Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Koko67
11-11-2024 om 20:36
Marchuba schreef op 11-11-2024 om 20:22:
[..]
Heb je de illusie dat het geweld daarna stopt en Palestijnen een gelukkig leven kunnen hebben?
Geen idee, ik hoop het. Een 2 staten stelsel lijkt mij de enige oplossing. Maar zowel de Palestijnen als Israël wil dit vooralsnog niet. En Netanyahu en Hamas moeten beoordeeld worden in Den Haag.
Maar Israël stopt pas als de gijzelaars thuis zijn en dat snap ik. Hamas kan dit stoppen, maar vindt het niet zo erg dat zijn burgers gebombardeerd worden. De woede zou dus gericht moeten zijn tegen Hamas.
BeesAreCool
11-11-2024 om 20:55
Poezie schreef op 11-11-2024 om 20:06:
[..]
Joh, het onderzoek is nog niet eens afgerond
Joh, je zegt daarmee niks anders dan je eerst al zei. Dus wederom dezelfde reactie:
Staat gewoon in de media hoor en dan heb ik het niet over social media.
Maar als je dat voorbarig vindt, dan zouden we over de rest ook niet kunnen praten omdat er nog onderzoek is.
Malibu2
11-11-2024 om 21:05
Miraval schreef op 11-11-2024 om 20:29:
[..]
Daar hoop ik wel op. Een internationaal ingrijpen met een 2 statenstelsel en alle verantwoordelijken moeten zich verantwoorden voor het internationaal gerechtshof. Maar goed, Israël accepteert dat niet en ik geloof dat Hamas daar ook niet zal verschijnen.
Het gaat Hamas niet om een eigen staat naast Israël. Die hadden ze allang kunnen hebben als ze dat werkelijk hadden gewild. Deze strijd is religieus van aard.
Thora
11-11-2024 om 21:18
Daglichtlamp schreef op 11-11-2024 om 20:04:
[..]
Zullen we afwachten tot we dat weten? Alhoewel het niet echt uitmaakt wanneer het georganiseerd is, iedereen had moeten weten dat wat er gebeurd is alle grenzen over gaat.
Het maakt alles uit of het georganiseerd was. Voordat de wedstrijd begon waren ze elkaar al aan het opjutten om op jodenjacht te gaan. Bron: Keren Hirsch gemeenteraadslid in Amsterdam. Mensen werden aangehouden en gedwongen hun ID te laten zien om te bewijzen dat ze niet Joods waren. Waren ze dat wel dan werden ze in elkaar geslagen. Dit had niets met die hele wedstrijd te maken. En dan lees ik hier getut over een vlag die opgehangen zou zijn en onderzoeken die eerst afgerond moeten worden. Hou toch op zeg. Als de fans van Maccabi niet hadden geprovoceerd hadden ze echt niet gedacht..........kom laten we onze jodenjacht maar skippen.
Malibu2
11-11-2024 om 21:23
Dick Schoof: er is gejaagd op joden, jongeren met migratieachtergrond oververtegenwoordigd
https://www.at5.nl/artikelen/229481/schoof-er-is-gejaagd-op-joden-jongeren-met-migratieachtergrond-oververtegenwoordigd
Gebruikersnaaminvullen
11-11-2024 om 21:23
Marchuba schreef op 11-11-2024 om 20:06:
[..]
Ik zou eerder denke. Dat het anti genocide supporters zijn, geen antisemieten, waarom denk jij dat wel gelijk?
Als ze zeggen "eerst de zaterdag, dan de zondag" dan is het geen anti-genocide support.
Miraval
11-11-2024 om 21:33
https://x.com/LoneWolfRA/status/1856067780497551609
Gaat weer lekker in Amsterdam... wat een waanzin. Ik hoop dat alle daders gepakt worden en zware straffen krijgen.
Maar het is geen Jodenhaat hoor...
Thora
11-11-2024 om 21:35
Malibu2 schreef op 11-11-2024 om 21:23:
Dick Schoof: er is gejaagd op joden, jongeren met migratieachtergrond oververtegenwoordigd
https://www.at5.nl/artikelen/229481/schoof-er-is-gejaagd-op-joden-jongeren-met-migratieachtergrond-oververtegenwoordigd
Kom, kom. Laten we eerst nog even wachten op het feitenrelaas Dick
Thora
11-11-2024 om 21:44
En nu zit er weer iemand te klagen over moslimdiscriminatie. Een of ander vaag onderzoek heeft dat uitgewezen. Natuurlijk is het allemaal de schuld van de Nederlanders zelf. Hoe kan het ook anders?
majorette2005
11-11-2024 om 22:41
Miraval schreef op 11-11-2024 om 21:33:
https://x.com/LoneWolfRA/status/1856067780497551609
Gaat weer lekker in Amsterdam... wat een waanzin. Ik hoop dat alle daders gepakt worden en zware straffen krijgen.Maar het is geen Jodenhaat hoor...
Inderdaad, wat een klotetuig, en nu geen supporter van Maccabi in de buurt, dus dat als excuus kan niet meer.
Chantal2022
11-11-2024 om 22:50
Marchuba schreef op 11-11-2024 om 19:43:
[..]
was die net daarvoor opgehangen? Hoe weet je dat eigenlijk? En die Israëlische vlag dan die heel lang gehangen heeft in Nederland?
In Palestina is zo’n zelfde soort jacht aan de gang trouwens, op Hamas leden, alleen wordt daar geen onderscheid gemaakt tussen Hamas of burger of kind. Ook heel secuur georganiseerd, wat mij betreft lekker terug naar waar ze vandaan komen… waar eigenlijk…?
Huh wat?
Weet jij serieus niet dat er al duizenden jaren joden in dat gebied wonen, al lang voordat de Islam bestond?
Tismewat
11-11-2024 om 23:45
Chantal2022 schreef op 11-11-2024 om 22:50:
[..]
Huh wat?
Weet jij serieus niet dat er al duizenden jaren joden in dat gebied wonen, al lang voordat de Islam bestond?
Geschiedkundige kennis hierover is echt heel erg slecht hè. Veel mensen denken dat dit conflict 80 jaar geleden ontstaan is.
Yumi
11-11-2024 om 23:46
Nederland heeft een integratieprobleem, stelt premier Dick Schoof. Terwijl het onderzoek naar de gebeurtenissen in Amsterdam nog loopt, wijst hij erop dat jongeren die bij deze antisemitische aanvallen betrokken waren een migratieachtergrond hebben. Volgens Schoof is er sprake van "een breder achterliggend probleem".
Schoof wijst erop dat op beelden van de aanvallen te zien is dat "jongeren met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd zijn". Er is een groep jongeren die "onaangepast gedrag vertoont", is zijn daaropvolgende brede conclusie. En dat "past op geen enkele manier in de open samenleving die Nederland is".
'Niks rechtvaardigt opjagen van Joden'
Premier Schoof spreekt na geweld in Amsterdam van 'integratieprobleem' | Politiek | NU.nl
er.is.maar.1.Pino
12-11-2024 om 06:03
Koko67 schreef op 11-11-2024 om 20:36:
[..]
Geen idee, ik hoop het. Een 2 staten stelsel lijkt mij de enige oplossing. Maar zowel de Palestijnen als Israël wil dit vooralsnog niet. En Netanyahu en Hamas moeten beoordeeld worden in Den Haag.
Maar Israël stopt pas als de gijzelaars thuis zijn en dat snap ik. Hamas kan dit stoppen, maar vindt het niet zo erg dat zijn burgers gebombardeerd worden. De woede zou dus gericht moeten zijn tegen Hamas.
Ik begrijp niet hoe je dit kunt menen. De regering van Israël grijpt dit aan om heel Gaza te vernietigen en iedereen die er woont. Lees anders dit artikel over de heer Smotrich: https://nos.nl/artikel/2544102-israel-waarschuwt-landgenoten-in-het-buitenland-spanning-rond-wedstrijd-in-parijs
Dit is niet iets wat Hamas kan stoppen. Dit gaat allang niet meer over gijzelaars. Dit gaat over Gaza en het verdrijven van Palestijnen. Er is daar een genocide aan de gang. Zowel Hamas als de Israëlische regering haten de Israëliërs resp. ‘de Arabieren’ zo enorm dat ze de ander niet meer als mens zien en elkaar totaal willen vernietigen. En Israël is nu bezig om daar een succes van te maken. Dus nee, het is niet Hamas die dit kan stoppen.
Broadway
12-11-2024 om 07:35
Marchuba schreef op 11-11-2024 om 11:19:
[..]
Er wordt al ruim een jaar georganiseerd Palestijnen afgeslacht. Daar wordt niet eens voorafgaand gecheckt of het Hamas is of niet. Daar zijn geen excuses voor en nuance pst daar ook niet bij.
wat wil je zeggen? dat daarom in amsterdam maar de israëli's afgemaakt moeten worden? of mis ik je punt volledig? please enlighten me.