Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-09-2021 om 16:05

Herfstappeltaart schreef op 01-09-2021 om 16:04:

[..]

Netjes?! Goedpraten en hand boven het hoofd houden van mensen die fraude plegen, liegen en bedriegen?

Hypocriete kliek, en niet binnen 1 partij jammer genoeg. 

Drietje schreef op 01-09-2021 om 15:46:

[..]

Ja dat denk ik ook. Ik denk ook dat hij daarom nog een periode door moet gaan. De komende jaren kunnen ze dan een opvolger klaarstomen. Ik denk dat het Sophie Hermans gaat worden.

Sophie Hermans als partijleider? Echt, zie jij dat serieus in die vrouw? Vast een heel intelligente vrouw, en heel capabel op allerlei vlakken, maar totaal geen overtuigingskracht, autoriteit of uitstraling.

Ik zou echt never nooit niet op de VVD of Rutte stemmen, maar heb ondanks alles wel bewondering voor Teflon-Mark hoor. Zou willen dat ik iets meer van zijn energie en veerkracht had. En van zijn schaamteloosheid .

Rondstruiner schreef op 01-09-2021 om 16:08:

[..]

Sophie Hermans als partijleider? Echt, zie jij dat serieus in die vrouw? Vast een heel intelligente vrouw, en heel capabel op allerlei vlakken, maar totaal geen overtuigingskracht, autoriteit of uitstraling.

Ik zou echt never nooit niet op de VVD of Rutte stemmen, maar heb ondanks alles wel bewondering voor Teflon-Mark hoor. Zou willen dat ik iets meer van zijn energie en veerkracht had. En van zijn schaamteloosheid .

Hij promoot dat liegen en bedriegen lonend is. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 16:15

Er blijft weinig over. 50 plus vind ik niks...Denk over mijn lijk....Sylvana Simons nou dan je mij naar de crisisdienst brengen...Jesse ga ik van over mijn nek letterlijk als ik zijn hoofd zie en hij zijn riedeltje opdramt....de dierenpartij voelt goed maar ik mis veel punten die bij mij aansluiten. De rest vind ik helemaal niks. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-09-2021 om 16:21

Drietje schreef op 01-09-2021 om 15:46:

[..]

Ja dat denk ik ook. Ik denk ook dat hij daarom nog een periode door moet gaan. De komende jaren kunnen ze dan een opvolger klaarstomen. Ik denk dat het Sophie Hermans gaat worden.

Denk je echt? Ik denk het niet, maar ik hoop het wel. Zij heeft helemaal geen overtuigingskracht en van hun beleid moet de VVD het niet hebben, dus dan komen we misschien eindelijk een keer van hen af.

Koralinde schreef op 01-09-2021 om 16:21:

[..]

Denk je echt? Ik denk het niet, maar ik hoop het wel. Zij heeft helemaal geen overtuigingskracht en van hun beleid moet de VVD het niet hebben, dus dan komen we misschien eindelijk een keer van hen af.

redbulletje schreef op 01-09-2021 om 16:12:

[..]

Hij promoot dat liegen en bedriegen lonend is.

Nja, ik kan niks met die haat naar personen in de politiek. Dat is volgens mij gekomen met de komst van Wilders, die alles persoonlijk maakt op Twitter. Slechte zaak wat mij betreft, de volgende stap is bedreigingen op social media, enzovoort.

Meer dan twee miljoen Nederlanders hebben op Rutte gestemd, die hebben hun zegen weer gegeven. Daar ben ik best boos over, en daar zou jij ook boos over kunnen zijn, maar ik haat die mensen niet, en ik haat ook Rutte niet.

Ik zag toevallig gisteren Pechtold en Buma samen in een team bij twee voor twaalf. Dat vind ik leuk, twee partijen samen. Als je net doet of de ander de aartsvijand en het kwaad zelf is, dan houdt het op. Het zou mooi zijn als we allemaal vooral met elkaar in gesprek blijven en elkaar als mens blijven zien. Ook politici.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

01-09-2021 om 16:26

Ik vind Marijnissen enorm sterk. Naast Rutte de beste politicus die we hebben. Maar ik ben het in bijna niks met haar eens. Dus tja, dan wordt het lastig. 
Ploumen vind ik niet sterk,  Klaver irritant, Wilders heeft mooie oneliners maar geen inhoud. Baudet is knetter. PvdD vind ik een hele enge club. CDA ligt in puin. Ik was erg onder de indruk van Kaag, maar dat was na de verkiezingen ook heel snel over en wordt alleen maar minder.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

01-09-2021 om 16:28

Dus VVD it is 

Yolo schreef op 01-09-2021 om 15:51:

[..]

Hij heeft geen schaamtegevoel denk ik, misschien maakt dat het makkelijker..

Dat vind ik ook. 

Coreopsis schreef op 01-09-2021 om 09:10:

[..]

Eigenlijk had dat als eerste moeten worden onderzocht. Want rechts heeft de verkiezingen gewonnen. Door Wilders en Baudet bij voorbaat uit te sluiten, vergroot je hun populariteit alleen maar. Want ze kunnen vanaf de zijlijn blijven roepen zonder dat ze verantwoordelijkhied hoeven te nemen of zelfs maar hoeven te uitleggen wat het effect van hun zogenaamde plannen is.

Aangezien de PVV veel stemmen en zetels heeft binnen gehaald had ik het wel netjes gevonden als ze wel waren meegenomen als regeeroptie, ook al is de kans van slagen redelijk klein. Kijken naar de mogelijkheden. 

Dan liever eerst een optie om met de PVV samen te gaan werken.
En dan vooral wel volle verantwoording nemen en niet in een gedoogconstuctie.
Forum kunnen ze beter niet mee samen werken is mijn beleving.

Laat Baudet eerst maar eens fatsoenlijk een partij leiden.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 17:17

MidasWolf schreef op 01-09-2021 om 17:14:

[..]

Aangezien de PVV veel stemmen en zetels heeft binnen gehaald had ik het wel netjes gevonden als ze wel waren meegenomen als regeeroptie, ook al is de kans van slagen redelijk klein. Kijken naar de mogelijkheden.

Ik deel je mening

Yolo schreef op 01-09-2021 om 15:54:

[..]

Ach niet alleen Rutte.. Wel meerdere, daarom zou het wel zo eerlijk zijn dat het volk opnieuw zou mogen stemmen.

Maar denk je dan dat er ineens een heel andere verkiezingsuitslag zal zijn? Ik denk namelijk van niet.

AliceM1982 schreef op 01-09-2021 om 15:59:

[..]

+ 1. Dat hebben ze sowieso niet en het lag totaal in de lijn der verwachting dat ze niet met links willen regeren want dan moeten ze veel te veel toe gaan geven en daar zijn ze te arrogant voor bij de VVD...

En dat is ook niet wat de kiezer wil gezien de verkiezingsuitslag. De kiezer koos in meerderheid voornamelijk rechts en dus niet voor links progressieve woke identiteitspolitiek en nog meer klimaathysterie.

Liara

Liara

01-09-2021 om 17:32 Topicstarter

MidasWolf schreef op 01-09-2021 om 17:14:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Het is best ondemocratisch om -wederom- een heel grote partij bij voorbaat al uit te sluiten. 

Dat je niet met Baudet in zee gaat, lijkt me logisch. Die man spoort echt niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.