Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Femicide (vrouwenmoord)


Een hetero man zal geen random vrouwenhaat hebben, tenzij wellicht een incel die nergens aan z'n trekken kan komen. De man die zn ex vermoord omdat ie bezitterig is en haar geen ander gunt dan is het op de persoon, niet specifiek omdat ze vrouw is lijkt me. 

Lexus schreef op 12-10-2022 om 22:38:

[..]

ja dat is wel. Jij zegt tegen iemand: ja bent off topic want het gaat hier om partnergeweld. Ik ben het draadje begonnen en heb al ampel uitgelegd dat het daar niet alleen over gaat. In meerdere berichten.

Maar for arguments sake blijf je het toch volhouden en mensen voorhouden dat het hier over partnergeweld gaat. Dat je vervolgens ertoe overgaat dat misandrie te noemen vind ik dan weer een geval van fragile masculinity. Want op mansplaining gewezen worden is toch weer net wat anders dan de misogynie die zich uit in mishandeld, verkracht, aangerand, lastig gevallen, genitaal verminkt, geobjectiveerd of uitgehuwelijkt te worden.

Maar goed, we willen beiden dat mannen én vrouwen veilig zijn en daarin zijn we het eens. Voor de rest ga ik over tot 'agree to disagree' wat jij verder ook vindt.

En nu ga ik met mijn lieve vriend netflixen.

Je opent gewoon een onderwerp naar aanleiding van een podcast. 

Verder laat je mijns inziens met termen als mansplaining en fragile masculinity heel duidelijk zien dat een open discussie niet jouw doel is. En dat het je al helemaal niet gaat om de slachtoffers van femicide.

redbulletje schreef op 12-10-2022 om 22:49:

Een hetero man zal geen random vrouwenhaat hebben, tenzij wellicht een incel die nergens aan z'n trekken kan komen. De man die zn ex vermoord omdat ie bezitterig is en haar geen ander gunt dan is het op de persoon, niet specifiek omdat ze vrouw is lijkt me.

Precies.

Lexus

Lexus

12-10-2022 om 22:50 Topicstarter

DS1971 schreef op 12-10-2022 om 22:43:

[..]

Apocrief? Terwijl nota bene door een ander een stuk is ingebracht waarin heel veel directe verwijzingen naar onderzoeken zijn opgenomen die het ondersteunen?

En daar zet je dan één andere mening tegenover van Prof. Römkens (ik neem aan dat je haar bedoelt). Dat is dunnetjes.

nee het was niet van Renee Romkes, het was het Grevio rapport. zullen we ophouden? Ik ben het oneens met jou en zal dat blijven. We kunnen elkaar om de oren blijven slaan met citaten maar dat zal onze meningen niet veranderen. 

Lexus

Lexus

12-10-2022 om 22:54 Topicstarter

DS1971 schreef op 12-10-2022 om 22:49:

[..]

Je opent gewoon een onderwerp naar aanleiding van een podcast.

Verder laat je mijns inziens met termen als mansplaining en fragile masculinity heel duidelijk zien dat een open discussie niet jouw doel is. En dat het je al helemaal niet gaat om de slachtoffers van femicide.

Maar dat geldt precies hetzelfde idem dito voor jou met termen als misoandrie toch? Je hebt ook een vooropgestelde mening waarbij je niet inhoudelijk ingaat op wat ik zeg. Hoe durf je te beweren dat het mij niet gaat over de slachtoffers van femicide? Daar gaat het me 100% over. Ik heb niet voor niets tien jaar bij Blijf van mijn Lijf gewerkt.  Alleen zie ik de oorzaak daarvan anders dan jij en daar worden we het dus niet over eens. je gaat onder de negeerknop want ik heb er geen zin meer in doei.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-10-2022 om 22:56

redbulletje schreef op 12-10-2022 om 22:49:

Een hetero man zal geen random vrouwenhaat hebben, tenzij wellicht een incel die nergens aan z'n trekken kan komen. De man die zn ex vermoord omdat ie bezitterig is en haar geen ander gunt dan is het op de persoon, niet specifiek omdat ze vrouw is lijkt me.

Ik geloof wel dat er mannen rondlopen met een haat naar vrouwen, of mannen die vrouwen als minderwaardig zien; alleen meen ik dat dit uitzonderingen zijn die zelden naar hun gedachten zullen handelen. 
Bij een effectieve moord, meen ik dat je over een veel complexer geheel van omstandigheden spreekt waardoor je de waarheid onrecht aandoet door louter te spreken over femicide. 
Voor mij is dit gewoon een simplificatie van een heel complexe situatie. 

Lexus schreef op 12-10-2022 om 22:50:

[..]

nee het was niet van Renee Romkes, het was het Grevio rapport. zullen we ophouden? Ik ben het oneens met jou en zal dat blijven. We kunnen elkaar om de oren blijven slaan met citaten maar dat zal onze meningen niet veranderen.

Ik sloeg je niet om de oren met citaten, maar wees gewoon op een overvloed aan wetenschappelijk onderzoek waar iets uit blijkt. Wat jij dan ijskoud met een duur woord als kletskoek bestempelt. 

Dat is gewoon lachwekkend. 

Lexus schreef op 12-10-2022 om 22:54:

[..]

Maar dat geldt precies hetzelfde idem dito voor jou met termen als misoandrie toch? Je hebt ook een vooropgestelde mening waarbij je niet inhoudelijk ingaat op wat ik zeg. Hoe durf je te beweren dat het mij niet gaat over de slachtoffers van femicide? Daar gaat het me 100% over. Alleen zie ik de oorzaak daarvan anders dan jij en daar worden we het dus niet over eens. je gaat onder de negeerknop want ik heb er geen zin meer in doei.

Ik heb helemaal niet een vooropgestelde mening ter zake, anders dan dat ik het een walgelijk fenomeen vind (maar dat vind ik van alle moorden). 


Alleen als ik iets lees wat overduidelijk niet klopt, dan zeg ik dat. En als er stapels wetenschappelijk onderzoek ligt wat A zegt, dan ga ik niet zeggen: het zal toch wel B zijn.

En waar ik al helemaal niet in meega is het feitenvrije geleuter van activisten.

waarom vallen vrouwen nog zo vaak op mannen ik val steeds meer op vrouwen ze zijn zachter en niet zo agersief en gewoon ook mooier en liever ik werd verliefd op een meisje ik denk voordurend aan haar maar ja ik zal haar toch nooit kunnen krijgen

Tikki schreef op 12-10-2022 om 23:31:

waarom vallen vrouwen nog zo vaak op mannen ik val steeds meer op vrouwen ze zijn zachter en niet zo agersief en gewoon ook mooier en liever ik werd verliefd op een meisje ik denk voordurend aan haar maar ja ik zal haar toch nooit kunnen krijgen

O Tikki, jij bent volgens mij echt verliefd he. Ik las het al in een ander topic. Ik zou zelf nooit verliefd kunnen worden op een vrouw. Ik vind ze vaak wel mooi maar voor mij niet seksueel aantrekkelijk. Liever vind ik ze zeker niet. Ik heb wel goede vriendinnen maar eerlijk gezegd kan ik vaak beter met mannen overweg dan met vrouwen. Ik vind over het algemeen vrouwen moeilijker in de omgang en vaak jaloers.

Waarom kun je de vrouw op wie je verliefd bent nooit krijgen, misschien omdat ze hetero is? 

watertoren schreef op 12-10-2022 om 23:50:

[..]

O Tikki, jij bent volgens mij echt verliefd he. Ik las het al in een ander topic. Ik zou zelf nooit verliefd kunnen worden op een vrouw. Ik vind ze vaak wel mooi maar voor mij niet seksueel aantrekkelijk. Liever vind ik ze zeker niet. Ik heb wel goede vriendinnen maar eerlijk gezegd kan ik vaak beter met mannen overweg dan met vrouwen. Ik vind over het algemeen vrouwen moeilijker in de omgang en vaak jaloers.

Waarom kun je de vrouw op wie je verliefd bent nooit krijgen, misschien omdat ze hetero is?

ja ik denk dat ze niet op vrouwen valt en ook omdat ze veel te slim is voor mij maar dromen mag

Tikki schreef op 13-10-2022 om 00:09:

[..]

ja ik denk dat ze niet op vrouwen valt en ook omdat ze veel te slim is voor mij maar dromen mag

Kijk, als ze niet op vrouwen valt dan maak je geen kans maar haal jezelf niet naar beneden omdat je denkt dat ze te slim voor je is. Misschien ben je een Tikki negatief over jezelf. 

Sorry voor off topic voor de andere mensen. Ik wilde even lief zijn voor Tikki. 

watertoren schreef op 13-10-2022 om 00:26:

[..]

Kijk, als ze niet op vrouwen valt dan maak je geen kans maar haal jezelf niet naar beneden omdat je denkt dat ze te slim voor je is. Misschien ben je een Tikki negatief over jezelf.

Sorry voor off topic voor de andere mensen. Ik wilde even lief zijn voor Tikki.

ja zeer lief dank u en hugs

Lexus

Lexus

13-10-2022 om 00:57 Topicstarter

Tikki schreef op 12-10-2022 om 23:31:

waarom vallen vrouwen nog zo vaak op mannen ik val steeds meer op vrouwen ze zijn zachter en niet zo agersief en gewoon ook mooier en liever ik werd verliefd op een meisje ik denk voordurend aan haar maar ja ik zal haar toch nooit kunnen krijgen

Ach geniet maar van je verliefdheid, je zo voelen is sowieso prachtig. succes hoor

DS1971 schreef op 12-10-2022 om 22:20:

[..]

Vrouwenhaat is een ziekelijke afkeer van vrouwen.

Nee dat is jouw interpretatie en het is kortzichtig dat je deze term steeds in dit topic probeert te weerleggen. Ook dat kan een vorm van vrouwenhaat zijn. Het lijkt je te irriteren dat vrouwen hier iets van vinden. Dat vrouwen slimmer zijn dan jij? 

Vrouwenhaat zit diep verweven in geloof en cultuur en heeft vele gezichten. Dat je van vrouwen houdt beeft hier niks mee te maken. (Haat en liefde liggen dicht bij elkaar) 



l

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.