Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 15-12-2024 om 18:34:

[..]

Zonder enig bewijs kun je een land niet zomaar beschuldigen, en genocide is een zeer zware beschuldiging en kun je niet zomaar als begrip ´verbreden` Ierland is gewoon zeer anti Israël ik snap wel dat Israël daar hun ambassade niet meer wilt.

Anti-Joods en anti-Israël

In Ierland is antisemitisme in de vorm van Israël-kritiek veelvuldig aanwezig in de politiek. Een rapport onthulde hoe hooggeplaatste Ierse politici materiaal hebben goedgekeurd dat lijkt te sympathiseren met Hitlers kijk op de Joden. Ook hebben politici een bericht gedeeld waarin ze Israël de schuld geven van de terreuraanslagen van 9/11 en blijken ze betrokken te zijn bij ‘een orgie van veroordelingen’ van Israël, zowel in het parlement als daarbuiten. Lees hier hoe het komt dat Ierse bestuurders en politici zo anti-Joods en anti-Israël zijn.

Je eerste link krijg ik niet geopend.

Je 2e link verwijst naar een Joodse site; Jonet.nl ..Joods onafhankelijk nieuws..verbaast me niets dat daar kritiek als antisemitisme wordt afgedaan. Jammer, ben oprecht geïnteresseerd naar informatie waaruit blijkt dat Ierland anti Israëlisch is.

Zilver_gray schreef op 15-12-2024 om 19:37:

[..]

Je eerste link krijg ik niet geopend.

Je 2e link verwijst naar een Joodse site; Jonet.nl ..Joods onafhankelijk nieuws..verbaast me niets dat daar kritiek als antisemitisme wordt afgedaan. Jammer, ben oprecht geïnteresseerd naar informatie waaruit blijkt dat Ierland anti Israëlisch is.

Lees dat rapport zou ik zeggen

ik vind het wel frappant hoeveel mensen "genocide" schreeuwen terwijl de cijfers helemaal niet kloppen, de cijfers veel lager liggen en deze ook nog van hamas komen terwijl de gedode hamas mensen (ik noem het geen "strijders") ook in deze cijfers worden meegenomen. Ik hoor heel veel mensen schreeuwen die hun mond hielden toen isis yeshidi's martelde en verkrachtte, ik hoor heel veel mensen schreeuwen die hun mond hielden toen assad zijn eigen bevolking terroriseerde. Waar waren die mensen met hun grote mond en hun "niet in mijn naam" campagne. Werkelijk ik kan er met mijn hoofd niet bij, de hypocritie.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 14:29:

ik vind het wel frappant hoeveel mensen "genocide" schreeuwen terwijl de cijfers helemaal niet kloppen, de cijfers veel lager liggen en deze ook nog van hamas komen terwijl de gedode hamas mensen (ik noem het geen "strijders") ook in deze cijfers worden meegenomen. Ik hoor heel veel mensen schreeuwen die hun mond hielden toen isis yeshidi's martelde en verkrachtte, ik hoor heel veel mensen schreeuwen die hun mond hielden toen assad zijn eigen bevolking terroriseerde. Waar waren die mensen met hun grote mond en hun "niet in mijn naam" campagne. Werkelijk ik kan er met mijn hoofd niet bij, de hypocritie.

Weet je, het kan me eigenlijk geen reet schelen of je het wel of geen genocide mag of kan noemen. En of er gerommeld is met die cijfers ook al niet. Want, beste Muurbloempje, ook al is er maar de helft van waar, dan nog zijn er al veel teveel onschuldige burgerslachtoffers gevallen, teveel steden verwoest en is er teveel ondraaglijk leed veroorzaakt.

Zeggen dat je daar 100% achter staat en je dan zo verheven voelen boven mensen met een andere mening, daar kan ik nou met mijn hoofd niet bij.

Moxxie schreef op 16-12-2024 om 14:49:

[..]

Weet je, het kan me eigenlijk geen reet schelen of je het wel of geen genocide mag of kan noemen. En of er gerommeld is met die cijfers ook al niet. Want, beste Muurbloempje, ook al is er maar de helft van waar, dan nog zijn er al veel teveel onschuldige burgerslachtoffers gevallen, teveel steden verwoest en is er teveel ondraaglijk leed veroorzaakt.

Zeggen dat je daar 100% achter staat en je dan zo verheven voelen boven mensen met een andere mening, daar kan ik nou met mijn hoofd niet bij.

Ja daar hadden ze eerder aan moeten denken voor 7 oktober 2023 en ga niet doen  alsof gazanen zo onschuldig zijn want die stonden erbij te juichen. En je kunt wel zeggen "kan mij het schelen hoe je het noemt" nee zo werkt het niet he, woorden  zeggen  heel veel. Net als je domme bewering dat het je geen reet kan schelen dat er met cijfers gerommeld wordt slaat natuurlijk nergens op, want nu beschuldigen heel veel mensen Israël van iets wat helemaal niet klopt waardoor een land kapot gemaakt wordt vanwege valse beweringen, maar dat zal je ook niks kunnen schelen waarschijnlijk.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 15:06:

[..]

Ja daar hadden ze eerder aan moeten denken voor 7 oktober 2023 en ga niet doen alsof gazanen zo onschuldig zijn want die stonden erbij te juichen. En je kunt wel zeggen "kan mij het schelen hoe je het noemt" nee zo werkt het niet he, woorden zeggen heel veel. Net als je domme bewering dat het je geen reet kan schelen dat er met cijfers gerommeld wordt slaat natuurlijk nergens op, want nu beschuldigen heel veel mensen Israël van iets wat helemaal niet klopt waardoor een land kapot gemaakt wordt vanwege valse beweringen, maar dat zal je ook niks kunnen schelen waarschijnlijk.

Die slachtofferrol is nergens voor nodig. Het zou Israël sieren verantwoordelijkheid te nemen voor hetgeen ze aanrichten. Ipv alles weg te zetten als anti Israël of antisemitisme.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 14:29:

Dat vind ik dus ook. Er gebeurt zoveel vreselijks in de wereld waar je geen kip over hoort wat nu in Israël/Palestina gebeurt wordt overal bijgehaald. En Jan en Alleman moet zo nodig ineens statements maken e.d. Niet in mijn naam.......Filantroperie of te eigener glorie?

Zilver_gray schreef op 16-12-2024 om 15:33:

[..]

Die slachtofferrol is nergens voor nodig. Het zou Israël sieren verantwoordelijkheid te nemen voor hetgeen ze aanrichten. Ipv alles weg te zetten als anti Israël of antisemitisme.

Ze zijn ook slachtoffer, van vele terroristische aanslagen, ook voor 7 Oktober, dus wat je nu doet is victim blaming. En nu bovendien slachtoffer van blinde haat, kijk maar naar wat er is gebeurd in Amsterdam, dat is een typisch voorbeeld hoe haat kan exploderen.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 15:47:

[..]

Ze zijn ook slachtoffer, van vele terroristische aanslagen, ook voor 7 Oktober, dus wat je nu doet is victim blaming. En nu bovendien slachtoffer van blinde haat, kijk maar naar wat er is gebeurd in Amsterdam, dat is een typisch voorbeeld hoe haat kan exploderen.

Wat ík doe is victim blaming? Moet niet gekker worden hier! 

Dat de Gazanen bij 10.000 den worden uitgemoord is hun eigen schuld “want zo onschuldig zijn ze niet”, maar Israël ter verantwoording roepen is victim blaming?

Ongekend de blindheid van sommigen.

Zilver_gray schreef op 16-12-2024 om 15:59:

[..]

Wat ík doe is victim blaming? Moet niet gekker worden hier!

Dat de Gazanen bij 10.000 den worden uitgemoord is hun eigen schuld “want zo onschuldig zijn ze niet”, maar Israël ter verantwoording roepen is victim blaming?

Ongekend de blindheid van sommigen.

Ja dat is wat je doet ´joden moeten niet zo zielig doen en het slachtoffer uithangen` op 7 november hebben we gezien waar zulke uitspraken toe kunnen leiden, net als je valse bewering dat Gazanen per "10.000 den" worden uitgemoord terwijl er geen enkel bewijs is voor welk aantal dan ook. De enige die schuld heeft is Hamas die nog steeds gijzelaars hebben en die zich als laffe ratten verbergen in tunnels. Door mensen die zo schreeuwen heeft Hamas zijn zin gekregen, namelijk Israël haten en Palestijnen nog meer als slachtoffer neerzetten.

VN: ongekende humanitaire catastrofe in Gaza

Mensen in de Gazastrook leven in verschrikkelijke omstandigheden en Israëlische aanvallen houden aan. Het Bevolkingsfonds van de Verenigde Naties UNFPA meldt in een update over de situatie daar dat er ongeveer 45.000 mensen zijn gedood, onder wie 70 procent vrouwen en kinderen. Daarnaast zijn ongeveer 1,9 miljoen mensen ontheemd geraakt. Meer dan 70 procent van de infrastructuur in Gaza is verwoest en slechts 17 van de 36 ziekenhuizen zijn gedeeltelijk functioneel. Daarbij blijft er een nijpend tekort aan voorraden en medicijnen, aldus de organisatie.

Het UNFPA meldt dat het 90,2 miljoen dollar heeft aangevraagd om dit jaar hulp te kunnen bieden aan de bevolking. In november stond de teller van het geld dat was uitgekeerd op 65,2 miljoen. De organisatie zegt nog dringend 25 miljoen dollar nodig te hebben om de noodzakelijke steun te kunnen geven.

Hoe gaat dit ooit nog goed komen vraag ik me af. 

Zilver_gray schreef op 16-12-2024 om 16:30:

VN: ongekende humanitaire catastrofe in Gaza

Mensen in de Gazastrook leven in verschrikkelijke omstandigheden en Israëlische aanvallen houden aan. Het Bevolkingsfonds van de Verenigde Naties UNFPA meldt in een update over de situatie daar dat er ongeveer 45.000 mensen zijn gedood, onder wie 70 procent vrouwen en kinderen. Daarnaast zijn ongeveer 1,9 miljoen mensen ontheemd geraakt. Meer dan 70 procent van de infrastructuur in Gaza is verwoest en slechts 17 van de 36 ziekenhuizen zijn gedeeltelijk functioneel. Daarbij blijft er een nijpend tekort aan voorraden en medicijnen, aldus de organisatie.

Het UNFPA meldt dat het 90,2 miljoen dollar heeft aangevraagd om dit jaar hulp te kunnen bieden aan de bevolking. In november stond de teller van het geld dat was uitgekeerd op 65,2 miljoen. De organisatie zegt nog dringend 25 miljoen dollar nodig te hebben om de noodzakelijke steun te kunnen geven.

Hoe gaat dit ooit nog goed komen vraag ik me af.

Simpel laat de gijzelaars vrij en hamas moet zich overgeven dan is het over.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 16:37:

[..]

Simpel laat de gijzelaars vrij en hamas moet zich overgeven dan is het over.

En al die doden, gewonden, verwoestingen etc? Maar ik snap het; als het maar “opgelost” wordt voor Israël, de rest (Palestijnen) kan verrekken. 

Zilver_gray schreef op 16-12-2024 om 16:42:

[..]

En al die doden, gewonden, verwoestingen etc? Maar ik snap het; als het maar “opgelost” wordt voor Israël, de rest (Palestijnen) kan verrekken.

Je kunt wel sarcastisch gaan doen, maar veel Palestijnen hebben ook een hekel aan Hamas en dan kan de opbouw beginnen, ze hadden er een mooi land van kunnen maken, helaas beheert Hamas al het geld daar met hun corrupte regering.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 16:50:

[..]

Je kunt wel sarcastisch gaan doen, maar veel Palestijnen hebben ook een hekel aan Hamas en dan kan de opbouw beginnen, ze hadden er een mooi land van kunnen maken, helaas beheert Hamas al het geld daar met hun corrupte regering.

Alles is de schuld van Hamas…

https://www.trouw.nl/voorpagina/israel-vernielt-gaza-haven~b0322c89/?referrer=https://www.google.com/

https://www.volkskrant.nl/economie/economisch-knijpt-israel-de-gazastrook-al-bijna-twintig-jaar-af~b54629b20/?referrer=https://www.google.com/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.