Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen we nog wat doen voor Afghanistan/ de Afghanen

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-09-2021 om 20:56 Topicstarter

Yolo schreef op 03-09-2021 om 20:28:

[..]

Zo lang ze niet werken wel.

Om eerlijk te zijn vermoed ik dat de meeste vluchtelingen die deze zomer 'op vakantie' waren in Afghanistan niet leven van een bijstandsuitkering. Ik denk dat reizen daar naar toe niet bepaald goedkoop is.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 20:58

Daglichtlamp schreef op 03-09-2021 om 20:56:

[..]

Om eerlijk te zijn vermoed ik dat de meeste vluchtelingen die deze zomer 'op vakantie' waren in Afghanistan niet leven van een bijstandsuitkering. Ik denk dat reizen daar naar toe niet bepaald goedkoop is.

Dat vraag ik me ook af. Of ze leggen bijvoorbeeld alle kinderbijslag apart. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 20:58

Daglichtlamp schreef op 03-09-2021 om 20:56:

[..]

Nee nou in bijstand heb je het in sommige gevallen financieel beter (met allerlei toeslagen en kwijtscheldingen) dan als werkende minima, dus dat zegt niks. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 20:59

Nose schreef op 03-09-2021 om 20:58:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Of ze leggen bijvoorbeeld alle kinderbijslag apart.

Als je een stuk of 5 kinderen hebt dan telt dat inderdaad ook aardig op. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-09-2021 om 21:00 Topicstarter

Yolo schreef op 03-09-2021 om 20:58:

[..]

Nee nou in bijstand heb je het in sommige gevallen financieel beter (met allerlei toeslagen en kwijtscheldingen) dan als werkende minima, dus dat zegt niks.

Die werkende minima zullen die reis ook niet kunnen betalen. Afghanistan is niet echt een land waar prijsstunters op vlogen. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 21:00

Daglichtlamp schreef op 03-09-2021 om 21:00:

[..]

Die werkende minima zullen die reis ook niet kunnen betalen. Afghanistan is niet echt een land waar prijsstunters op vlogen.

Hoe komen ze dan aan dat geld? Ik vind het knap. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 21:02

Maar ja het klopt gewoon niet. Ze komen hier uit angst en gaan dan daar weer op vakantie. Ze verpesten het eigenlijk voor andere vluchtelingen vind ik. 
Mijn buren verderop mogen officieel niet reizen naar buitenland maar ga 1 x per 3 maanden naar Duitsland voor een lang weekend. Ze gaan hun grandioze gang maar maar als ze gesnapt worden zijn ze de l u l

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-09-2021 om 21:06 Topicstarter

Nose schreef op 03-09-2021 om 21:02:

Maar ja het klopt gewoon niet. Ze komen hier uit angst en gaan dan daar weer op vakantie. Ze verpesten het eigenlijk voor andere vluchtelingen vind ik.
Mijn buren verderop mogen officieel niet reizen naar buitenland maar ga 1 x per 3 maanden naar Duitsland voor een lang weekend. Ze gaan hun grandioze gang maar maar als ze gesnapt worden zijn ze de l u l

Hoezo mogen je buren niet reizen? Als vluchteling mag je niet reizen naar het land waar je uit gevlucht bent, maar verder is reizen geen probleem. Heb je een bijstandsuitkering dan moet je aan de eisen van die uitkering voldoen, maar ook dan is reizen niet verboden.
(volgens mij de enige reden waarom je echt niet zou mogen reizen is als je onder de reclassering valt, en je voorwaarden hebt waarbij je niet naar het buitenland mag).

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 21:07

Ik vind trouwens wel dat Nederland de grenzen open moet zetten voor Afghaanse vrouwen. Afghanistan wordt nu een hel voor vrouwen, en in Nederland hebben we een vrouwentekort.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 21:08

BeertjeColargol schreef op 03-09-2021 om 21:07:

Ik vind trouwens wel dat Nederland de grenzen open moet zetten voor Afghaanse vrouwen. Afghanistan wordt nu een hel voor vrouwen, en in Nederland hebben we een vrouwentekort.

Volgens wie? Al vind ik wel dat de vrouwen daar geholpen moeten worden hoor.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 21:11

Yolo schreef op 03-09-2021 om 21:08:

[..]

Volgens wie?

Volgens mij. Maar dat is een andere discussie. Ik heb er ook een oplossing voor.

https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/verminderen-aantal-mannen-in-de-maatschappij

Maar goed, dat is een andere discussie.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

03-09-2021 om 21:20

Yolo schreef op 03-09-2021 om 21:00:

[..]

Misschien hebben ze wel een goed inkomen? Kan ook nog natuurlijk, zeker als je al een paar jaar in Nederland bent.

Ik kan mij eerlijk gezegd wel voorstellen dat sommige statushouders op vakantie gaan naar hun land van herkomst, ondanks dat dat consequenties kan hebben. Waarschijnlijk wonen bijna al hun dierbaren daar nog en hebben ze verschrikkelijke heimwee. Ik zou ook gevaar trotseren om mijn ouders nog een keer te zien, of mijn pasgeboren nichtje.

Het was natuurlijk erg onverantwoordelijk om in deze tijd te gaan, maar toch hoop ik vanuit de grond van mijn hart dat we iedereen terug kunnen halen. Want het is er nu voor al die mensen nog onveiliger dan het al was.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

03-09-2021 om 21:28

Yolo schreef op 03-09-2021 om 21:00:

[..]

De huur niet betalen, geld van een kennis krijgen en vakantiegeld ontvangen. Zomaar een voorbeeld van bekenden van me. Plus dat ze enkel het vliegen maar hoeven te betalen als ze logeren bij familie. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

03-09-2021 om 21:30

Koralinde schreef op 03-09-2021 om 21:20:

[..]

Misschien hebben ze wel een goed inkomen? Kan ook nog natuurlijk, zeker als je al een paar jaar in Nederland bent.

Ik kan mij eerlijk gezegd wel voorstellen dat sommige statushouders op vakantie gaan naar hun land van herkomst, ondanks dat dat consequenties kan hebben. Waarschijnlijk wonen bijna al hun dierbaren daar nog en hebben ze verschrikkelijke heimwee. Ik zou ook gevaar trotseren om mijn ouders nog een keer te zien, of mijn pasgeboren nichtje.

Het was natuurlijk erg onverantwoordelijk om in deze tijd te gaan, maar toch hoop ik vanuit de grond van mijn hart dat we iedereen terug kunnen halen. Want het is er nu voor al die mensen nog onveiliger dan het al was.

Heel begrijpelijk om familie te willen zien!

En gevaar voor jezelf trotseren begrijp ik dan ook nog. Maar een kind in gevaar brengen...?

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

03-09-2021 om 21:31

Als de familie niet al te ver van de grens met een buurland woont, kun je ook afspreken om je familie in dat buurland te ontmoeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.