Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hebben jullie contant geld in huis of overwegen jullie dit ?

rionyriony schreef op 14-12-2024 om 15:14:

Hoe groot is het risico wat je loopt?
https://npo.nl/start/serie/niemand-die-het-ziet/seizoen-1/sabotage_2

De kans dat we te grazen worden genomen is natuurlijk wel vele malen groter dan de kans dat iemand voor je paar snippen je huis inbreekt.

Snippen?

On-topic: ik denk dat ik wel wat cash geld ga pinnen, maar niet zo extreem veel zoals hier genoemd wordt. Denk tussen €75 of €100 ofzo, geeft toch een iets rustiger gevoel.

Loulou39 schreef op 14-12-2024 om 16:43:

[..]

Snippen?

On-topic: ik denk dat ik wel wat cash geld ga pinnen, maar niet zo extreem veel zoals hier genoemd wordt. Denk tussen €75 of €100 ofzo, geeft toch een iets rustiger gevoel.

Snip; mooi was ie he:

a38dfd7d338f5b3f36af3d9c22d9cf9e.jpg?w=640&dpr=1.3

rionyriony schreef op 14-12-2024 om 17:18:

[..]

Snip; mooi was ie he:

a38dfd7d338f5b3f36af3d9c22d9cf9e.jpg?w=640&dpr=1.3

O jaaaaa! Mooie term 😁

Ik mis die mooie Nederlandse briefjes af en toe nog wel hoor, al die kleurtjes en foto’s.

We betaalden ooit op Borkum met een tientje. "Ach, das ist so schön, man sollte es einrahmen" was de reactie van de serveerster.

bffd225344c591f90a69f18fafed1e53--banknote-common-kingfisher.jpg

Een joet, een rooie, een geeltje... 

Hoe heetten 5 en 100 gulden eerst?

Ik heb het nog steeds over een dubbeltje en een stuiver (als het ter sprake komt). Dat zit er blijkbaar ingebakken.

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 19:35:

Een joet, een rooie, een geeltje...

Hoe heetten 5 en 100 gulden eerst?

Vijfje had toch geen aparte naam? 100 gulden een meier

Ik ken cent, stuiver, duppie, kwartje, piek/pegel, knaak, 5 gulden(was vrij nieuw), joetje, geeltje, meier, rooie.

Pas later kwam het briefje van 50 en 250 toch?

Herfstappeltaart schreef op 14-12-2024 om 19:38:

Ik heb het nog steeds over een dubbeltje en een stuiver (als het ter sprake komt). Dat zit er blijkbaar ingebakken.

Ik ook! En een kwartje 😂

Loulou39 schreef op 14-12-2024 om 20:40:

[..]

Ik ook! En een kwartje 😂

Maar een kwartje/25 cent heb je toch helemaal niet meer? 

Joetje, geeltje etc. zegt mij dan weer niets. Tenminste, ik hoor de termen weleens maar weet nooit welk bedrag erbij hoort. 

Ik wilde het al langer, cash in huis, toch maar wat gepind deze week. Wat liggen de bedragen hier ver uiteen zeg! Bij ons gaat het in de kluis in de slaapkamer. 

rionyriony schreef op 14-12-2024 om 15:14:

Hoe groot is het risico wat je loopt?
https://npo.nl/start/serie/niemand-die-het-ziet/seizoen-1/sabotage_2

De kans dat we te grazen worden genomen is natuurlijk wel vele malen groter dan de kans dat iemand voor je paar snippen je huis inbreekt.

Die had ik idd ook gezien op tv. Indrukwekkend in die zin dat je je dan beseft als gewone burger dat je echt geen idee hebt wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt. Mss maar goed ook.

Kataravrouw schreef op 15-12-2024 om 09:07:

[..]

Die had ik idd ook gezien op tv. Indrukwekkend in die zin dat je je dan beseft als gewone burger dat je echt geen idee hebt wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt. Mss maar goed ook.

In zekere zin goed (want je slaapt dan beter), maar je moet er genoeg bewust van zijn om de goede keuzes te kunnen maken.

Anders heb je binnen enkele jaren deze keuzes helemaal niet meer en ook je kinderen niet. 

Die zitten dan met het gevolg van wegkijken omdat hun ouders niet gestoord wilden worden in hun luxe leventje.

En dat kan dan al binnen enkele jaren gebeuren. Dat je opeens helemaal niets meer hebt behalve een rotleven in de kou. En dat je kinderen geen toekomst meer hebben.

Je kan niet echt vertrouwen op mensen die er belang bij hebben dat je wegkijkt. Je moet weten wat ze doen. En of dat ruim genoeg is.

Tango schreef op 15-12-2024 om 00:06:

[..]

Maar een kwartje/25 cent heb je toch helemaal niet meer?

Joetje, geeltje etc. zegt mij dan weer niets. Tenminste, ik hoor de termen weleens maar weet nooit welk bedrag erbij hoort.

Klopt, maar Herfstappeltaart had het over als het ter sprake komt, en daar reageerde ik op 👍🏻

Geeltje ken ik wel en volgens mij is joetje Amsterdams, dat ken ik ook niet echt.

wild-flower

wild-flower

15-12-2024 om 12:26 Topicstarter

Artikel over waar je je geld moet verstoppen en waar juist niet .
Met tips van andere 'verstoppers ' .
Het dievengilde leest mee

Dan blijkt een kluis in huis toch ook niet zo veilig ...

https://www.nu.nl/economie/6339107/waar-moet-je-thuis-geld-verstoppen-niet-achter-een-schilderij.html

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.