Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 11-12-2024 om 16:39:

[..]

De uitspraak van deze heer vind ik niet veel schokkender als uitspraken (en daden) die zijn gedaan door de extreem rechtse regering onder beleid van Netanyahu, net zo onfris.

Oke, je ziet het dus echt niet. 

Zilver_gray schreef op 11-12-2024 om 16:39:

[..]

De uitspraak van deze heer vind ik niet veel schokkender als uitspraken (en daden) die zijn gedaan door de extreem rechtse regering onder beleid van Netanyahu, net zo onfris.

Voor de zoveelste keer, de bombardementen op Gaza zijn begonnen door 7 Oktober, ik snap niet dat mensen dat nog steeds niet begrijpen.

Zilver_gray schreef op 11-12-2024 om 15:58:

[..]

Netanyahu noemt de ruim 44.000 doden en meer dan 100.000 gewonden waarvan 70% vrouwen en kinderen, ook “het recht op zelfverdediging”. Tegen hem is een arrestatiebevel uitgevaardigd..

Wat is precies je punt?

Dat krijg je als je een oorlog begint bovendien zijn die cijfers van Hamas en dus onbetrouwbaar en zijn ongeveer de helft van de doden Hamas.

Ierland vraagt het ICJ om de interpretatie van wat een genocide omvat te verbreden, zodat ze Israël daaraan schuldig kunnen verklaren. Hiermee tonen ze juist aan dat Israël GEEN genocide pleegt..

"By legally intervening in South Africa’s case, Ireland will be asking the ICJ to broaden its interpretation of what constitutes the commission of genocide by a State.

"We are concerned that a very narrow interpretation of what constitutes genocide leads to a culture of impunity in which the protection of civilians is minimised.

https://www.gov.ie/en/press-release/1bfcd-tanaiste-announces-irelands-intervention-in-proceedings-at-the-international-court-of-justice/#:~:text=The%20T%C3%A1naiste%20and%20Minister%20for,The%20Hague%20later%20this%20month.

Muurbloem1985 schreef op 11-12-2024 om 17:32:

[..]

Voor de zoveelste keer, de bombardementen op Gaza zijn begonnen door 7 Oktober, ik snap niet dat mensen dat nog steeds niet begrijpen.

Extreem geweld met extreem geweld vergelden? Sinds wanneer is dat de oplossing? 

En alle wraak en vergelding onder de noemer 'het recht op verdediging' is toegestaan, omdat het de regering Netanyahu is, die zogenaamd voor de belangen van Israëliërs opkomt?

felija schreef op 12-12-2024 om 22:48:

[..]

Extreem geweld met extreem geweld vergelden? Sinds wanneer is dat de oplossing?

En alle wraak en vergelding onder de noemer 'het recht op verdediging' is toegestaan, omdat het de regering Netanyahu is, die zogenaamd voor de belangen van Israëliërs opkomt?

Nogmaals dat krijg je als je met geweld een grens overgaat en je daar als beesten gedraagd, bovendien zitten er nog steeds gijzelaars laat die eerst een keer los allemaal. Tot die tijd gaat Israël door en ik sta er 100% achter.

Je vermoordt in groepsverband 1200 mensen, waaronder babies en kinderen die je levend verbrandt, neemt dit zelfs trots op met je GoPro en vervolgens verbaasd zijn dat je dit om je oren krijgt?

Malibu2 schreef op 12-12-2024 om 21:12:

Ierland vraagt het ICJ om de interpretatie van wat een genocide omvat te verbreden, zodat ze Israël daaraan schuldig kunnen verklaren. Hiermee tonen ze juist aan dat Israël GEEN genocide pleegt..

"By legally intervening in South Africa’s case, Ireland will be asking the ICJ to broaden its interpretation of what constitutes the commission of genocide by a State.

"We are concerned that a very narrow interpretation of what constitutes genocide leads to a culture of impunity in which the protection of civilians is minimised.

https://www.gov.ie/en/press-release/1bfcd-tanaiste-announces-irelands-intervention-in-proceedings-at-the-international-court-of-justice/#:~:text=The%20T%C3%A1naiste%20and%20Minister%20for,The%20Hague%20later%20this%20month.

Neehoor. De praktijk toont aan dat de huidige definitie van genocide ontoereikend is als het gaat om het voorkomen van genocide. Sinds genocide als concept bestaat, zien we steeds opnieuw dat er pas jaren (zo niet decennia) nadat een genocide heeft plaatsgevonden, bewezen kan worden dat er inderdaad sprake was van genocide. Daardoor wordt er structureel te laat gehandeld.

Alle seinen staan op rood in Gaza. Meer en meer alarmerende rapporten komen naar buiten. Honderden bladzijden aan bewijs, wijzende op genocide. Veel wetenschappers waarschuwden er nota bene vorig jaar in oktober al voor. Toch komen de meeste (en invloedrijkste) landen hun juridische verplichting om alles te doen om genocide te voorkomen nog altijd niet na en die ruimte krijgen ze ook.  Omdat het jaren duurt om onomstotelijk te bewijzen dat er sprake is van genocide, zelfs al is het zo klaar als een klontje. Dáár ageert Ierland tegen.

Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij dat je met droge ogen naar de situatie in Gaza kan kijken en het dan goedpraat met 'tja, dat krijg je ervan'. Waar zit dan je hart?

Bij gijzelaars die uitgehongerd en last minute voor hun bevrijding doodgeschoten worden?

Bij hoogbejaarde gijzelaars die vermoord worden?

Bij kinderen die na maanden geïdentificeerd worden aan de hand van een miniem lichaamsrestje?

Moxxie schreef op 13-12-2024 om 09:38:

Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij dat je met droge ogen naar de situatie in Gaza kan kijken en het dan goedpraat met 'tja, dat krijg je ervan'. Waar zit dan je hart?

Oorlog is vreselijk, niemand hier zal dat ontkennen. Maar het is aan Hamas om hier een einde aan te maken. 

Ik heb medelijden met de echt onschuldige mensen in Gaza, want ik weet dat die er zijn. Hun bestuur heeft een vreselijke terreurdaad uitgevoerd op 7 oktober waar zij niet om hebben gevraagd en waar zij nu ook de vruchten van plukken. 

Tegelijkertijd worstel ik met een paar dingen:

1. De beelden van feestende Gazanen op 7 oktober. En de beelden van burgers die Israël binnenvielen en deelnamen aan de terroristische aanval.
  2. Diverse peilingen sinds 7 oktober hebben een grote steun aangetoond onder Gazanen voor de acties van Hamas op 7 oktober. Die steun daalt nu wel in Gaza: "While a majority continues to view Hamas’ decision to carry out the October 7 attack as “correct,” that majority is now smaller than it has been since the first poll, indeed becoming a minority in the Gaza Strip." Pas in het derde kwartaal van 2024 was er niet langer een meerderheid in Gaza die achter de daden van 7 oktober staat. 
  3. Bedrog. Ik geloof niet dat alle beelden die worden verspreid echt zijn. Ik heb veel zielige verhalen voorbij zien komen met AI gegenereerde foto's of foto's van andere oorlogen. Ik heb veel videos gezien van zogenaamd dode mensen en kinderen die toch bleken te bewegen. Christenen geloven in een uit de dood opgestane Jezus, in Gaza gebeurt dat dus ook regelmatig (zie bijvoorbeeld het Gazawood account op X). Onlangs plaatste ik hier nog een bericht van een Al-Jazeera journalist, de directeur van het Gaza Health ministry had aangegeven dat Israël nieuwe wapens inzet, bommen waardoor mensen in een omtrek van 200 a 300 meter zouden "verdampen". Ik kijk dus intussen met een andere blik naar de beelden uit Gaza.

Voor de recente poll:
https://www.pcpsr.org/en/node/991

Pallywood draait overuren.

Reuters en de NOS hebben als de sodemieter een foto verwijderd van "rouwende jongens bij het lichaam van hun zuster". Op de video bleek het lijk nog te leven en in het laken zat een grijnzende puberknul.

Een 'vader' heeft met elke keer een andere dode baby staan zwaaien bij ziekenhuizen op verschillende locaties. Deze siliconen 'babies' kun je online bestellen en lijken griezelig echt.

https://www.dollreborns.com/

Ik ben het met je eens. Zeker dat gedeelte bedrog. Hetzelfde bedrog m.b.t. de oorlog in Oekraïne en destijds met Corona. Beelden noch berichten worden nog behoorlijk gecheckt. Het gaat gelijk de wereld in. Zelfs als dit nieuws van terreurorganisaties af komt. Zo creëer je nu polarisatie. Verdeel en heers.

Een orthodox-joodse vrouw die ik volg zegt altijd "We live by the rules, we don't die by them". 

Sommige van haar levensregels gaan mij te ver, zoals mannelijke vrienden niet aanraken omdat ze geen familielid zijn, maar wel moeizaam je baby 'overgooien' naar hem en tegelijkertijd een poging te doen elkaar als volwassenen niet aan te raken vind ik knetter. Maar dat is MIJN probleem, niet dat van hen.

Deze mensen die zo aan het leven hechten, moeten vechten tegen een partij die volgens hun regels een doodscultus viert ...

Ik ben nu Zineb el Rhazoui aan het lezen, "Vernietig het islamitisch fascisme" (uitgegeven in 2018). 
Een aanrader, met veel verwijzingen naar de koran en de sira's.

Het is al dagen erg onrustig in Jenin op de westbank. Palestijnen tegen Palestijnen. 

Mosab Hassan Yousef heeft daar ook vaker over gesproken, dat als de Palestijnen de Joden niet als gezamenlijke vijand zouden hebben gehad, ze constant met elkaar in gevecht zouden zijn. 

This morning, the Palestinian Authority launched an unprecedented large-scale security operation to "regain control" of Jenin Refugee Camp, a longtime stronghold of Palestinian Islamic Jihad, Hamas and other armed groups. The offensive came after days of armed clashes.

Yazid Ja'aisah, a commander of the Jenin Battalion militia, was killed during the Palestinian Authority security operation, which began at 4.00 am and is called Protecting the Homeland.

https://x.com/KhaledAbuToameh/status/1867821790308991248?t=cv07y0he--w69geEDcrixA&s=19

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.