Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 10:52:

[..]

Ja joh je zult bepaalde bevolkingsgroepen een keer een spiegel voorhouden, erg racistisch hoor.

waarom wil jij een complete groep iets aanpraten dat een groep uitvoert? 

de antisemieten zijn het probleem. en ja, laatst in amsterdam was dat een groep marokkanse jongeren, maar zoals je al 80x gezegd is: 80% van de antisemieten heeft geen moslim-achtergrond. 

natuurlijk moet je kijken waarom die groep met moslim-achtergrond in 10 jaar tijd van 10 naar 20% gegaan is volgens de rapporten genoemd in dit topic, maar dan is nog steeds 80% "iets anders".

ga nu gewoon eens het kwaad (antisemitisme) veroordelen in plaats van een kleine groep van een veel grotere bevolkingsgroep waarbij die foute groep aanleiding is voor dit topic, maar uiteindelijk maar 1/5 van de probleemgroep. 

wees eens een beetje objectief. 

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 11:34:

[..]

Feit is dat er onder Marokkanen veel antisemitische gedachten leeft, dit krijgen ze mee van de Moskee en haat TV die ze meekrijgen, door maar de doen alsof het probleem niet bestaat los je het ook niet op.

heb je een brilletje nodig? waarom bestaat dit topic als we allemaal maar doen of het probleem niet bestaat? 

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 11:40:

[..]

Ik snap haar gedachtegang wel, dat je niet alle Marokkanen op antisemitisme moet aankijken, dat klopt, maar dat betekent niet dat je kunt zeggen dat er onder Marokkanen geen antisemitisme bestaat, en dat je op moslimscholen geen les over antisemitisme moet geven omdat dat "zielig" is voor de moslims dan moet je het juist op moslimscholen aanpakken.

in welk topic lees jij? niet dit topic in ieder geval. dit is viva, je verwart dit topic denk ik met een of ander reltopic op ongehoord nederland? 

Broadway schreef op 25-11-2024 om 11:47:

[..]

de antisemieten zijn het probleem. en ja, laatst in amsterdam was dat een groep marokkanse jongeren, maar zoals je al 80x gezegd is: 80% van de antisemieten heeft geen moslim-achtergrond.

natuurlijk moet je kijken waarom die groep met moslim-achtergrond in 10 jaar tijd van 10 naar 20% gegaan is volgens de rapporten genoemd in dit topic, maar dan is nog steeds 80% "iets anders".

ga nu gewoon eens het kwaad (antisemitisme) veroordelen in plaats van een kleine groep van een veel grotere bevolkingsgroep waarbij die foute groep aanleiding is voor dit topic, maar uiteindelijk maar 1/5 van de probleemgroep.

Er is zeker de laatste tijd te veel gebeurt dat je mij niet kunt wijs maken dat het inderdaad bij moslims geen probleem is, dan zijn we het daar over eens, en ja soms zul je een hele bepaalde groep moeten proberen aan te praten of proberen feiten te benoemen over joden zodat het onderwerp in ieder geval bespreekbaar wordt gemaakt en nee dat is niet zielig.

Broadway schreef op 25-11-2024 om 11:50:

[..]

in welk topic lees jij? niet dit topic in ieder geval. dit is viva, je verwart dit topic denk ik met een of ander reltopic op ongehoord nederland?

Lees even terug ajb

Broadway schreef op 25-11-2024 om 11:48:

[..]

heb je een brilletje nodig? waarom bestaat dit topic als we allemaal maar doen of het probleem niet bestaat?

We zijn misschien eens met het feit dat het probleem bestaat, met de aanpak zijn we het niet eens.

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 11:50:

[..]

Er is zeker de laatste tijd te veel gebeurt dat je mij niet kunt wijs maken dat het inderdaad bij moslims geen probleem is, dan zijn we het daar over eens, en ja soms zul je een hele bepaalde groep moeten proberen aan te praten of proberen feiten te benoemen over joden zodat het onderwerp in ieder geval bespreekbaar wordt gemaakt en nee dat is niet zielig.

onzin. ik weiger op welke manier dan ook te accepteren dat ik aangesproken wordt op het achterlijke gedrag van Nederlandse voetbalhooligans omdat de NL hooligans de meest geschifte van Europa (of breder?) zijn en men volgens jou: 

"en ja soms zul je een hele bepaalde groep moeten proberen aan te praten of proberen feiten te benoemen over **Willekeurig onderwerp** zodat het onderwerp in ieder geval bespreekbaar wordt gemaakt en nee dat is niet zielig."

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 11:52:

[..]

We zijn misschien eens met het feit dat het probleem bestaat, met de aanpak zijn we het niet eens.

dat kun jij niet zeggen. Nicole en ik hebben het over gerichte aanpak daar waar het probleem zich voordoet, niet per se alleen bij moslimscholen of andere specifieke plekken en jij maakt daarvan dat wij het zielig vinden en ver weg moeten blijven van marokkanen. 

dat laat zien dat je geen woord begrijpt van wat er geschreven wordt en je dus geen enkele reden hebt om te zeggen dat we het wel of niet eens zijn. 

daarbij zeg jij bijna letterlijk dat "wij" het probleem ontkennen, dus ik stel jou de vraag hoe dit topic dan kan bestaan. daarop heb ik geen antwoord gehad?

Broadway schreef op 25-11-2024 om 11:53:

[..]

onzin. ik weiger op welke manier dan ook te accepteren dat ik aangesproken wordt op het achterlijke gedrag van Nederlandse voetbalhooligans omdat de NL hooligans de meest geschifte van Europa (of breder?) zijn en men volgens jou:

"en ja soms zul je een hele bepaalde groep moeten proberen aan te praten of proberen feiten te benoemen over **Willekeurig onderwerp** zodat het onderwerp in ieder geval bespreekbaar wordt gemaakt en nee dat is niet zielig."

Vertel mij dan welke hooligans specifiek achter Israëlische mensen aanzaten puur omdat ze Israëlisch zijn?

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 11:55:

[..]

Vertel mij dan welke hooligans specifiek achter Israëlische mensen aanzaten puur omdat ze Israëlisch zijn?

dag poes. als je vragen stelt die ook maar iets te maken hebben met waarop je schijnt te reageren dan ga ik weer energie in je steken. 

Muurbloem1985 schreef op 25-11-2024 om 11:50:

[..]

Niemand zegt 'het is zielig' als argument. Je maakt jezelf compleet belachelijk met dat steeds anderen dingen in de mond leggen die ze totaal niet schrijven.

Waarom zou je een hele groep moeten aanspreken als een deel van de groep zich schuldig maakt ergens aan en 80% van de schuldigen zich buiten de groep bevinden? 

Dat is alsof je mannen van 50+ als groep gaat aanspreken op pedofilie, omdat in jouw hoofd 'pedofielen=oudere mannen' en 'oudere mannen=pedofielen'. Terwijl mannen van 50+ weliswaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om pedofilie ten opzichte van de hele bevolking in Nederland, maar 80% van de pedofilie niet uit deze groep komt en het grootste deel van de 50+ mannen er niets mee te maken heeft. Pak pedofilie aan en niet oudere mannen als groep. Pak antisemitisme aan en niet Marokkanen als groep.

Nicole123 schreef op 25-11-2024 om 11:57:

[..]

Dat is alsof je mannen van 50+ als groep gaat aanspreken op pedofilie, omdat in jouw hoofd 'pedofielen=oudere mannen' en 'oudere mannen=pedofielen'. Terwijl mannen van 50+ weliswaar zijn oververtegenwoordigd als het gaat om pedofilie ten opzichte van de hele bevolking in Nederland, maar 80% van de pedofilie niet uit deze groep komt en het grootste deel van de 50+ mannen er niets mee te maken heeft. Pak pedofilie aan en niet oudere mannen als groep. Pak antisemitisme aan en niet Marokkanen als groep.

maar waar hebben die pedofielen zich verenigd in jacht tegen mensen uit israël? 

[..]

Broadway schreef op 25-11-2024 om 11:53:

[..]

"en ja soms zul je een hele bepaalde groep moeten proberen aan te praten of proberen feiten te benoemen over **Willekeurig onderwerp** zodat het onderwerp in ieder geval bespreekbaar wordt gemaakt en nee dat is niet zielig."

Precies, weer geheel eens 

[..]

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.