Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Libertine schreef op 13-11-2024 om 09:48:

[..]

Wat heerlijk om te horen dat jij er wel altijd head first ingaat bij ongeregeldheden in jouw buurt Chantal! Brandjes, burenruzie, kat in de boom, aanrijding, hartaanval, een dronken puber die van z’n fiets is gevallen, illegaal vuurwerk. You name it, aan de kant, Chantal is on her way. Mooi!

Wat mij ook opvat is dat de "goal posts" weer de hele tijd verschoven worden. 

-Eerst is het probleem dat niemand uit de Moslimgemeenschap iets zou doen. 

-Als dan blijkt dat er wel zeker mensen zijn die iets doen, dan is het probleem dat 'professionele welzijnswerkers' het niet precies doen hoe en wanneer deze user het wil. Natuurlijk zonder te weten of het überhaupt de wens van de politie was dat ze ertussen door zouden gaan lopen. 

-Als dan blijkt dat ze niet eens professioneel zijn maar vrijwilligers zijn, dan is het probleem weer dat ze in actie kwamen nadat een imam dat vroeg. Nou weet deze user waarschijnlijk niet dat dit vaak vanuit buurthuizen en moskees georganiseerd wordt. Het is daarom volstrekt logisch dat buurtouders niet op eigen houtje de straat opgaan en dan misschien in de weg lopen bij professionele mensen zoals de politie en dat het daarom vanuit een centraal punt gecoordineerd wordt (zoals door een Imam in contact staande met bijvoorbeeld de politie). 

In plaats van blij zijn dat mensen dus wel VRIJWILLIG proberen iets te doen (zowel Imam als buurtouders)  worden die mensen dan afgekraakt door iemand die compleet niks bijdraagt

Miraval schreef op 13-11-2024 om 09:59:

[..]

Ja is ook superzielig voor alle dieren. Ook voor jouw poes... Vreselijk om te zien.

Ja ik heb dit jaar al een keer of 10 melding gedaan op de app van de handhaving en zo'n 4 keer de politie gebeld. En het is pas november...

En uiteraard zijn het allemaal jongeren, waarvan de ouders geen idee hebben wat ze uitspoken of het niet willen weten. Terwijl het hele dorp of gemeente er schande van spreekt.

Mensen durven ook niet meer aan te spreken omdat je direct effectief bedreigd wordt. En niet om te zeggen vroeger was alles beter maar dut gebeurde vroeger niet. De massale anarchie bijna onder groepen jongeren. In grote getalen (zoals Amsterdam) maar ook in kleine gevallen zoals in dorpen of bij zwembaden.

Afschuwelijk voor die dieren, die weten niet wat er aan de hand is, maar schrikken zich elke keer weer kapot! 

Zo’n 30 jaar geleden woonde wij in een volksbuurt waar het elk jaar met oud en nieuw weer raak was. Nitraatbommen gingen af alsof het een lieve lust was. Alsof je huis opgeblazen werd; eng gewoon! Her en der huisraad in de fik; alles wat los en vast zat werd erop geflikkerd .
Ik heb er nooit wat van durven zeggen, te grote menigte en ze leken me nu niet bepaald aanspreekbaar; ze gedroegen zich als losgeslagen wilden, compleet in een andere dimensie ofzo.

Ik snap dus best dat men dit soort groepen niet zomaar durft te spreken.

Libertine schreef op 13-11-2024 om 08:44:

[..]

Buurtmoeders en vaders, het woord zegt het al, zijn ouders uit de buurt die dit vanuit het buurthuis of moskee doen. Vrijwillig. Al ruim 30 jaar trouwens.

Zoals je zelf al zegt: je bent niet betrokken. Je hebt geen idee hoe het er hier aan toe gaat, en hebt ook geen kennis van zaken als buurtouders. Hoezo heb je dan zo’n (neerbuigende) mening over mensen die actief en vrijwillig iets bijdragen? Je verspreidt wel nepnieuws over de buurt (tram vernield doordat ie blauw wit van kleur is net als de Israëlische vlag?), en daarmee maak je stemming en gooit eigenlijk alleen maar olie op het vuur. Doe het niet. Het is niet je buurt. Wel de mijne.

(Ps: natuurlijk doen buurtouders dit samen met de wijkagenten/politie/hulpverlening etc. Niks geen kusje kroel (?) aan. De een staat er vrijwillig, de ander is aan het werk en samen hebben ze een doel: rust bewaren).

Dit nieuws stond gisterochtend wel op het AD. Het was een foto van een wit blauwe tram en tekst die van social media was afgeplukt. Ik vond het een vreemd bericht en heb er met mijn man over gesproken. Ik kan het nu ook niet meer vinden.

Rond dit soort rellen wordt door de media vaak niet op de juiste manier bericht en allemaal politieke hotemetoten roepen ook maar wat zonder aan waarheidsvinding te doen. Het is als normaal mens dan ook best lastig om je een beeld te vormen van wat er gebeurt is. 

BeesAreCool schreef op 13-11-2024 om 10:12:

[..]

-Als dan blijkt dat er wel zeker mensen zijn die iets doen, dan is het probleem dat 'professionele welzijnswerkers' het niet precies doen hoe en wanneer deze user het wil. Natuurlijk zonder te weten of het überhaupt de wens van de politie was dat ze ertussen door zouden gaan lopen.

-Als dan blijkt dat ze niet eens professioneel zijn maar vrijwilligers zijn, dan is het probleem weer dat ze in actie kwamen nadat een imam dat vroeg. Nou weet deze user waarschijnlijk niet dat dit vaak vanuit buurthuizen en moskees georganiseerd wordt. Het is daarom volstrekt logisch dat buurtouders niet op eigen houtje de straat opgaan en dan misschien in de weg lopen bij professionele mensen zoals de politie en dat het daarom vanuit een centraal punt gecoordineerd wordt (zoals door een Imam in contact staande met bijvoorbeeld de politie).

In plaats van blij zijn dat mensen dus wel VRIJWILLIG proberen iets te doen (zowel Imam als buurtouders) worden die mensen dan afgekraakt door iemand die compleet niks bijdraagt

Nou exact! Ze zullen het nooit goed doen, hoe of wat ze ook doen!

inderdaad een heel opvallend patroon, beesarecool, alles wordt in twijfel getrokken als het over de goede wil van moslims gaat door de beste stuurlui die aan wal hun vooroordelen al klaar hebben. Bah. 

BeesAreCool schreef op 13-11-2024 om 10:12:

[..]

In plaats van blij zijn dat mensen dus wel VRIJWILLIG proberen iets te doen (zowel Imam als buurtouders) worden die mensen dan afgekraakt door iemand die compleet niks bijdraagt

Goed feitenrelaas  

Ik was me nog niet zo bewust van dit patroon. Thanx voor het inzicht!

Zilver_gray schreef op 13-11-2024 om 10:28:

[..]

Nou exact! Ze zullen het nooit goed doen, hoe of wat ze ook doen!

Misschien de opvoeding aanpassen? Dit fenomeen is (gelukkig) geen algemeen verschijnsel onder álle jongeren, dus dit gedrag komt ergens vandaan.  

Luchtpost schreef op 13-11-2024 om 11:24:

[..]

Misschien de opvoeding aanpassen? Dit fenomeen is (gelukkig) geen algemeen verschijnsel onder álle jongeren, dus dit gedrag komt ergens vandaan.

ik kan hier idd niet over uit. een jongen van 16 is bezig met stiekem roken en te laat thuiskomen. niet met politiek en jodenhaat. dat moet erin gestopt worden. 

ik besprak het hele gedoe net mijn mijn marokkaanse collega en toen het over die jongeren ging kon ze alleen maar uitroepen: waar zijn die ouders! 

Zelfs haar vader in marokko had opgebeld met de vraag of ze helemaal gek geworden waren hier. waarom zijn die jongeren hiermee bezig? 

Libertine schreef op 13-11-2024 om 09:48:

[..]

Wat heerlijk om te horen dat jij er wel altijd head first ingaat bij ongeregeldheden in jouw buurt Chantal! Brandjes, burenruzie, kat in de boom, aanrijding, hartaanval, een dronken puber die van z’n fiets is gevallen, illegaal vuurwerk. You name it, aan de kant, Chantal is on her way. Mooi!

Het waren vaders en andere familieleden die pas gingen ingrijpen na opdracht vanuit de moskee. Niet omdat ze zich verantwoordelijk voelen voor hun eigen kinderen. Vind jij blijkbaar normaal, ok.

Ik bel de brandweer bij brand, 112 bij reanimatie en andere medische ellende en itt deze reljongeren ga ik de hulpverleners niet het werken onmogelijk maken door met vuurwerk te gooien. Ik heb geen strafblad, ik heb respect voor hulpverleners, ik ga niet demonstreren op een ongepast moment of locatie om Halsema het leven zuur te maken.
Daarmee draag ik bij tot een prettige omgeving. Er zijn in mijn wijk nooit rellen geweest trouwens

ah. Die tour! Ze voeden hun kinderen, in tegenstelling tot witte Nederlanders, niet goed op! 

of je in de criminaliteit terechtkomt heeft met veel meer faceten te maken. Simpele oplossing voor complexe problemen is natuurlijk lekker makkelijk vanuit je luie stoel maar meestal onjuist. Je achtergrond, je buurt, de financiële mogelijkheden, je opleiding etc. Allemaal van belang. En wat ook van belang is om na te gaan of migranten jongeren vaker crimineel zijn, óf worden ze er vaker van verdacht? 

https://www.nji.nl/nieuws/jeugd-met-migratieachtergrond-vaker-verdacht

Amsterdam-West
Politie neemt maatregelen rond Amsterdamse scholen na online dreigementen

De politie rijdt extra patrouilles rond een aantal middelbare scholen in Amsterdam-West, nadat er online zou zijn gedreigd met schietpartijen. De scholen zijn wel gewoon opengegaan, maar de politie is 'alert'.

De dreigementen verschenen op Snapchat. Daar gaat een bericht rond dat de scholen doelwit zouden worden van een schietpartij. Het is niet duidelijk hoe serieus die berichten zijn. Ook maakt de politie niet bekend om welke scholen het gaat.

Volgens de Amsterdamse Stadszender AT5 circuleren er teksten als 'morgen schietpartijen in scholen West' en 'iedereen gaat dood'.
Het is niet duidelijk of de berichten te maken hebben met de onrust in Amsterdam van de afgelopen week.

Niet voor de deur

De politie zegt tegen RTL Nieuws zichtbare en onzichtbare maatregelen te hebben genomen, maar laat ook weten dat het nu niet nodig is om op alle scholen met agenten voor de deur te gaan staan.

Politie neemt maatregelen rond Amsterdamse scholen na online dreigementen

Libertine schreef op 13-11-2024 om 11:44:

ah. Die tour! Ze voeden hun kinderen, in tegenstelling tot witte Nederlanders, niet goed op!

of je in de criminaliteit terechtkomt heeft met veel meer faceten te maken. Simpele oplossing voor complexe problemen is natuurlijk lekker makkelijk vanuit je luie stoel maar meestal onjuist. Je achtergrond, je buurt, de financiële mogelijkheden, je opleiding etc. Allemaal van belang. En wat ook van belang is om na te gaan of migranten jongeren vaker crimineel zijn, óf worden ze er vaker van verdacht?

uhm. jij bent de enige nu die ALLE jongeren over één kam scheert he. niet ik en niet alle anderen die ik hier lees. ik heb het over dit groepje reljongeren. 

als een gastje van 15 hiermee bezig is en uitspraken doet zoals ik ze lees (eerst de zaterdag, dan de zondag) dan is er iets ernstig mis in de opvoeding. en dat zijn niet alleen ouders, dat is alles binnen het opgroeien. 

Als je dat over dit groepje criminele jongeren niet kunt erkennen dan ben je echt ergens verkeerd afgeslagen

Libertine schreef op 13-11-2024 om 11:44:

Ik had het specifiek over het groepje dat in Nw West te keer ging. 
Als jij ramen van een tram vernield en vuurwerk naar binnen gooit ben jij daar zelf verantwoordelijk voor. Dat geldt voor Saïd uit Nw West net zo goed als voor Johnny de Ajax supporter of Kevin van de harde kern van Feijenoord. 

Ik vind de tweedeling die nu groter gemaakt wordt door mensen met een verborgen agenda ( zoals een Wilders) heel smerig. 

krulliebollie schreef op 13-11-2024 om 11:53:

Ik vind de tweedeling die nu groter gemaakt wordt door mensen met een verborgen agenda ( zoals een Wilders) heel smerig.

dat is ook smerig, maar niet iets wat je zal verbazen toch? het is de perfecte gelegenheid om hun stelligheid te "bewijzen" >> Zie nou wel! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.