Nieuws en actueel
Liara
31-08-2021 om 12:58
Kabinetsformatie
Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten.
Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.
Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens.
ShowyHummingbird30
26-09-2021 om 10:14
Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 09:34:
[..]
Een nieuwe bestuurscultuur, woningnood en bestaanszekerheid voor iedereen worden zijn thema's, zo heeft hij gezegd laatst in een interview.
Dan zie ik hem nog eerder bij de SP aansluiting zoeken. Hij heeft in het toeslagendossier natuurlijk ook al intensief met Renske Leijten samengewerkt.
ShowyHummingbird30
26-09-2021 om 10:15
redbulletje schreef op 26-09-2021 om 10:06:
Ik zou ook niet op v.d.Plas stemmen overigens, want in het programma 'Boerderij van Dorst' stelde ze dat het mogelijk is dat een doosje eieren ooit 15 euro gaat kosten.
Jij denkt echt alleen maar aan je eigen portemonnee
ReadyAnteater53
26-09-2021 om 10:16
Drietje schreef op 26-09-2021 om 09:36:
[..]
Toch heeft juist Omtzigt een podium nodig, maar ook iemand die voor hem kan gaan staan als dat nodig is. Bij het CDA gebeurde dat te weinig en werd hij zelfs tegengewerkt
Ik denk dat Caroline in staat is om voor hem te gaan staan en om zijn punten duidelijk voor het voetlicht te krijgen op allerlei podia. Juist dat ging zo moeizaam in de toeslagenaffaire. Zij kan een mooie hefboom zijn voor hem. En hij kan inhoud toevoegen aan de partij. Moeten ze het wel eens zijn over de dossiers natuurijk.
Ik denk dat dat vooral moeizaam ging omdat zoveel mensen er belang bij hadden dat het niet voor het voetlicht zou komen. Met de effectiviteit van Omtzigt daaromtrent had dat verder weinig te maken. Sterker nog, hij heeft zichzelf er uiteindelijk ook nog eens mateloos populair mee gemaakt.
Daarnaast vind ik Caroline v/d Plas ook gewoon niet integer overkomen. Soms pakt ze me bijna even in met iets 'ontwapenends' en soms maakt ze een hele onaangename indruk op me, maar ik heb altijd het idee dat ze een (behoorlijk effectieve, dat moet ik haar nageven) rol speelt.
Cookielover
26-09-2021 om 10:23
Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 10:14:
[..]
Dan zie ik hem nog eerder bij de SP aansluiting zoeken. Hij heeft in het toeslagendossier natuurlijk ook al intensief met Renske Leijten samengewerkt.
+1
Misschien stem ik dan ook nog eens op een man
Cookielover
26-09-2021 om 10:24
3xscheepsrecht schreef op 26-09-2021 om 10:15:
van CDA naar SP vind ik wel bijzonder..
O, want?
ShowyHummingbird30
26-09-2021 om 10:33
3xscheepsrecht schreef op 26-09-2021 om 10:31:
Die liggen toch wel ver uit elkaar in het politiek spectrum.
Het gaat dan ook niet om een fusie van de partijen. Maar om een voormalig CDA lid dat qua aandachtspunten (zie die link eerder) vooral wil werken aan dingen die ook "core business" van de SP zijn.
CuddlyReindeer95
26-09-2021 om 10:33
Het zijn allebei partijen die op gemeenschapszin zijn gefocust. Als het CDA daadwerkelijk zou handelen naar de eigen uitgangspunten (rentmeesterschap, rechtsstaat, solidariteit), dan zou dat best passen bij de SP. Alleen zit het CDA klem, gegijzeld door de boerenbelangen en door consultant-types zoals Hoekstra.
Cookielover
26-09-2021 om 10:34
3xscheepsrecht schreef op 26-09-2021 om 10:31:
Die liggen toch wel ver uit elkaar in het politiek spectrum.
Maar het gaat toch om de persoon die overstapt en bij welke partij die zich het beste thuis voelt? Ik heb nooit begrepen dat ie bij het CDA zat, dus zou het juist best logisch vinden.
Brienne
26-09-2021 om 10:36
Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 10:15:
[..]
Ik denk ook grotendeels vanuit mijn eigen portemonnee als het om politiek en stemmen gaat.
Volgens mij is VVD daarom nog steeds de grootste partij en staat Rutte nu ook weer op plus 1 in de peilingen. Een grote groep Nederlanders heeft het niet slecht en wil dit zo houden.
redbulletje
26-09-2021 om 10:37
Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 10:15:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen!
redbulletje
26-09-2021 om 10:38
Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 10:14:
[..]
SP stemde van de week tegen de motie van het immigratiebeleid van Denemarken en Omtzigt vóór!
MidasWolf
26-09-2021 om 10:39
Dan zie ik Omtzigt nog eerder goed samenwerken met een andere partij(SP)waarbij ze op veel punten samen optrekken.
Denk eerlijk gezegd dat hij beter iets voor zich zelf kan beginnen.(eigen partij)
Dan hoeft hij ook niet meer naar de pijpen van iemand anders te dansen.
Zou Marijnesen nog bang kunnen worden voor haar positie wanneer Omzigt toch naar de SP zou gaan. Ik denk dat hij daar veruit de meeste stemmen gaat krijgen.
Een nieuwe leiderschapscrisis zit ook niemand op te wachten.
ShowyHummingbird30
26-09-2021 om 10:39
Brienne schreef op 26-09-2021 om 10:36:
[..]
Ik denk ook grotendeels vanuit mijn eigen portemonnee als het om politiek en stemmen gaat.
Volgens mij is VVD daarom nog steeds de grootste partij en staat Rutte nu ook weer op plus 1 in de peilingen. Een grote groep Nederlanders heeft het niet slecht en wil dit zo houden.
Ik denk dat de meeste mensen dat doen. Ik diep van binnen misschien ook wel. Het was ook niet bedoeld als sneer of zo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.