Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?
Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
redbulletje
05-08-2022 om 09:38
Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 09:34:
[..]
Er zijn zat leuke dingen die je kunt doen zonder te consumeren. Het is triest als je alleen kan genieten als je geld uitgeeft aan iets.
Alleen in eigen omgeving kunnen blijven wordt nogal saai, je hebt altijd verplaatsingskosten en wil niet op 'n houtje bijten. Zelfs thuis kost je vermaak geld (tv/streaming/internet)
redbulletje
05-08-2022 om 09:39
Herfstappeltaart schreef op 05-08-2022 om 09:37:
[..]
Koop je dan planten/bloemen of dingen voor decoratie ofzo? Dat doe ik overigens ook wel eens hoor, maar alleen als er iets ontbreekt thuis. Lege plek in de tuin ofzo.
Planten voor op m'n terras, soms vaste planten, planten voor in huis, deco voor tuin.
Herfstappeltaart
05-08-2022 om 09:39
KittyFantastico schreef op 05-08-2022 om 09:36:
[..]
Ja, verschrikkelijk! Het is denk ik wel zoals je omschrijft.
Mijn schoonmoeder gaat meerdere malen per week voor de lol naar de Kringloopwinkel zonder doel, gewoon om te zien wat er “nieuw” is. Ze koopt bijna altijd iets. Ze heeft nu allemaal dubbele dingen in huis en (erger nog) koopt ook troep voor ons. Dit is echt bezigheidstherapie.
Ja precies dat bedoel ik. Echt vreselijk vind ik dat.
Rondstruiner
05-08-2022 om 09:41
Herfstappeltaart schreef op 05-08-2022 om 09:36:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar af en toe een lunch buiten de deur is toch wel heel gezellig. Wij nemen bijna altijd drinken en lekkere broodjes mee op lange fiets- en wandeltochten, maar zo af en toe....
Zeker, af en toe is dat leuk. Maar ik heb vriendinnen die als we ergens heen gaan per se altijd op een terras willen zitten, terwijl ik het ook prima en gezellig vind als we zelf wat te eten en drinken meenemen en op een bankje gaat zitten.
Herfstappeltaart
05-08-2022 om 09:42
Pistache schreef op 05-08-2022 om 09:13:
[..]
Wat goed dat jullie hierin hebben geïnvesteerd, daar ga je deze winter zoveel plezier van hebben. Deze houding mis ik een beetje bij andere huurders, zij lijken vast te zitten in een slachtofferhouding. Dat je een huis huurt betekent niet dat je niks zelf kunt doen.
Bedankt voor het compliment maar veel huurders hebben helemaal niet de financiële middelen om deze investering te doen en aangezien je de gelegenheid misbruikt om huurders te bashen reageer ik verder niet op je.
Herfstappeltaart
05-08-2022 om 09:43
Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 09:41:
[..]
Zeker, af en toe is dat leuk. Maar ik heb vriendinnen die als we ergens heen gaan per se altijd op een terras willen zitten, terwijl ik het ook prima en gezellig vind als we zelf wat te eten en drinken meenemen en op een bankje gaat zitten.
Ja zo leven wij ook. Eens dus.
Moxxie
05-08-2022 om 09:58
Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 09:41:
[..]
Yep, zo eentje ben ik ook, een bankje is niet comfortabel en eten en drinken van huis meenemen is niet lekker genoeg. Ik vind dat terrasje heel gezellig maar als het niet meer kan dan is het klaar, en dan heb je echt niets te klagen. En toch doen we dat af en toe, een beetje klagen, de kunst is om na het klagen gewoon weer verder te gaan met je leven en het te accepteren. De minima, díe liggen er 's nachts wakker van en dat vind ik heel erg.
lientje69
05-08-2022 om 10:16
Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 08:57:
[..]
Daarom zeg ik ook dat de thermostaat serieus omlaag moet en dat er minder vaak en korter gedoucht moet worden. En daarnaast zullen mensen gewoon dingen moeten laten. Minder luxe boodschappen, minder horeca, langer doen met kleding, misschien wel geen vakantie, of korter of dichter bij huis blijven. Maar dat zijn we niet meer gewend.
Jij misschien niet. Maar er zijn legio mensen die het al jarenlang zo doen hoor.
Horeca doen we zelden. Luxe boodschappen? Drinken niet , roken niet. Koekje bij de koffie zou ik qua luxe er nog af kunnen halen en minder vlees en de frisdrank ook. Maar dat is onze luxe dan dus die er nog af zou kunnen. Leven wordt dan wel minder leuk. Kleding geef ik hooguit 150 euro per jaar aan uit, en dan zijn dan kringloopkleren en sokken en ondergoed van de action.. En een keer in de 3 jaar nieuwe, goedkope schoenen. Douchen altijd kort en niet elke dag, wat volgens een aantal van hier goor is.
En ik ben lang niet de enige die zo leeft hoor En dan kan ik nu daardoor de prijsverhogingen nog ophoesten, zij het met moeite. Maar de minima, aow-ers, mensen met bijvoorbeeld WIA, die zijn echt zwaar de klos.
Ik vind je behoorlijk generaliserend met je " dat zijn we niet meer gewend " Wellicht in jouw kringen , maar zeker niet in de mijne. O ja, ik werk" maar " 24 uur per week, dat is volgens velen ook te weinig. Maar ben chronisch pijnpatiënt na een herseninfarct op jonge leeftijd, heb 24/7 pijn. Niet afgekeurd, want ik zat in de tijd van : je kunt altijd nog bonsaiboompjes snoeier worden, dat is zittend werk..
lientje69
05-08-2022 om 10:20
Pistache schreef op 05-08-2022 om 09:13:
[..]
Wat goed dat jullie hierin hebben geïnvesteerd, daar ga je deze winter zoveel plezier van hebben. Deze houding mis ik een beetje bij andere huurders, zij lijken vast te zitten in een slachtofferhouding. Dat je een huis huurt betekent niet dat je niks zelf kunt doen.
Slachtofferhouding??
De meeste huurders komen net aan rond. Waar moeten ze dat van betalen dan zo'n investering? Jij hebt makkelijk praten met je riante inkomen!
Wobbelkont
05-08-2022 om 10:21
Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 09:25:
[..]
Nou, personeelstekort, weet je nog? Dan kunnen die mensen iets nuttigs gaan doen.
Au, deze komt hard aan. Mijn werk is nuttig.
Herfstappeltaart
lientje69 schreef op 05-08-2022 om 10:16:
[..]
Jij misschien niet. Maar er zijn legio mensen die het al jarenlang zo doen hoor.
Horeca doen we zelden. Luxe boodschappen? Drinken niet , roken niet. Koekje bij de koffie zou ik qua luxe er nog af kunnen halen en minder vlees en de frisdrank ook. Maar dat is onze luxe dan dus die er nog af zou kunnen. Leven wordt dan wel minder leuk. Kleding geef ik hooguit 150 euro per jaar aan uit, en dan zijn dan kringloopkleren en sokken en ondergoed van de action.. En een keer in de 3 jaar nieuwe, goedkope schoenen. Douchen altijd kort en niet elke dag, wat volgens een aantal van hier goor is.
En ik ben lang niet de enige die zo leeft hoor En dan kan ik nu daardoor de prijsverhogingen nog ophoesten, zij het met moeite. Maar de minima, aow-ers, mensen met bijvoorbeeld WIA, die zijn echt zwaar de klos.
Ik vind je behoorlijk generaliserend met je " dat zijn we niet meer gewend " Wellicht in jouw kringen , maar zeker niet in de mijne. O ja, ik werk" maar " 24 uur per week, dat is volgens velen ook te weinig. Maar ben chronisch pijnpatiënt na een herseninfarct op jonge leeftijd, heb 24/7 pijn. Niet afgekeurd, want ik zat in de tijd van : je kunt altijd nog bonsaiboompjes snoeier worden, dat is zittend werk..
Je hebt gelijk hoor. Voor veel mensen valt er niks te minderen. Maar voor veel ook best wel. De terrassen zitten vol. Het is gewoon oneerlijk verdeeld in de maatschappij en dat zal helaas niet snel veranderen ben ik bang.
Herfstappeltaart
lientje69 schreef op 05-08-2022 om 10:20:
[..]
Slachtofferhouding??
De meeste huurders komen net aan rond. Waar moeten ze dat van betalen dan zo'n investering? Jij hebt makkelijk praten met je riante inkomen!
Niet op reageren.....
lientje69
05-08-2022 om 10:33
Herfstappeltaart schreef op 05-08-2022 om 10:21:
[..]
Niet op reageren.....
Nee, ach, ik weet dat t fake is wat ze post. Als iets te mooi is om waar te zijn enz.....Maar ik vond dat ik het even op moest nemen vor de mensen die hier meelezen die echt met de handen in het haar zitten nu. Daar hoor ik niet eens bij, we hebben het nu niet echt slecht. Ben wel heel arm geweest dus mijn levensstijl is nog steeds zo.
Maar in de krant vanmorgen een bericht van Vattenfall ( voorheen Nuon) dat een op de drie mensen inmiddels een betalingsachterstand heeft. Dat is echt veel! Dat zijn dus de mensen die waarschijnlijk al weinig tot niets hadden. 33%!!
Dat zijn dus niet alleen aow-ers, minima enz. Daar zitten ook gewone werkende gezinnen bij.
Herfstappeltaart
05-08-2022 om 10:35
lientje69 schreef op 05-08-2022 om 10:33:
[..]
Nee, ach, ik weet dat t fake is wat ze post. Als iets te mooi is om waar te zijn enz.....Maar ik vond dat ik het even op moest nemen vor de mensen die hier meelezen die echt met de handen in het haar zitten nu. Daar hoor ik niet eens bij, we hebben het nu niet echt slecht. Ben wel heel arm geweest dus mijn levensstijl is nog steeds zo.
Maar in de krant vanmorgen een bericht van Vattenfall ( voorheen Nuon) dat een op de drie mensen inmiddels een betalingsachterstand heeft. Dat is echt veel! Dat zijn dus de mensen die waarschijnlijk al weinig tot niets hadden. 33%!!
Dat zijn dus niet alleen aow-ers, minima enz. Daar zitten ook gewone werkende gezinnen bij.
Ik snap je hoor. Heb ook even gereageerd maar we spelen haar in de kaart. (of hem)
wild-flower
05-08-2022 om 10:53
lientje69 schreef op 05-08-2022 om 10:33:
[..]
wat erg
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.