Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Muurbloem1985
19-12-2024 om 10:23
Bakblik schreef op 19-12-2024 om 10:18:
[..]
Lees je eigen berichten even terug uit dit topic! Je zegt het continue. Je lijdt aan geheugenverlies vooral voor de dingen die je zelf schrijft.
En wat zou dan voor verschrikkelijks gebeuren als moslims afstand nemen van verschrikkelijke dingen?
Zilver_gray
19-12-2024 om 10:28
Daglichtlamp schreef op 19-12-2024 om 10:17:
[..]
Dit was al op de eerste pagina van dit onderwerp.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het “Facebook” en “tic toc” gedeelte..
Als je dáár je “nieuws” vandaan moet halen..
Bakblik
19-12-2024 om 10:30
Muurbloem1985 schreef op 19-12-2024 om 10:22:
[..]
Je doet nu net alsof ik elke moslim dwing om op hun knieën te gaan liggen om afstand te moeten laten nemen van verschrikkelijke dingen, volgens mij heb ik dat nooit gezegd, maar de agressie van jou kant is wel ernstig. maar wat ik alleen zeg, is dat moslims best afstand kunnen nemen van ernstige dingen die hun geloofsgenoten hebben aangericht, net als mensen ook afstand kunnen nemen en heel veel mensen ook afstand nemen van bijv Breivik, maar dat gaat er bij mensen hier toch niet in, want stel je voor ergens afstand van nemen, de verschikking.
Ja dat heb je gedaan:
Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 12:44:
[..]
Maar als je naar de reacties kijkt dan neemt 99% van de moslims geen afstand van wat er is gebeurd, altijd andere de schuld geven behalve zichzelf, dat zit er zo bij ingebakken. Heel veel moslims en hun medelopers weten geen eens wat zionisme is en wat het inhoudt, het is gewoon pure haat naar joden, net wat ik zeg de reacties op facebook en tictoc zeggen genoeg.
En wat nou dat ik agressief ben? Ik hou je een spiegel voor dat je met twee maten meet.
Muurbloem1985 schreef op 19-12-2024 om 10:23:
[..]
En wat zou dan voor verschrikkelijks gebeuren als moslims afstand nemen van verschrikkelijke dingen?
Er gebeurt niks verschrikkelijks als ze dat zouden doen maar ze hoeven dat niet te doen, omdat ze er niks mee te maken hadden. Jij neemt ook geen afstand van de misstanden bij the Voice. En dat hoeft ook niet, want je hebt er niks mee te maken.
ZIE JE DAT NOU ECHT NIET?
Muurbloem1985
19-12-2024 om 10:32
Er gebeurt niks verschrikkelijks als ze dat zouden doen maar ze hoeven dat niet te doen, omdat ze er niks mee te maken hadden. Jij neemt ook geen afstand van de misstanden bij the Voice. En dat hoeft ook niet, want je hebt er niks mee te maken.
ZIE JE DAT NOU ECHT NIET?
Ik wil best afstand nemen van wat er in the voice is gebeurd als mensen daar blij van worden, want het was ook fout, zie zo moeilijk is het niet
felija
19-12-2024 om 10:41
Muurbloem1985 schreef op 19-12-2024 om 09:54:
[..]
Daar gaan we weer, bijna niemand heeft het hier gehad over dat moslims ´verantwoording moeten afleggen´ dat wil niet zeggen dat ze geen afstand KUNNEN nemen van vreselijke dingen die zijn aangericht, nu doe je net alsof het beschermende popjes zijn die maar geen verantwoording kunnen leggen, en nu zal je wel weer aankomen met `ja maar Breikvik` daar hebben genoeg mensen afstand van genomen, elk normaal denkend wezen neemt daar afstand van.
Jij wel
Libertine
19-12-2024 om 10:41
Muurbloem1985 schreef op 19-12-2024 om 10:32:
[..]
Ik wil best afstand nemen van wat er in the voice is gebeurd als mensen daar blij van worden, want het was ook fout, zie zo moeilijk is het niet
Het verschil is dat niemand verwacht dat mensen/mannen openlijk afstand nemen als er zoiets als bij de voice gebeurt. Maar dat dat wel de verwachting voor moslims is als een geloofsgenoot iets ergs heeft gedaan.
En dat weet je best. Kun je de vermoorde onschuld gaan spelen. Maar das echt kolder.
Daarnaast heb je moslims inmiddels een beschermde diersoort en beschermde poppetjes genoemd. Wat wil je bereiken met de taal die je bezigt?
Bakblik
19-12-2024 om 10:47
Muurbloem1985 schreef op 19-12-2024 om 10:32:
[..]
Nou nou, applaus!
Maar het is toch raar dat je dat doet? Je bent volgens mij een vrouw en hebt er niks mee te maken gehad dus formeel hoef je dat niet doen. Waarom verwacht je dat van moslims wel?
Overigens hebben de moslims waar ik mee werk, niet publiekelijk, in kleine kring wel de gebeurtenissen met die voetbalrellen veroordeeld maar niet op een forum als dit, omdat ze hier niet mee kunnen schrijven, omdat ze de Nederlandse taal nog niet machtig zijn.
felija
19-12-2024 om 10:51
Muurbloem1985 schreef op 19-12-2024 om 09:54:
[..]
Daar gaan we weer, bijna niemand heeft het hier gehad over dat moslims ´verantwoording moeten afleggen´ dat wil niet zeggen dat ze geen afstand KUNNEN nemen van vreselijke dingen die zijn aangericht, nu doe je net alsof het beschermende popjes zijn die maar geen verantwoording kunnen leggen, en nu zal je wel weer aankomen met `ja maar Breikvik` daar hebben genoeg mensen afstand van genomen, elk normaal denkend wezen neemt daar afstand van.
Misschien hebben 'de moslims/Marokkanen' al lang afstand gedaan van de rellen, maar niet in het openbaar, omdat ene muurbloem ze dan pas gelooft (al heb ik daar een hard hoofd in).
Net zoals velen van ons de acties van Breivik veroordelen, zonder dat luidkeels publiekelijk uit te spreken, want van ons wordt dat niet gevraagd.
Moslims kunnen ook prima weldenkende mensen zijn, echt waar! Er gaat een wereld voor je open.
felija
19-12-2024 om 10:57
Zilver_gray schreef op 19-12-2024 om 10:28:
[..]
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het “Facebook” en “tic toc” gedeelte..
Als je dáár je “nieuws” vandaan moet halen..
Misschien hanteren ze daar de discussiemethode: 'Je verdraait constant mijn woorden.' Als de inhoudelijke argumenten op zijn en ze zelf voortdurend hun eigen berichten verdraaien.
Zilver_gray
19-12-2024 om 10:58
felija schreef op 19-12-2024 om 10:57:
[..]
Misschien hanteren ze daar de discussiemethode: 'Je verdraait constant mijn woorden.' Als de inhoudelijke argumenten op zijn.
ik denk het hahaaa
Daglichtlamp
19-12-2024 om 11:24
Ik ben benieuwd of de PVV uiteindelijk ook deze wet gaat steunen om dit soort misdrijven straks zwaarder te kunnen straffen.
https://nos.nl/artikel/2548904-ruime-kamermeerderheid-voor-zwaarder-straffen-hate-crimes
Of dat ze het houden bij boze twitterberichten.
Zilver_gray
19-12-2024 om 11:39
Daglichtlamp schreef op 19-12-2024 om 11:24:
Ik ben benieuwd of de PVV uiteindelijk ook deze wet gaat steunen om dit soort misdrijven straks zwaarder te kunnen straffen.
https://nos.nl/artikel/2548904-ruime-kamermeerderheid-voor-zwaarder-straffen-hate-crimes
Of dat ze het houden bij boze twitterberichten.
“
Vrijheid van meningsuiting uitgehold?
Vrijwel alle partijen steunen het voorstel, van drie partijen is het nog onduidelijk. Dat zijn FvD en JA21 (die niet meededen aan het debat) en de PVV. Kamerlid Emiel van Dijk van die laatste partij vreest dat de vrijheid van meningsuiting door de wet beperkt zou kunnen worden, bijvoorbeeld als een "groep vrienden in een kroeg grappen maakt". "Welke garantie is er dat de vrijheid van meningsuiting niet wordt uitgehold?", wilde hij weten.”
Stel je voor dat je in de kroeg geen homofobe of racistische k.t grappen meer mag maken!
Fleurtje_5
19-12-2024 om 11:41
Daglichtlamp schreef op 18-12-2024 om 11:49:
Uit de eerste rechtszaken weten we in elk geval al dat de mogelijke daders zeker niet alleen Nederlanders van Marokkaanse afkomst waren.
Volgens mij heeft dat hier ook niemand gezegd.
Fleurtje_5
19-12-2024 om 11:43
Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 13:41:
[..]
De opruier is vooral Wilders zelf hoor, die de uitspraak van Timmermans uit zijn verband trok en opklopte. Timmermans bedoelde dit statement in politieke zin en binnen de wet, dat heeft hij ook altijd gezegd. Hij heeft nooit opgeroepen tot geweld, een revolutie of 'the elections were stolen' uitspraken. Hij zei: ‘Mijn middelen zijn altijd parlementair en niets anders. Iedere andere suggestie werp ik verre van me’
Wilders zelf heeft identieke uitspraken gedaan trouwens, ben je daar ook zo kritisch over? Hij heeft zelf toen hij in de oppositie zat gesteld dat hij er alles aan zou doen om het kabinet te laten vallen. Dat is eenzelfde uitspraak als die van Timmermans, is die uit de mond van Wilders wel acceptabel?
En wat vind je van zijn uiting dat hij er alles aan zal doen om de Islam uit Nederland te krijgen? Mij lijkt dat nogal strijdig met de vrijheid van godsdienst. Of is die stelling pas verkeerd als je Islam door Jodendom zou vervangen?
En daarom heeft hij al jarenlang beveiliging nodig.
Fleurtje_5
19-12-2024 om 11:46
Miraval schreef op 18-12-2024 om 13:41:
[..]
Ik ben eens even gaan googlen hiernaar en misschien zoek ik verkeerd dat kan, wat ik heb gevonden is 1 naam die "westers" klinkt, Lucas D. Daarnaast 3 namen die duiden op een niet Westerse afkomst, en nog 7 mensen die voorgeleid moeten worden waarvan geen namen bekend zijn voor zover ik kan zien.
Nogmaals de etniciteit maakt mij geen zak uit, het gaat om de strafbare daden die ze gepleegd hebben, maar om nu te stellen dat het "zeker niet alleen Nederlanders van Marokkaanse afkomst" zijn lijkt daarmee de suggestie te wekken dat het "wel meevalt met het aantal daders van Marokkaanse afkomst". En zover ik ben kunnen nagaan, maar nogmaals misschien kijk ik verkeerd, staat er 1 Nederlandse naam tussen.
https://www.geenstijl.nl/5180311/jodenjacht
(En nee geenstijl is niet een objectief kanaal maar hierin kun je wel verder linken naar de verdachten die tot nu toe voor de rechtbank zijn verschenen)
Zelfs dus een asielzoeker uit Gaza. Wat mij betreft mag die procedure stopgezet worden, maar ja, dat kan ook weer niet want in Gaza is het momenteel echt onleefbaar. Dus mijn onderbuikgevoel zal plaats moeten maken voor de werkelijkheid, dat dit dus onmogelijk is.
Precies dit.
Ik had ook iets gelezen over één westerse naam.
Daglichtlamp schreef: niet alleen Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Dus een Marokkaan zonder Nederlands paspoort word door DLL niet bedoeld.