Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen we nog wat doen voor Afghanistan/ de Afghanen

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-09-2021 om 20:49

Nose schreef op 06-09-2021 om 20:46:

[..]

Ik denk dat er een enorme druk vanuit de familie is en het geloof en dan het vrije westen. De jongeren (niet allemaal) gaan zich misdragen. Het is een cultuur waar het heel belangrijk is voor meisjes met name dat ze "zich gedragen" en de jongens moeten opletten. Dat stuk (mijn mening) gaat fout. Dus enerzijds een koord om hun nek straks aangespannen en buitenshuis vrijheid als het ware.

Ze zijn bijna altijd buiten van jongs af aan al tot s'avonds laat op straat, althans dat zie ik hier in de buurt. En ook dat veel moslimgezinnen toch hoofdzakelijk met mensen uit de zelfde cultuur omgaan. 

Zonde denk ik dan, zeker die hier geboren zijn en op school hebben gezeten die hebben toch diverse contacten genoeg..

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-09-2021 om 20:50

Yolo schreef op 06-09-2021 om 20:49:

[..]

Ze zijn bijna altijd buiten van jongs af aan al tot s'avonds laat op straat, althans dat zie ik hier in de buurt. En ook dat veel moslimgezinnen toch hoofdzakelijk met mensen uit de zelfde cultuur omgaan.

Zonde denk ik dan, zeker die hier geboren zijn en op school hebben gezeten die hebben toch diverse contacten genoeg..

Ja en ik denk dat ze ook willen ergens diep van binnen een aantal. Dat van buiten hele dag en jonge kinderen herken ik ook wel. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-09-2021 om 22:51

Wat ik net las in het nieuws is dat de Taliban nu Amerikanen heeft laten gaan

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-09-2021 om 22:53

Nose schreef op 06-09-2021 om 22:51:

Wat ik net las in het nieuws is dat de Taliban nu Amerikanen heeft laten gaan

Ja ik ook, 4 toch? Hadden ze mooi hun honden gelijk mee kunnen nemen..

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-09-2021 om 22:54

Yolo schreef op 06-09-2021 om 22:53:

[..]

Ja ik ook, 4 toch? Hadden ze mooi hun honden gelijk mee kunnen nemen..

Jaaaaa die honden.....word er misselijk van als ik daaraan denk

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-09-2021 om 22:55

Nose schreef op 06-09-2021 om 22:54:

[..]

Jaaaaa die honden.....word er misselijk van als ik daaraan denk

Belachelijk die dieren zo achter te laten. Over dat vluchtelingen weg mogen hoor je dan weer niet veel. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-09-2021 om 22:57

Yolo schreef op 06-09-2021 om 22:55:

[..]

Belachelijk die dieren zo achter te laten. Over dat vluchtelingen weg mogen hoor je dan weer niet veel.

Nee niks meer. 

En die Charlotte dan

redbulletje schreef op 06-09-2021 om 19:58:

[..]

Ja dat heb je overal maar het westen zal 't vast niet in z'n kop halen China aan te vallen. Waarom dan wel in die moslimlanden zitten peuren?

Zou het ook ermee te maken kunnen hebben dat ze in het westen ‘banger’ zijn dat die landen (in tegenstelling tot China, die zich vooralsnog alleen met China bemoeit) wat dominanter zijn in het ‘verspreiden’ van een bepaalde leer? In die zin kunnen we wel makkelijk roepen dat we onze handen ervan af trekken, maar als we ze teveel hun gang laten gaan, bestaat er een risico dat ze gebied gaan uitbreiden naar het westen. 

Overigens is China om hele andere redenen erg gevaarlijk, maar op een veel subtielere manier. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

07-09-2021 om 07:40

https://nos.nl/collectie/13870/artikel/2396833-nederlandse-militairen-stuurden-afghaanse-gezinnen-op-evacuatielijst-weg-van-vliegveld

Doet gewoon pijn om te lezen dit. En natuurlijk, waar mensen onder verschrikkelijke omstandigheden werken worden fouten gemaakt, maar hier zitten wel hele grote en stomme fouten bij. 

Doet me denken aan documentaires die ik heb gezien over Irak en Srebrenica, waarin ook veel militairen vertelden over hoe zij jong, naïef en zonder enige kennis van het land of de taal in een onvoorstelbare situatie terechtkwamen. Doodeng eigenlijk, voor alle betrokkenen.

Dinah schreef op 07-09-2021 om 07:13:

[..]

Zou het ook ermee te maken kunnen hebben dat ze in het westen ‘banger’ zijn dat die landen (in tegenstelling tot China, die zich vooralsnog alleen met China bemoeit) wat dominanter zijn in het ‘verspreiden’ van een bepaalde leer? In die zin kunnen we wel makkelijk roepen dat we onze handen ervan af trekken, maar als we ze teveel hun gang laten gaan, bestaat er een risico dat ze gebied gaan uitbreiden naar het westen.

Overigens is China om hele andere redenen erg gevaarlijk, maar op een veel subtielere manier.

Infobericht: Bericht verwijderd ivm islamofobie. 

Journalist en presentator Naeeda Aurangzeb schreef een boek met een bundeling discriminerende opmerkingen van collega’s tot en met passanten.

Naeeda Aurangzeb noteerde elke dag een racistische, discriminerende of antireligieuze opmerking en rondt na 365 pagina’s af met de mededeling: ‘Het einde. Maar niet echt. Het gaat morgen gewoon weer door

Het werd tijd om op te tekenen wat ik iedere dag aan gif binnen krijg. Niet alleen ik, want ik weet heel goed dat dit verhaal het verhaal van gekleurd Nederland is. Die overtuiging werd versterkt doordat ik door mijn werk als journalist veel jongeren spreek, maar ook mijn eigen nichtjes en neefjes die hier geboren zijn. Die bijna dertig jaar jonger zijn dan ik. Toen ik hun verhalen hoorde, dacht ik: ‘Ja maar wacht nou even. Dit heb ik ook meegemaakt toen ik tien was, en vijftien en twintig.’

Hoe kan het dat wit Nederland nu nog steeds het wit Nederland is van mijn jeugd? En in vele gevallen nog erger is geworden? Dat het racisme nog harder en nog rauwer en nog meer doordrongen is in alle lagen van de Nederlandse samenleving.

Hoe kan het dat er zo weinig begrip is in Hilversum ten opzichte van de islam?  Scherp: ‘Die vraag zou jij moeten beantwoorden, dat weet ik niet. Hoe is het mogelijk dat dit in wit Nederland gebeurt? Ik ben niet hun. Al die ‘hoe’-vragen die steeds aan mij worden gesteld, die moet wit Nederland aan zichzelf stellen. Waarom heeft het land zo’n anti-islamgevoel? Dat weet ik niet. Wat heb jij thuis geleerd over de islam? Wat is er tegen jou gezegd zonder dat je het door hebt? Dat zijn de vragen die gesteld moeten worden. Wat is er gezegd over joden? Sterker nog: wat is er niet gezegd? Want in wat er niet gezegd wordt, zit alles wat er wel wordt gezegd.’

Iedereen die met dit onderwerp bezig is, moet even nadenken: hoe vaak heb ik dit met mijn witte collega’s besproken? Hoe vaak heb ik het met mijn eigen mensen over mijn eigen doen en laten gehad? Wat heb je zelf gedaan? Welk verschil heb je zelf gemaakt in je eigen omgeving?’

https://www.kis.nl/artikel/journalist-naeeda-aurangzeb-%E2%80%98het-racisme-harder-en-rauwer-geworden%E2%80%99?utm_medium=email

Waarom mag je niet kritisch zijn op de Islam maar wel op China? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-09-2021 om 08:45

redbulletje schreef op 07-09-2021 om 08:44:

Waarom mag je niet kritisch zijn op de Islam maar wel op China?

Dat vraag ik me ook af..

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-09-2021 om 09:03

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-09-2021 om 08:39:

Journalist en presentator Naeeda Aurangzeb schreef een boek met een bundeling discriminerende opmerkingen van collega’s tot en met passanten.

Naeeda Aurangzeb noteerde elke dag een racistische, discriminerende of antireligieuze opmerking en rondt na 365 pagina’s af met de mededeling: ‘Het einde. Maar niet echt. Het gaat morgen gewoon weer door

Het werd tijd om op te tekenen wat ik iedere dag aan gif binnen krijg. Niet alleen ik, want ik weet heel goed dat dit verhaal het verhaal van gekleurd Nederland is. Die overtuiging werd versterkt doordat ik door mijn werk als journalist veel jongeren spreek, maar ook mijn eigen nichtjes en neefjes die hier geboren zijn. Die bijna dertig jaar jonger zijn dan ik. Toen ik hun verhalen hoorde, dacht ik: ‘Ja maar wacht nou even. Dit heb ik ook meegemaakt toen ik tien was, en vijftien en twintig.’

Hoe kan het dat wit Nederland nu nog steeds het wit Nederland is van mijn jeugd? En in vele gevallen nog erger is geworden? Dat het racisme nog harder en nog rauwer en nog meer doordrongen is in alle lagen van de Nederlandse samenleving.

Hoe kan het dat er zo weinig begrip is in Hilversum ten opzichte van de islam? Scherp: ‘Die vraag zou jij moeten beantwoorden, dat weet ik niet. Hoe is het mogelijk dat dit in wit Nederland gebeurt? Ik ben niet hun. Al die ‘hoe’-vragen die steeds aan mij worden gesteld, die moet wit Nederland aan zichzelf stellen. Waarom heeft het land zo’n anti-islamgevoel? Dat weet ik niet. Wat heb jij thuis geleerd over de islam? Wat is er tegen jou gezegd zonder dat je het door hebt? Dat zijn de vragen die gesteld moeten worden. Wat is er gezegd over joden? Sterker nog: wat is er niet gezegd? Want in wat er niet gezegd wordt, zit alles wat er wel wordt gezegd.’

Iedereen die met dit onderwerp bezig is, moet even nadenken: hoe vaak heb ik dit met mijn witte collega’s besproken? Hoe vaak heb ik het met mijn eigen mensen over mijn eigen doen en laten gehad? Wat heb je zelf gedaan? Welk verschil heb je zelf gemaakt in je eigen omgeving?’

https://www.kis.nl/artikel/journalist-naeeda-aurangzeb-%E2%80%98het-racisme-harder-en-rauwer-geworden%E2%80%99?utm_medium=email

Ik denk dat 9/11, de aanslagen daarna en een paar hele wrede filmpjes van onthoofding en levend verbranden heel veel invloed hebben gehad op de manier waarop we naar de islam kijken. Want hoewel het een totaal andere islam is dan van verreweg de meeste moslims, werd dat extreme geweld wel gepleegd in naam van de islam. Ik heb die beelden nooit van mijn netvlies kunnen krijgen en heel veel mensen met mij, denk ik. 

Moet je dan 1,6 miljard mensen afrekenen op een, in verhouding, heel klein aantal extremisten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.