo slecht in Nederland.

Echt rot op denk ik dan. Ga lekker naar Noord Korea dan weet je pas wat niks meer mogen is. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-12-2021 om 13:53

Gisteren een adembenemende ontploffing hier. Bleek door drie kleine jochies te zijn afgestoken. Ik heb er geen woorden voor wat ik van die ouders vind.

Ongeschikt is te vriendelijk uitgedrukt. 

Hier was net alweer zoveel vuurwerk dat ik de buren maar alvast gelukkig nieuwjaar heb gewenst. Hier ga je echt niets van een verbod merken. Hopelijk wel in ons ziekenhuis.

Ik vind vuurwerk om middernacht op oudejaarsavond wel echt leuk. Gewoon vanuit huis genieten van alles wat je ziet verschijnen in de lucht. 
Als het centraal geregeld is zal dat toch minder zijn, want dan moet je ergens heen midden in de nacht om het te zien. 
Dus ik zou het leuk vinden als het blijft, en dan in de plaatsen waar het al eerder echt uit de hand loopt beter handhaven. 

April2021 schreef op 25-12-2021 om 00:08:

Ik vind vuurwerk om middernacht op oudejaarsavond wel echt leuk. Gewoon vanuit huis genieten van alles wat je ziet verschijnen in de lucht.
Als het centraal geregeld is zal dat toch minder zijn, want dan moet je ergens heen midden in de nacht om het te zien.
Dus ik zou het leuk vinden als het blijft, en dan in de plaatsen waar het al eerder echt uit de hand loopt beter handhaven.

Maar meer dan de helft vd Nederlanders vindt het niet leuk. Dus ik hoop dat je dit schrijft met enige nostalgie omdat je het ermee eens bent dat het iets is van vroeger, zoals roken zeg maar....

Gr Angela

Angela1967 schreef op 25-12-2021 om 00:26:

[..]

Maar meer dan de helft vd Nederlanders vindt het niet leuk. Dus ik hoop dat je dit schrijft met enige nostalgie omdat je het ermee eens bent dat het iets is van vroeger, zoals roken zeg maar....

Gr Angela

Er is nog niks definitiefs besloten volgens mij. En die meer dan de helft ligt er ook maar net aan wie je het vraagt.
Ik zal er niet voor demonstreren of iets dergelijks, maar ik zou het wel jammer vinden als het verdwijnt. Dat mag ik gewoon vinden. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-12-2021 om 08:21

April2021 schreef op 25-12-2021 om 00:39:

[..]

Er is nog niks definitiefs besloten volgens mij. En die meer dan de helft ligt er ook maar net aan wie je het vraagt.
Ik zal er niet voor demonstreren of iets dergelijks, maar ik zou het wel jammer vinden als het verdwijnt. Dat mag ik gewoon vinden.

Ik ook en velen met ons. Ook hier denk ik dat het uitmaakt waar je woont, want ik kan me voorstellen dat er in de grotere steden lang veel overlast van is. Dat is hier niet zo. Hier hebben de meeste mensen er veel plezier van en wordt vrijwel alleen op oudjaarsdag en avond afgestoken.  Burgemeesters kunnen het zelf al lang verbieden,  dus steden met veel overlast kunnen dat doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.