Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen we nog wat doen voor Afghanistan/ de Afghanen

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

08-09-2021 om 19:29

Drietje schreef op 08-09-2021 om 17:20:

[..]

Exact. Misschien was dat wel de bedoeling van degene die achter de post zit. Even het antivreemdelingenvuurtje opstoken en zo de publieke opinie richten tegen het opnemen van Afghanen.

Wie bedoel je daarmee? Degene die het hier heeft gepost of degene die de foto naar buiten bracht?

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

08-09-2021 om 20:05

Rondstruiner schreef op 08-09-2021 om 17:16:

[..]

Dat geldt net zo goed voor de mensen die hier concluderen dat het een verwende verdachte aansteller met een dure iPhone is, die wel zal liegen en anders gewoon even UberEats moet bellen.

Nog meer zelfs want dat zijn gedachtespinsels die al helemaal met geen enkele data worden onderbouwd. 

Ik zie op het eerste gezicht geen zwaarwegende redenen om aan het verhaal te twijfelen. De twitteraccount van die man is consistent, er zijn meerdere krantenartikelen waarin wat extra achtergrond over hem en zijn vlucht te vinden is en misstanden rondom Amerikaanse detentiecentra en asielprocedures zijn regelmatig in het nieuws. 

Maar mocht dit toch een trol zijn die erop uit is om het anti-vluchtelingenvuurtje op te stoken, dan zegt het vooral iets over de wereld waarin wij leven dat dit dan blijkbaar een goede manier is om dat te doen. Want het zou geen schande moeten zijn om als vluchteling een smartphone te hebben en je uit te spreken als je veel te weinig te eten krijgt.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-09-2021 om 20:09

Als de vluchtelingen aldaar stelselmatig uitgehongerd worden zal het echt wel naar buiten komen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 20:10

Koralinde schreef op 08-09-2021 om 20:05:

[..]

Nog meer zelfs want dat zijn gedachtespinsels die al helemaal met geen enkele data worden onderbouwd.

Ik zie op het eerste gezicht geen zwaarwegende redenen om aan het verhaal te twijfelen. De twitteraccount van die man is consistent, er zijn meerdere krantenartikelen waarin wat extra achtergrond over hem en zijn vlucht te vinden is en misstanden rondom Amerikaanse detentiecentra en asielprocedures zijn regelmatig in het nieuws.

Maar mocht dit toch een trol zijn die erop uit is om het anti-vluchtelingenvuurtje op te stoken, dan zegt het vooral iets over de wereld waarin wij leven dat dit dan blijkbaar een goede manier is om dat te doen. Want het zou geen schande moeten zijn om als vluchteling een smartphone te hebben en je uit te spreken als je veel te weinig te eten krijgt.

Bij jou maakt het niks uit qua argumenten merk ik in je posts. (Mijn mening even terzijde) of de post van deze man wel of niet waar/oké is. Jij bekijkt het hele immigratieverhaal door een te roze bril. Er mag best kritisch gekeken worden en niet overal hoeft de hand boven het hoofd gehouden te worden. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 20:12

Hetvrijewoord schreef op 08-09-2021 om 20:09:

Als de vluchtelingen aldaar stelselmatig uitgehongerd worden zal het echt wel naar buiten komen.

Welja! En daarnaast komen dingen op gang en de hulpverlening heeft tijd nodig. Maar foei als er iets fout gaat.....dat stomme westen ook altijd

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

08-09-2021 om 20:13

Nose schreef op 08-09-2021 om 20:10:

[..]

Bij jou maakt het niks uit qua argumenten merk ik in je posts. (Mijn mening even terzijde) of de post van deze man wel of niet waar/oké is. Jij bekijkt het hele immigratieverhaal door een te roze bril. Er mag best kritisch gekeken worden en niet overal hoeft de hand boven het hoofd gehouden te worden.

Ik sta zeker open voor argumenten maar helaas lees ik hier voornamelijk veel onderbuikgevoelens.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 20:17

Koralinde schreef op 08-09-2021 om 20:13:

[..]

Ik sta zeker open voor argumenten maar helaas lees ik hier voornamelijk veel onderbuikgevoelens.

Nee jij staat niet open voor argumenten en ik heb helaas nog niet gelezen dat je er kritisch in kunt zijn. Nogmaals we weten helemaal niet of het verhaal waar is. 1 persoon heeft het de wereld ingeslingerd. Het kan onvrede zijn en de rest is wel tevreden of het is een trol geweest. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-09-2021 om 21:08

Koralinde schreef op 08-09-2021 om 20:13:

[..]

De onderbuikgevoelens komen ergens vandaan. Misschien hoort het hier niet echt thuis, en meer in een algemeen migratie-topic maar toch:

https://www.knack.be/nieuws/belgie/staatssecretaris-voor-asiel-en-migratie-sammy-mahdi-we-hebben-allemaal-xenofobe-neigingen/article-longread-1775291.html
Eerste alinea: 

Migratie is misschien van alle tijden, maar de voorbije decennia ging het wel erg hard: terwijl in 1947 slechts 4,3 procent van de Belgen van buitenlandse herkomst was, is dat sindsdien opgelopen tot 32,1 procent van de bevolking. In Antwerpen is het meer dan de helft, in Brussel heeft driekwart ondertussen een migratieachtergrond. De cijfers komen uit Nieuw België, de geschiedenis van de migratie waaraan Tom Naegels werkt, en waarvan het eerste deel (1944-1978) net is verschenen.

Ik weet dat er vaak lacherig wordt gedaan over de theorie van omvolking, maar als je deze cijfers ziet op een periode van minder dan tachtig jaar. 
Zelf zou ik overigens graag de details bij deze cijfers zien (hoeveel EU-burgers, hoeveel buiten de EU, etc.), maar tegelijkertijd zie ik toch een bodem voor de tegenkanting bij migratie.

Nose schreef op 08-09-2021 om 20:12:

[..]

Welja! En daarnaast komen dingen op gang en de hulpverlening heeft tijd nodig. Maar foei als er iets fout gaat.....dat stomme westen ook altijd

-knip- 

Offtopic

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 21:33

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 21:46

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-09-2021 om 21:59

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

08-09-2021 om 22:00

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.