Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe kun je ( proberen te ) besparen op dagelijkse boodschappen .


Bij die app van de jumbo.
Als je regelmatig dezelfde producten koopt.
Dan krijg je nog persoonlijke aanbiedingen, vaak juist van de producten die je koopt of dat je op die producten extra punten krijgt
Waardoor je dan weer sneller genoeg punten hebt om 5 euro in te wisselen (als ze die actie hebben)

Mama-Inge schreef op 06-04-2022 om 15:41:

Bij die app van de jumbo.
Als je regelmatig dezelfde producten koopt.
Dan krijg je nog persoonlijke aanbiedingen, vaak juist van de producten die je koopt of dat je op die producten extra punten krijgt
Waardoor je dan weer sneller genoeg punten hebt om 5 euro in te wisselen (als ze die actie hebben)

Ik heb wel gemerkt dat ik extra punten krijg bij de producten die ik vaak koop maar die zie ik nog niet in mijn lijst staan van gratis boodschappen.

watertoren schreef op 06-04-2022 om 15:17:

[..]

Ja, het was een los briefje van 50 en het lag buiten en ik zag ook niemand zoeken. Ik moest het snel van de grond pakken want het waaide weg.

Als het een portemonnee was geweest dan had ik hem afgegeven bij de klantenservice.

Ja dat snap ik wel, zou ik ook doen hoor. 

Regendrup. schreef op 06-04-2022 om 15:47:

[..]

Ja dat snap ik wel, zou ik ook doen hoor.

Ik zou het afgeven bij de servicebalie..zou ik zelf ook fijn vinden als ik het was verloren. 

Mamali schreef op 06-04-2022 om 16:21:

[..]

Ik zou het afgeven bij de servicebalie..zou ik zelf ook fijn vinden als ik het was verloren.

Je kan dat toch nooit bewijzen? Als 't nu in een portemonnee had gezeten dan is 't wat anders. 

citroentje schreef op 06-04-2022 om 12:47:

Nog een aanvulling op mijzelf en zusterclivia: trap niet in bakmixen voor pannenkoeken, hartige taart etc. Er zit gewoon bloem met zout in zo'n pak, en soms een beetje rijsmiddel. Je betaalt echt zoveel meer dan voor gewone bloem.

Ja, maar dan moet bloem nog wel te vinden zijn, ben al 2 weken in elke winkel aan het zoeken maar schap met 'bloem' is leeg, overal

Ik koop vaak voor een aantal dagen tegelijk boodschappen. Wat ik altijd doe is het verste overal van nemen met de langste houdbaarheidsdatum vaak helemaal achterin of onderop. Vooral in het weekend wijzigen mijn plannen nog al eens wat eten betreft en dan is het de andere week nog goed en hoef je het niet weg je gooien.

Chiquita schreef op 06-04-2022 om 16:33:

[..]

Ja, maar dan moet bloem nog wel te vinden zijn, ben al 2 weken in elke winkel aan het zoeken maar schap met 'bloem' is leeg, overal

Joh, nog steeds? Bizar.

Zusterclivia schreef op 06-04-2022 om 17:59:

[..]

Joh, nog steeds? Bizar.

Ja en vloeibaar frituurvet is ook nergens te krijgen.

redbulletje schreef op 06-04-2022 om 16:25:

[..]

Je kan dat toch nooit bewijzen? Als 't nu in een portemonnee had gezeten dan is 't wat anders.

Precies dit, ik heb ook eens buiten een briefje van € 50 gevonden waar niemand naar zocht. Een portemonnee had ik wel afgegeven aan de servicebalie.

nog een tip: als zo'n super bij je in de buurt zit: koop je kruiden en zeker ook je specerijen altijd bij een Turkse of Marokkaanse supermarkt. Scheelt echt bakken met geld

- één keer per week boodschappen doen.
- voordelige maaltijden afwisselen met wat duurdere. (bijvoorbeeld zalm afwisselen met een gekookt eitje of vissticks bij de warme maaltijd).
- diepvriesgroenten (zijn vaak voordeliger dan vers).
- alles zelf maken (geen pakjes en zakjes, zelf friet schillen en snijden)
- eenvoudige koekjes door de week(biscuitjes, ontbijtkoek), snacks en grote koeken bewaren voor weekend of feestje.
- waspoeder van Lidl (prima kwaliteit) en alleen kopen als het in de aanbieding is.
- bij geen zin in koken niks afhalen maar een keer gaan voor een blik snert of uitsmijter.
- thee zetten en overdoen in een thermosfles voor de rest van de dag (niet steeds 1 mok zetten).
- pastasaus in grote hoeveelheden maken en per portie invriezen.
- letten op aanbiedingen van (fris-)drank ruim van te voren als je een feestje/verjaardag in het verschiet hebt.
- shampoo/tandpasta/douchegel e.d. alleen nog maar kopen bij 1+1 gratis aanbieding en dan een voorraadje aanleggen.
- en vooral:........gebruik op wat je hebt.......af en toe voorraadkast leegeten en potjes/tubes opmaken.

bieb1963 schreef op 06-04-2022 om 19:09:

nog een tip: als zo'n super bij je in de buurt zit: koop je kruiden en zeker ook je specerijen altijd bij een Turkse of Marokkaanse supermarkt. Scheelt echt bakken met geld

Of op de markt.

Nog een aanvulling:

- Ik koop in de supermarkt de groente die in de aanbieding en/of het seizoen is. Ik maak geen weekmenu maar kijk in de koelkast wat het eerste op moet (kwetsbare groente) en aan de hand daarvan beslis ik wat ik eet. Daarna de wat langer houdbare groente als wortels en daarna ga ik aan de diepvriesgroente beginnen. (Biologisch) vlees heb ik altijd in de vriezer, net als vissticks. Ook altijd eieren/aardappels/uien op voorraad, dus ik kan altijd iets maken van wat er beschikbaar is.
Een goede basis helpt veel.

Zusterclivia schreef op 06-04-2022 om 12:30:

Alle alcohol skippen. Idem voor koek en snoep. Nog goed voor de lijn ook.
Zonder grappen, het is nogal lastig om echt iets zinnigs te zeggen als niet duidelijk is wat jouw boodschappen zijn. Want als jij glutenvrij moet eten, heb je gewoon minder opties, dan wanneer je dit niet hoeft.

Glutenvrij is duur als je pasta, pizza en brood wilt vervangen voor een glutenvrije variant. Ik eet daarom vaak havermout(vlokken) of teffpap als ontbijt en in de middag zelfgebakken (zaden)crackers of een salade met peulvruchten (en/of quinoa, mais) in de avond vaak rijst en (zoete)aardappels.

Peulvruchten zijn kampioen in vezels en eiwitten leveren en vooral vezels heb je hard nodig -zeker als je geen brood eet- en plantaardige eiwitten zijn goedkoop en gezond. Zelfgeweekt en -gekookt vind ik peulvruchten het lekkerst.  

Tips dus voor als je goedkoop glutenvrij wilt eten. En vergeet de belastingaftrek niet voor je dieet!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.