Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Geconfronteerd met mezelf


Rondstruiner schreef op 12-04-2022 om 13:09:

[..]

Misschien helpt het om te bedenken dat Nederland en Belgie tot de meest welvarende landen ter wereld behoren, allebei in de top 10 vorig jaar. Dus als wij het niet trekken, wie dan wel?

Ik maak me wel zorgen, maar niet zozeer over de vluchtelingen uit Oekraïne. Ik denk dat meeste sowieso graag terug willen, je ziet de liefde van het volk voor hun land toch in hoe ze vechten als leeuwen tegen Rusland.

Ik maak me zorgen over onze westerse vrijheid en democratie, over het opkomend populisme en al die enge autocraten die her en der opduiken, over extreem-rechts, over een wereldwijde depressie door de oorlog, over alle complottheorieën en dat die zelfs in het parlement doordringen.

Hier ben ik het echt 100 procent mee eens. Ik maak me absoluut geen zorgen over vluchtelingen die hierheen komen, wat mij betreft is iedereen welkom en ik ben absoluut bereid - en vooral in staat!!! - om daar met mijn minimuminkomen een steentje aan bij te dragen.

Maar ik maak me wel zorgen om de reactie erop. Wat me wel enigszins geruststelt, is dat het voornamelijk online is, afgezien misschien van Baudet. Als ik niet regelmatig buiten kwam en "echte mensen" zou zien, zou ik echt denken dat de samenleving volledig verwappied en extreemrechts is geworden.

Ik denk dat de meeste mensen het liefst zo snel mogelijk weer terug willen en maak me dus niet zoveel zorgen. Wij hebben niets te klagen hoor. Je moet er toch niet aan denken dat je huis en je stad worden platgebombardeerd en dat je vervolgens met de nek wordt aangekeken in het land waar je onserdak en veiligheid zoekt.

Ons veilige westerse leventje staat behoorlijk op zijn kop, vrede en democratie lijkt opeens niet meer zo vanzelfsprekend dus het is logisch dat je je zorgen maakt.

De vluchtelingen kunnen we wel aan, maar ik maak me wel zorgen over polarisatie en politieke verschuivingen, zowel nationaal als mondiaal.

Wat een mooie kwetsbare start van dit topic. Ik hoop dat we het op deze toon kunnen volhouden.

Ik begrijp je zorgen. Zeker op het gebied van huisvesting zit het knel, voor iedereen. Qua geld moeten we dit kunnen dragen. Ik denk dat veel mensen straks wel heel graag terug willen. Ik verwacht dat er een soort Marshall hulp zal komen als de invasie is afgeslagen en dat Oekraïne wordt opgebouwd tot een modern land met een sterke economie.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

12-04-2022 om 15:08

Ik snap je helemaal! Ik ben niet bang, lig er niet wakker van etc,  maar ik vind het wel een zorg dat het land nog overbevolkter raakt. Ik heb een beetje het “ stilte voor de storm “ gevoel, unheimisch.

Dit soort verhalen helpt ook niet mee. Halen hun neus op voor een verblijf in een boerderij vanwege vochtplekken en vertrekken zonder afscheid te nemen in hun dikke porsche. 
https://trendnieuws.nl/gelderse-familie-biedt-vluchtelingen-woning-gezin-komt-in-porsche-is-ontevreden-en-vertrekt-na-15-uur/

redbulletje schreef op 12-04-2022 om 15:46:

Dit soort verhalen helpt ook niet mee. Halen hun neus op voor een verblijf in een boerderij vanwege vochtplekken en vertrekken zonder afscheid te nemen in hun dikke porsche.
https://trendnieuws.nl/gelderse-familie-biedt-vluchtelingen-woning-gezin-komt-in-porsche-is-ontevreden-en-vertrekt-na-15-uur/

Het kan helpen om niet te focussen op die ene negatieve melding en juist wel te kijken naar al die plekken waar het wel goed gaat.

Wat ik ook bijzonder vind is dat sommigen direct op zoek gaan naar een baan, zelf de controle proberen terug te pakken over hun leven. Want wat lijkt het me heftig dat je land, je stad, je achtergebleven familie aan flarden wordt geschoten 😓

redbulletje schreef op 12-04-2022 om 15:46:

Dit soort verhalen helpt ook niet mee. Halen hun neus op voor een verblijf in een boerderij vanwege vochtplekken en vertrekken zonder afscheid te nemen in hun dikke porsche.
https://trendnieuws.nl/gelderse-familie-biedt-vluchtelingen-woning-gezin-komt-in-porsche-is-ontevreden-en-vertrekt-na-15-uur/

Als ik moet vluchten, doe ik dat ook in de auto die ik op dat moment heb. Is nu dan toevallig geen Porsche. Je wilt je kinderen wel een fatsoenlijk onderkomen geven, dus liever ook geen aftandse lekkende boerderij. Het is niet zo dat mensen maar dankbaar moeten zijn met alles, ook al is hun leven kapot geschoten.

MMcGonagall schreef op 12-04-2022 om 16:43:

[..]

Als ik moet vluchten, doe ik dat ook in de auto die ik op dat moment heb. Is nu dan toevallig geen Porsche. Je wilt je kinderen wel een fatsoenlijk onderkomen geven, dus liever ook geen aftandse lekkende boerderij. Het is niet zo dat mensen maar dankbaar moeten zijn met alles, ook al is hun leven kapot geschoten.

Ik vind 't ondankbaar dat ze hun neus op haalden voor die boerderij. Dat ze met hun porsche komen prima, die kunnen ze hier ook inruilen voor een goedkoop tweedehandsje om in hun levensonderhoud bij te dragen. 

Mlah! schreef op 12-04-2022 om 15:59:

[..]

Het kan helpen om niet te focussen op die ene negatieve melding en juist wel te kijken naar al die plekken waar het wel goed gaat.

Wat ik ook bijzonder vind is dat sommigen direct op zoek gaan naar een baan, zelf de controle proberen terug te pakken over hun leven. Want wat lijkt het me heftig dat je land, je stad, je achtergebleven familie aan flarden wordt geschoten 😓

Dat is waar en zeer positief! Ze zijn qua cultuur ook beter integreerbaar in onze maatschappij denk ik. 

En hier schrik ik ook van: ondernemers worden uit bedrijfspand gezet (opzegtermijn slechts 3 maanden) tbv vluchtelingen. 
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/14580257/huur-ondernemers-assen-opgezegd-voor-opvang-van-240-oekrainers
Wordt tijd dat Nederlanders massaal de straat op gaan. 

Nou, tot hier dus de "mooie kwetsbare start" van dit topic... 

Athan schreef op 12-04-2022 om 19:19:

Nou, tot hier dus de "mooie kwetsbare start" van dit topic...

Het is maar net of je meegaat in de negativiteit of niet. Is een keuze 😉

Klopt. En ik kies ervoor om voorlopig even weg te blijven.

redbulletje schreef op 12-04-2022 om 19:07:

En hier schrik ik ook van: ondernemers worden uit bedrijfspand gezet (opzegtermijn slechts 3 maanden) tbv vluchtelingen.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/14580257/huur-ondernemers-assen-opgezegd-voor-opvang-van-240-oekrainers
Wordt tijd dat Nederlanders massaal de straat op gaan.

Dit soort dingen snap ik niet. Er staan zoveel panden leeg overal, dan ga je die toch ombouwen voor de vluchtelingen, zou je zeggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.