Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Douwe Egberts punten

Het onderwerp is niet zo boeiend, maar als je al jaren punten spaart voor dat ene koffiezetapparaat of die leuke mokken dan is het vervelend dat het nu niet meer kan. Het sparen gaat bij mij niet zo snel, omdat ik de punten op de thee spaar, en dat is telkens maar 4 punten in plaats van 10 20 of 40 punten die er op een pak koffie zitten.

Blokker was de laatste paar jaren nog de enige plaats waar je de punten kon inwisselen, maar helaas Blokker verkeerd op het moment in zwaar weer. Hopelijk gaat het toch nog goed komen met Blokker, desnoods in een nog meer afgeslankte vorm. Misschien komt er een ander DE-inwisselpunt.

Maar:
Wie heeft er nog DE-punten en wat was jou spaardoel?

https://www.ad.nl/economie/inwisselen-van-uitgeknipte-douwe-egberts-punten-kan-niet-meer-door-geldproblemen-blokker~a2e8e0e0/

Ik heb recent punten "gestort" bij Blokker en dan moet je een emailadres doorgeven.  Daar kreeg ik gisteren bericht van dat de punten geldig blijven en dat ze op zoek zijn naar een oplossing. Ik had flink veel punten thuis liggen en heb 4 mokken meegenomen uit de winkel. Geen idee hoe hoog mijn saldo nu is. 

Ik heb al jaren geen punten meer. Lang geleden spaarde ik voor Paddington mokken na een paar jaar had ik eindelijk genoeg punten en toen waren ze uit het assortiment. Heb toen al mijn punten weggegeven aan iemand die graag iets wilde hebben maar er niet genoeg punten voor had.

Ik denk dat DE wel een oplossing voor hun klanten bedenkt dus bewaar je punten nog maar even.

blij dat ik jaren geleden al gestopt ben met punten sparen. 100.000 punten voor 1 lullig mokje.

DE heeft al toegezegd dat de punten hun waarde houden. Ze moeten gewoon opnieuw bedenken hoe ze dat gaan doen. https://www.de.nl/spaarprogramma/
Het is denk ik eerst afwachten of Blokker echt omvalt.

De hoeveelheid punten die je tegenwoordig nodig hebt voor een item is naar mijn dee totaal uit zijn verband gerukt. 
30 jaar geleden kon je nog een heel koffieservies bij elkaar sparen voor je ging trouwen, nu lukt dat amper in een heel mensenleven. 

Het is efficiënter om elke week 20 cent in een potje te doen. 

Ik spaar de punten wel. En haal er regelmatig mokken of theeglazen voor.  Zonder een cent bij te betalen.  Dan heb ik toch wat compensatie voor hun veel te dure maar wel de lekkerste koffie en thee. 

Paddington en andere DE meuk staat in groten getale bij de kringloop.

Ik begrijp die huidige spaaractie voor gourmetborden ook niet, die dingen staan al jaren onverkoopbaar bij de kringloop.

Je kan ze aan de voedselbank geven. Zij krijgen er pakken koffie voor.

Schommelstoel schreef op 07-11-2024 om 14:07:

De hoeveelheid punten die je tegenwoordig nodig hebt voor een item is naar mijn dee totaal uit zijn verband gerukt.
30 jaar geleden kon je nog een heel koffieservies bij elkaar sparen voor je ging trouwen, nu lukt dat amper in een heel mensenleven.

Het is efficiënter om elke week 20 cent in een potje te doen.

ik heb nog altijd het beeld voor mij, dat mijn oma met een enorme berg DE-punten bij mijn vader op tafel zat te tellen. Voor een koffiezetapparaat

GroenTuintje schreef op 07-11-2024 om 19:19:

[..]

ik heb nog altijd het beeld voor mij, dat mijn oma met een enorme berg DE-punten bij mijn vader op tafel zat te tellen. Voor een koffiezetapparaat

Ik heb die herinnering ook. Ik kan me de blijdschap van oma nog herinneren toen ze met het koffie apparaat thuis kwam. 

[..]

Ik riep altijd tegen mijn moeder dat als ze voor één jaar huismerkkoffie zou gaan drinken en bij elk nieuw pak koffie het prijsverschil met Douwe Egberts in een potje zou doen, ze na een jaar ook een nieuw koffiezetapparaat zou kunnen kopen in plaats van 10 jaar punten sparen.

Maar nee hoor, stug doorsparen met die punten. 

ik heb de punten van mij  oma geerfd. Nou ja, oma overleed en had dus een berg punten. Daar heb ik een mooie, gevulde theedoos voor uitgezocht.

[..]

Mijn moeder heeft er idd 4 jaar terug nog een koffiezetapparaat  voor gekocht.  Kan nog best hoor. Geen dure uiteraard , 40 euro ofzo. Maar toch leuk.

Overigens  had ik een mail van DE dat ze een oplossing  aan het zoeken  zijn en dat de punten  gewoon  geldig blijven.

Ik heb ook nog 2 blikjes vol in de kast staan, 1 van mezelf en een van schoonmoeder en haar moeder. Nooit toe gekomen om ze in te leveren. Heb wel een aantal keer wat koffiebekers ervoor gehaald met dan 1 euro bijbetaling of zo.
Zodra het weer kan moet ik het wel eens doen.

[..]

Oja, nostalgie! Nu drinkt hier niemand meer DE. Ze hadden ooit een ‘hit’ met het dat servies met stippen. Dat bleek uiteindelijk niet bestand te zijn tegen de vaatwasser. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.