Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 13:47:

[..]

Ik weet wat er op 7 oktober is gebeurd. Wat maakt dat onzin van mijn post?

Een willekeurige moslim het geweld in Amsterdam kwalijknemen is hetzelfde als een willekeurige Jood de bommen in Gaza kwalijknemen. Beide zou je niet moeten doen. Maak onderscheid tussen mensen die geweld plegen (of anderen ervoer aanzetten) en mensen die vreedzaam willen leven. Niet tussen mensen met afkomst/religie A en afkomst/religie B.

Wat hieruit vind je onzin?

Ik vind alles onzin wat je hier schrijft, jij ziet de context niet, waarom gooit Israël bommen op Gaza? juist ja vanwege 7 Oktober. Bovendien nemen er heel veel joden afstand van Netanyahu, ik heb nog geen moslim afstand zien nemen van wat Hamas op 7 oktober heeft gedaan of van wat er afgelopen donderdag in Amsterdam is gebeurd, zeker niet Moslims die bekend zijn, die schreeuwen heel erg over hoe erg het in Gaza is, maar over 7 oktober houden ze hun mond.

Daglichtlamp schreef op 09-11-2024 om 13:47:

[..]

Jodenhaat vooral aan 1 beperkte groep toerekenen ook niet.

Wel als het nu voor 90% uit 1 hoek komt, eerst hadden we de opening van het holocaust museum waar men (De pro Pallies) zich niet kon gedragen, toen hadden we 7 Oktober herinnering op de Dam waar de pro Pallies zich niet konden gedragen en nu ook afgelopen donderdag, het is wel een beetje veel bij 1 groep he.

Poezie schreef op 09-11-2024 om 13:48:

[..]

Heeft de moslimgemeenschap dit gebeuren inmiddels al publiekelijk veroordeeld en afgekeurd?

Jij gaat er vanuit dat als ze dat niet publiekelijk doen en jij ervan gehoord hebt ze dús achter het geweld staan? Dat vind ik nogal een heftige aanname. Er is heel veel waar ik nooit expliciet afstand van gedaan heb, maar dat betekent niet dat ik er achter sta. Als een journalist me het vraagt en ik weiger afstand te doen, ja dan heb je een punt. En dan alleen over mij persoonlijk, niet over iedereen met dezelfde afkomst als ik. Ik vind het echt niet oké om groepen zo over één kam te scheren. Als we dat niet willen doen wat betreft joden, waarom dan wel als het gaat om moslims?

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 14:01:

[..]

Wel als het nu voor 90% uit 1 hoek komt, eerst hadden we de opening van het holocaust museum waar men (De pro Pallies) zich niet kon gedragen, toen hadden we 7 Oktober herinnering op de Dam waar de pro Pallies zich niet konden gedragen en nu ook afgelopen donderdag, het is wel een beetje veel bij 1 groep he.

Nogmaals, 99% van de pedofielen en drugscriminelen is man. Reken je dat ook toe aan alle mannen dan? Deze mensen hebben dezelfde afkomst, maat dat betekent niet dat alle mensen met die afkomst erachter staan. Dan stigmatiseer en polariseer je.

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 14:03:

[..]

Nogmaals, 99% van de pedofielen en drugscriminelen is man. Reken je dat ook toe aan alle mannen dan? Deze mensen hebben dezelfde afkomst, maat dat betekent niet dat alle mensen met die afkomst erachter staan. Dan stigmatiseer en polariseer je.

Laat ik het dan zo vragen, welke BNer die moslim is heeft al afstand genomen van de 7 oktober slachting? Zal ik het je vertellen? 0 en weet je waarom? Omdat ze dan heel veel shit over zich heen krijgen van mede moslims, je kunt het wel blijven ontkennen, feit is dat jodenhaat onder moslims springlevend is.

Poezenmeisje schreef op 09-11-2024 om 13:12:

Als je besluit om hier je stammenoorlogen uit te vechten, dan sodemieter je met zijn allen maar op naar je oorspronkelijke habitat.

Ja, degenen die dat uitvechten wel. Die moeten gewoon aangepakt worden voor hun daden en geweld. De online opruiers erachter idem. Anderen met dezelfde oorspronkelijke nationaliteit hebben er niets mee te maken. Dat is nou net wat er bij de joden ooit en nog steeds zo gruwelijkheden mis is gegaan: een hele groep negatief bejegenen en aanvallen om enkel hun afkomst en religie. Hoe krom en hypocriet om dan voor de joden op te willen komen maar dan bij een andere groep precies dat te doen waar je zo tegen bent.

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 14:10:

[..]

Ja, degenen die dat uitvechten wel. Die moeten gewoon aangepakt worden voor hun daden en geweld. De online opruiers erachter idem. Anderen met dezelfde oorspronkelijke nationaliteit hebben er niets mee te maken. Dat is nou net wat er bij de joden ooit en nog steeds zo gruwelijkheden mis is gegaan: een hele groep negatief bejegenen en aanvallen om enkel hun afkomst en religie. Hoe krom en hypocriet om dan voor de joden op te willen komen maar dan bij een andere groep precies dat te doen waar je zo tegen bent.

Omdat de andere groep joden constant bedreigd dat zijn gewoon feiten, ik kan het wel 100x herhalen maar het dringt toch niet tot je door.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 14:09:

[..]

Laat ik het dan zo vragen, welke BNer die moslim is heeft al afstand genomen van de 7 oktober slachting? Zal ik het je vertellen? 0 en weet je waarom? Omdat ze dan heel veel shit over zich heen krijgen van mede moslims, je kunt het wel blijven ontkennen, feit is dat jodenhaat onder moslims springlevend is.

Jodenhaat moet je niet bestrijden met moslimhaat, dan doe je exact hetzelfde. 

dit topic telt inmiddels welgeteld 4 pagina’s.. maar wat een haat naar Moslims zeg.
Dit nodigt niet bepaald uit voor een “open” gesprek met elkaar.

Zilver_gray schreef op 09-11-2024 om 14:14:

dit topic telt inmiddels welgeteld 4 pagina’s.. maar wat een haat naar Moslims zeg.
Dit nodigt niet bepaald uit voor een “open” gesprek met elkaar.

Het gaat hier vooral over de haat vanuit Moslims naar Joden toe. Dat is heel wat anders 

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 14:14:

[..]

Jodenhaat moet je niet bestrijden met moslimhaat, dan doe je exact hetzelfde.

Feiten ontkennen helpt ook niet, maar zo kunnen we rondjes blijven draaien.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 14:12:

[..]

Omdat de andere groep joden constant bedreigd dat zijn gewoon feiten, ik kan het wel 100x herhalen maar het dringt toch niet tot je door.

En de schuld daarvan ligt bij de bedreigers, bij degenen die geweld pleegden. Niet bij alle moslims. Alle moslims over een kam scheren is net zo fout als alle joden over een kam scheren. Met algemene moslimhaat verminder je de Jodenhaat niet, je drijft enkel de gematigde moslims verder van je af, juist naar de geradicaliseerden toe.

Ik wordt gewoon een beetje bang van de toon van Muurbloem; zo’n intense haat!
En dan ben ik niet eens Moslim..ik zou me niet openlijk durven uitspreken, en waarom ook? Ben je dan wel ok, of wordt je nog netjes zo hard uitgekotst?

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 14:16:

[..]

Feiten ontkennen helpt ook niet, maar zo kunnen we rondjes blijven draaien.

Ik ontken geen feiten. Ja, jouw zogenaamde feit dat 99% van de moslims een jodenhater zou zijn. Want dat 'feit' heb je van de Tiktok reacties en die zijn totaal niet representatief. Niet hierover en niet over enig enkel ander onderwerp.

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 14:17:

[..]

En de schuld daarvan ligt bij de bedreigers, bij degenen die geweld pleegden. Niet bij alle moslims. Alle moslims over een kam scheren is net zo fout als alle joden over een kam scheren. Met algemene moslimhaat verminder je de Jodenhaat niet, je drijft enkel de gematigde moslims verder van je af, juist naar de geradicaliseerden toe.

"Wie zwijgt stemt toe". Het is aan de kopstukken van de moslimgemeenschap in Nederland om deze houding tov Joden af te keuren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.