Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen we nog wat doen voor Afghanistan/ de Afghanen

DistinctMarten43

DistinctMarten43

07-09-2021 om 23:35

Nose schreef op 07-09-2021 om 23:28:

Maar gaan alle sociale huurwoningen nu naar asielzoekers? Dat kunnen we alleen uitrekenen als we dit vergelijken met het totaal aantal toegewezen sociale huurwoningen per jaar. In 2016 werden in totaal 6839 sociale huurwoningen verhuurd. In 2017 was dat 5751. De cijfers van vorig jaar zijn nog niet bekend. De Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties vermoedt dat dit tussen de zes- en zevenduizend ligt.

Dit alleen al Amsterdam

Nee joh, tuurlijk niet!

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-09-2021 om 23:35

Doornroosje9 schreef op 07-09-2021 om 23:34:

Die 21000 komen echt niet allemaal naar Nederland hoor. Ten eerste geraken ze het land niet eens meer uit en ten tweede, als ze het land al uitraken, moeten ze nog naar hier zien te komen. Onmogelijk. Die zitten potvast daar.

Potvast haha die heb ik lang niet gehoord 🤣

DistinctMarten43

DistinctMarten43

07-09-2021 om 23:36

Nose schreef op 07-09-2021 om 23:35:

[..]

Potvast haha die heb ik lang niet gehoord 🤣

O, Belgisch? 

Zeggen ze dat in Nederland niet?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

De oplossing is zoals ik eerder al aangaf de lucht in gaan. Mega flats bouwen

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

Doornroosje9 schreef op 07-09-2021 om 23:36:

[..]

O, Belgisch?

Hahaha hij is leuk potvast

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-09-2021 om 23:37

Doornroosje9 schreef op 07-09-2021 om 23:36:

[..]

O, Belgisch?

Zeggen ze dat in Nederland niet?

Ja ik ken het wel maar ik vond het grappig staan 

Sophia_!

Sophia_!

07-09-2021 om 23:41

Tuurlijk zijn er te weinig woningen, dat is logisch. Dus iedereen zit inmiddels potvast overal 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

07-09-2021 om 23:49

DistinctMarten43

DistinctMarten43

07-09-2021 om 23:49

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

07-09-2021 om 23:50

Sophia_! schreef op 07-09-2021 om 23:41:

Tuurlijk zijn er te weinig woningen, dat is logisch. Dus iedereen zit inmiddels potvast overal

Het gaat erom dat het aantal beschikbare woningen al jarenlang doelbewust wordt verminderd en dat de schuld van de woningnood vervolgens door dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor dat beleid moedwillig in de schoenen van statushouders wordt geschoven. Terwijl er niet meer woningen naar statushouders gaan dan voorheen.

Als je je zorgen maakt om de woningnood (dat doe ik zelf ook) dan heeft het dus geen zin om in te zetten op een nog restrictievere grenspolitiek ten koste van de mensenrechten van vluchtelingen. Je moet bij het huidige woonbeleid zijn.

Sophia_!

Sophia_!

08-09-2021 om 00:01

Koralinde schreef op 07-09-2021 om 23:50:

[..]

Het gaat erom dat het aantal beschikbare woningen al jarenlang doelbewust wordt verminderd en dat de schuld van de woningnood vervolgens door dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor dat beleid moedwillig in de schoenen van statushouders wordt geschoven. Terwijl er niet meer woningen naar statushouders gaan dan voorheen.

Als je je zorgen maakt om de woningnood (dat doe ik zelf ook) dan heeft het dus geen zin om in te zetten op een nog restrictievere grenspolitiek ten koste van de mensenrechten van vluchtelingen. Je moet bij het huidige woonbeleid zijn.

Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Ik heb het nergens gehad over een nog restrictievere grenspolitiek ten koste van  vluchtelingen.

Ik ben er alleen moedeloos van als er nu al 27000 statushouders wachten op een woning en daar binnenkort nog een hele grote stroom bijkomt, terwijl er al zo'n grote woningcrisis is. En nee, dat is niet hun schuld natuurlijk, maar van Rutte! 

Waar gaan we iedereen laten? Gemeenten zitten ook met de handen in het haar, omdat ze het niet meer weten. Maar daar zou je niet over mogen spreken? Ik vind van wel.  

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

08-09-2021 om 00:07

Sophia_! schreef op 08-09-2021 om 00:01:

[..]

Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Ik heb het nergens gehad over een nog restrictievere grenspolitiek ten koste van vluchtelingen.

Ik ben er alleen moedeloos van als er nu al 27000 statushouders wachten op een woning en daar binnenkort nog een hele grote stroom bijkomt, terwijl er al zo'n grote woningcrisis is. En nee, dat is niet hun schuld natuurlijk, maar van Rutte!

Waar gaan we iedereen laten? Gemeenten zitten ook met de handen in het haar, omdat ze het niet meer weten. Maar daar zou je niet over mogen spreken? Ik vind van wel.

Ik zeg nergens dat jij dat gezegd hebt, maar dat is wel de retoriek van veel politici en het 'wij hebben hier geen ruimte meer voor vluchtelingen want er zijn hier geen woningen' argument lees ik ook regelmatig op het forum. 

Omdat de link woningen - vluchtelingen nu weer voorbij kwam plaats ik dat in context. Over het afbraakbeleid op het gebied van sociale huur lees ik namelijk aanmerkelijk minder vaak iets.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 00:11

Koralinde schreef op 08-09-2021 om 00:07:

[..]

Ik zeg nergens dat jij dat gezegd hebt, maar dat is wel de retoriek van veel politici en het 'wij hebben hier geen ruimte meer voor vluchtelingen want er zijn hier geen woningen' argument lees ik ook regelmatig op het forum.

Omdat de link woningen - vluchtelingen nu weer voorbij kwam plaats ik dat in context. Over het afbraakbeleid op het gebied van sociale huur lees ik namelijk aanmerkelijk minder vaak iets.

Het is en afbraakbeleid en vluchtelingen huisvesting. Beide is gecombineerd een heel groot probleem. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-09-2021 om 00:54

Koralinde schreef op 08-09-2021 om 00:07:

[..]

Ach ja, bouw maar bij, neem nog maar een beetje meer openbare ruimte in om wat consumenten te huisvesten.
Ondertussen: Nederland 416 inwoners/km², Afghanistan 56 inwoners/km².

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-09-2021 om 07:30

Er komen hier echt niet nog 20.000 Afghanen naartoe, dus de hele discussie lijkt me wat overdreven. Ik heb trouwens niet veel meer gelezen over vervolging van mensen die voor westerse landen hebben gewerkt door de Taliban. Alleen in het begin zag ik daar berichten over. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.