Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-10-2022 om 16:31

Klimaatsceptici verzamel u.

Paracelsus schreef op 14-10-2022 om 14:14:

[..]

Ja en die activisten ook. “Je maakt je meer zorgen om een schilderij dan om de natuur”

sorry hoor, maar je moet gewoon geen spullen van een ander kapot maken, ook niet voor een “heilig” doel.

Van die onzinnige argumentatie inderdaad. In de tijd dat zij verf op dat schilderij gooien en zichzelf vastplakten aan de muur hadden ze ook iets nuttigs kunnen doen voor het klimaat. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

14-10-2022 om 16:53

Paracelsus schreef op 14-10-2022 om 14:14:

[..]

Ja en die activisten ook. “Je maakt je meer zorgen om een schilderij dan om de natuur”

sorry hoor, maar je moet gewoon geen spullen van een ander kapot maken, ook niet voor een “heilig” doel.

Klinkt als Extinction Rebellion, die kunnen niet veel anders dan schreeuwen en boos zijn en actie voeren op een manier die ook niks oplost.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-10-2022 om 16:54

Nou ja gelukkig zit het schilderij achter glas dus hopelijk valt het allemaal mee. Al zitten ze nu wel zelf vastgeplakt aan de muur begrijp ik?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-10-2022 om 16:57

Elaine68 schreef op 14-10-2022 om 16:54:

Nou ja gelukkig zit het schilderij achter glas dus hopelijk valt het allemaal mee. Al zitten ze nu wel zelf vastgeplakt aan de muur begrijp ik?

Nee joh, een beetje cola eroverheen en ze zijn weer los. 

Op deze manier zorg je eerder voor meer weerstand bij teveel van dit soort incidenten gaan mensen het negatieve associëren wanneer het klimaat thema besproken wordt. 

Ah ja alle mensen die een beetje om het klimaat geven zijn nu ineens drammerige nare mensen. Kom op zeg. Ik ben bezorgd en heb dat in het verleden ook wel eens geuit. Maar ik durf allang niks meer te zeggen.
mensen die een beetje proberen zuinig met de wereld te doen doen dat vooral voor de hele mensheid denk ik maar zo. Mensen die er geen rekening mee willen houden willen vooral niks aan comfort inleveren. 
En inderdaad als ik een keer de auto neem dan beginnen mensen in mijn omgeving al te zeiken. Gelukkig heb ik een groot deel van die mensen uit mijn leven gegooid (en nee niet om deze reden). 
Ga nog maar lekker meer voorbeeldjes geven van die nare klimaatdrammers. Ik zoek de mensen die bij een "we zouden misschien moeten minder vlees eten" bericht spontaan gaan barbecueën wel weer op.
zucht.

MidasWolf schreef op 14-10-2022 om 16:58:

Op deze manier zorg je eerder voor meer weerstand bij teveel van dit soort incidenten gaan mensen het negatieve associëren wanneer het klimaat thema besproken wordt.

O, net zoals met de boeren? 

Cookielover schreef op 14-10-2022 om 17:32:

[..]

Voor mij zelf niet(gekleurde mening) 

Buiten mij om denk ik dat er genoeg mensen wel (even) klaar waren met de boeren. Zeker toen de incidenten zich opstapelde. 

De boeren hebben geluk dat de overheid vaker zaken minder goed hebben aangepakt dat zorgt nog voor sympathie voor de boeren. Wanneer de overheid de zaken goed voor elkaar had waren veel meer mensen boos op de boeren geweest, in de zin van werk nu mee want zij hebben de kennis en expertise. 

Dit soort dingen maken mij soms sceptisch, stimuleer de mensen liever in positieve zin over het klimaat.
En het klopt ook dat ik mij niet alleen hier mee op moet focussen, want zijn vele mensen die zich wel positief inzetten voor het klimaat. 

Cookielover schreef op 14-10-2022 om 17:32:

[..]

Want boeren hebben een Van Gogh schilderij vernield? Links denkt altijd dat ze vreedzaam zijn, zijn ze niet.

Paracelsus schreef op 14-10-2022 om 13:20:

Activisten gooien soep over Van Gogh's Zonnebloemen in museum Londen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5339846/activisten-gooien-soep-over-van-goghs-zonnebloemen-museum-londen

Ik trek dit slecht hoor. Het is gewoon terreur.

Het kinderboeken thema dit jaar is gi-ga groen. Volgens mijn kind wordt hij nu doodgegooid met kinderen die een soort milieu politie spelen in de klas en het hoogste woord hebben over wat andere fout doen.

Nou! Stel idioten. 

Paracelsus schreef op 14-10-2022 om 14:10:

[..]

Ja precies! Mijn kind kwam van de week zelfs huilend uit school, want zijn bakjes zijn niet duurzaam, want er zit een plastic deksel op ( Rvs bakje voor de rest en rvs drink fles) twee kinderen bleven dit maar herhalen dat wij slecht bezig waren en dat hij het milieu verpest. Of dat zijn wollen trui niet voldoet. Ik vind dit eigenlijk gewoon verkapt pesten. De juf vindt het tof dat de kinderen zo bezig zijn met het milieu

We hebben er thuis even over gesproken. Het kind wat het hards roept dat mijn kind niet duurzaam is , komt zelf altijd met een plastic beker en plastic wegwerp zakje op school, maar dit is in haar ogen duurzaam , omdat ze het hergebruikt . Ja duh, dat doet mijn kind ook. Het is niet dat hij elke week een nieuw Rvs bakje mee krijgt.

Ik krijg een steeds grotere hekel aan milieu activisme. ik ben blij als de Kinderboekenweek is afgelopen. Hopelijk komt het dan weer wat tot rust.

Wat sneu zeg! Die juf is duidelijk niet in staat om het voor iedereen leuk te maken…

Ik was vroeger ook een klein activistje, maar wel netjes. Zo had ik met mijn buurmeisjes een spandoek gemaakt: Wij willen een beter milieu! En een kleiner buurmeisje een spandoekje met: ik ook! En dan maar door de buurt stampen 😆. 

Ik zat bij Kids for Animals van de dierenbescherming en daar deden we wel vredelievende acties mee, zoals demonstreren op de Grote Markt en handtekeningen voor petities verzamelen. Ik zag mijzelf vroeger als 10/11-jarige wel bij Greenpeace boten aanvaren van Franse lui die kernproeven deden enz. Geheel aangewakkerd door de spannende jeugdboeken over Greenpeace. Maar ik was nooit belerend naar anderen. 
Wilde geen make-up van dierproeven, was een poosje vegetarisch want het was zo zielig. 

Ach ja… Das war einmal. 

Nu, ouder en wijzer, besef ik dat we gewoon goed met de aarde om moeten gaan, maar niet ten koste van alles. Wel dat er eens echt goed gekeken moet worden naar wat er echt nodig is. Ik ben dol op bloemen, maar zie ze net zo lief buiten in de natuur. Als die gaskassen vol bloemen voor de export… Maar export is wel een groot deel van het inkomen van Nederland. Dus hoe kan je daar een goede invulling aan geven? En er zijn best echt wel oplossingen maar die worden vakkundig onder het tapijt geveegd door de magistraten. 

Nera schreef op 14-10-2022 om 16:53:

[..]

Klinkt als Extinction Rebellion, die kunnen niet veel anders dan schreeuwen en boos zijn en actie voeren op een manier die ook niks oplost.

Ja, deden ze laatst ook al bij een Picasso

Muurbloem1985 schreef op 14-10-2022 om 17:57:

[..]

Want boeren hebben een Van Gogh schilderij vernield? Links denkt altijd dat ze vreedzaam zijn, zijn ze niet.

Extreem links is net zo erg als extreem rechts en vv. Menen dat ze door middel van geweld iets kunnen bereiken. 

Paracelsus schreef op 14-10-2022 om 13:20:

Activisten gooien soep over Van Gogh's Zonnebloemen in museum Londen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5339846/activisten-gooien-soep-over-van-goghs-zonnebloemen-museum-londen

Ik trek dit slecht hoor. Het is gewoon terreur.

Nee, natuurlijk niet. Vandalisme is niet gelijk terreur. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.