Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


amarna schreef op 07-07-2024 om 04:43:

[..]

Beangstigend....

Deze engnekken hier en Trump straks in de VS. Lijkt een horrorfilm maar is de werkelijkheid.

Laten we alsjeblieft alert blijven en ons blijven verzetten tegen hun inhumane ideeen!

Dat Project 2025 wat een aantal van Trump's buddies heeft bedacht gaat heel, heel ver. 

Denk echt dat we meer alert moeten zijn. 

kerstbeer schreef op 07-07-2024 om 09:31:

[..]

Dat Project 2025 wat een aantal van Trump's buddies heeft bedacht gaat heel, heel ver.

Denk echt dat we meer alert moeten zijn.

Ik ben bang dat heel veel mensen in de wereld denken dat het allemaal wel mee zal vallen en het niet zo’n vaart zal lopen. 

kerstbeer schreef op 07-07-2024 om 09:31:

[..]

Dat Project 2025 wat een aantal van Trump's buddies heeft bedacht gaat heel, heel ver.

Denk echt dat we meer alert moeten zijn.

Dat Project 2025 kunnen we gerust Tirannie noemen ! 

project 2025 is wat Handmaids tale geen SF meer maakt.. op het zwangerschap gebeuren na dan. Ik vind het doodeng. 

Een paar weken geleden zag ik in de bios de beklemmende film "civil war". Over een denkbeeldige nieuwe burgeroorlog in de VS.   Met Project 2025 komt zo'n oorlog dichterbij....het maakt me oprecht bang.
En ik ben normaliter een nuchter, rationeel mens!

Ondertussen mag de regering zich hier over een kleiner probleem druk maken. Wie sturen ze als afgevaardigde naar de halve finale van het EK voetbal. Bij de eerdere wedstrijden was de regering  maar matig vertegenwoordigd. Volgens mij was er in tegenstelling tot andere koningshuizen nog geen vertegenwoordiger van het koninklijk huis aanwezig, ook de ministers en staatssecretarissen lieten verstek gaan, op Vincent Karremans na bij de kwartfinale. Terwijl zo'n tournooi ook een gelegenheid is om informeel te netwerken.
Als snap ik dan weer wel dat ze liever niet onze koning op de foto hadden met Erdogan. Maar waarom niet de minister van Asiel en Migratie gestuurd om Erdogan alvast informeel op de hoogte te stellen van ons niewe beleid.

amarna schreef op 07-07-2024 om 10:20:

Een paar weken geleden zag ik in de bios de beklemmende film "civil war". Over een denkbeeldige nieuwe burgeroorlog in de VS. Met Project 2025 komt zo'n oorlog dichterbij....het maakt me oprecht bang.
En ik ben normaliter een nuchter, rationeel mens!

Ik vind je als een nuchter rationeel mens overkomen. 

Het is echter niet zo raar dat je dit erbij zegt. Project 2025 werd ook genoemd in het topic over Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Een andere user probeerde het gesprek daarover helemaal stop te zetten door mensen die erover praatten weg te zetten met woorden als:


-aanstellen

-hysterisch

-emotioneel

-drama queen

-paniek

Toch zijn ze zo'n project aan het maken.  Veel Duitsers dachten ook dat bepaalde dingen nooit zouden gebeuren. Het merendeel had bij de laatste verkiezingen voor Hitler echt overnam, niet op hem gestemd. Ze lijken zo vreemd en zo overtrokken dat 'ze' vast niet zo ver zouden gaan. En toch gebeurde dat, juist omdat niet genoeg mensen opletten en een minderheid er belang bij had. 

Ik gebruik natuurlijk nu de Duitsers vlak voor en zelfs in de beginjaren van het Nazi regime omdat ze een algemeen bekend voorbeeld zijn hier in Nederland, maar dat geldt ook voor allerlei oorlogen, overnames door dictators en genocides. Ook mensen in landen nu denken vaak dat dingen wel niet zo ver zullen gaan omdat het belachelijk lijkt, totdat het toch werkelijkheid werd en wordt.

Ik denk dat het dus het beste is om goed op te letten en te waarschuwen en ons niet in een hoekje laten drukken zoals met bovenstaande termen getracht wordt. 


-

Daglichtlamp schreef op 07-07-2024 om 12:58:

Ondertussen mag de regering zich hier over een kleiner probleem druk maken. Wie sturen ze als afgevaardigde naar de halve finale van het EK voetbal. Bij de eerdere wedstrijden was de regering maar matig vertegenwoordigd. Volgens mij was er in tegenstelling tot andere koningshuizen nog geen vertegenwoordiger van het koninklijk huis aanwezig, ook de ministers en staatssecretarissen lieten verstek gaan, op Vincent Karremans na bij de kwartfinale. Terwijl zo'n tournooi ook een gelegenheid is om informeel te netwerken.
Als snap ik dan weer wel dat ze liever niet onze koning op de foto hadden met Erdogan. Maar waarom niet de minister van Asiel en Migratie gestuurd om Erdogan alvast informeel op de hoogte te stellen van ons niewe beleid.

Ik denk dat de Koning wel zal gaan toch? Die is vaak wel aanwezig bij grote sportevenementen. En de MP als ze in de finale komen sowieso. Agema zou moeten gaan als minister van Welzijn e.d.

Daglichtlamp schreef op 07-07-2024 om 12:58:

Ondertussen mag de regering zich hier over een kleiner probleem druk maken. Wie sturen ze als afgevaardigde naar de halve finale van het EK voetbal. Bij de eerdere wedstrijden was de regering maar matig vertegenwoordigd. Volgens mij was er in tegenstelling tot andere koningshuizen nog geen vertegenwoordiger van het koninklijk huis aanwezig, ook de ministers en staatssecretarissen lieten verstek gaan, op Vincent Karremans na bij de kwartfinale. Terwijl zo'n tournooi ook een gelegenheid is om informeel te netwerken.
Als snap ik dan weer wel dat ze liever niet onze koning op de foto hadden met Erdogan. Maar waarom niet de minister van Asiel en Migratie gestuurd om Erdogan alvast informeel op de hoogte te stellen van ons niewe beleid.

Ik vraag me af hoe internationaal op zo'n vrouw als Faber met haar ingeslikte uitspraken over omvolking wordt gereageerd!  Iemand iets van gelezen of gehoord in de buitenlandse pers ?

Miraval schreef op 07-07-2024 om 13:52:

[..]

Ik denk dat de Koning wel zal gaan toch? Die is vaak wel aanwezig bij grote sportevenementen. En de MP als ze in de finale komen sowieso. Agema zou moeten gaan als minister van Welzijn e.d.

Normaal gesproken wel, geen idee waarom hij er nu helemaal nog niet bij geweest is. Of het moet zijn omdat hij altijd vergezeld wordt door iemand van de regering, en daar tot nu toe blijkbaar niemand daar tijd voor had.

amarna schreef op 07-07-2024 om 14:08:

[..]

Ik vraag me af hoe internationaal op zo'n vrouw als Faber met haar ingeslikte uitspraken over omvolking wordt gereageerd! Iemand iets van gelezen of gehoord in de buitenlandse pers ?

En dat is echt relevant, want 1 van de dingen waar ze straks van is, is zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers ook teruggaan naar het land van herkomst, goede relaties met die landen is daarvoor handig hebben we eerder al geleerd.

Daglichtlamp schreef op 07-07-2024 om 14:12:

[..]

Normaal gesproken wel, geen idee waarom hij er nu helemaal nog niet bij geweest is. Of het moet zijn omdat hij altijd vergezeld wordt door iemand van de regering, en daar tot nu toe blijkbaar niemand daar tijd voor had.

Hij kan ook op eigen titel gaan natuurlijk. Dat was het eerste jaar met F1 in Zandvoort ook als ik het me goed herinner? 

Ja hoop wel dat hij woensdag gaat! Hoort er wel bij vind ik. 

En als ze de finale halen dan toch zeker de MP en Agema. 

Miraval schreef op 07-07-2024 om 13:52:

[..]

Ik denk dat de Koning wel zal gaan toch? Die is vaak wel aanwezig bij grote sportevenementen. En de MP als ze in de finale komen sowieso. Agema zou moeten gaan als minister van Welzijn e.d.

Karremans gaat over sport, Agema niet. Lijkt me dus logischer dat hij gaat.

Nicole123 schreef op 07-07-2024 om 17:16:

[..]

Karremans gaat over sport, Agema niet. Lijkt me dus logischer dat hij gaat.

Agema gaat vast niet, dan was ze deze keer wel gegaan, want Karremans wilde eigenlijk gister de verjaardag van zijn vrouw vieren. https://www.ad.nl/politiek/staatssecretaris-karremans-en-president-erdogan-naar-kwartfinale-ek-koning-mogelijk-pas-bij-finale~a4c8de43/

NippyDunlin42

NippyDunlin42

07-07-2024 om 18:24

amarna schreef op 07-07-2024 om 10:20:

Een paar weken geleden zag ik in de bios de beklemmende film "civil war". Over een denkbeeldige nieuwe burgeroorlog in de VS. Met Project 2025 komt zo'n oorlog dichterbij....het maakt me oprecht bang.
En ik ben normaliter een nuchter, rationeel mens!

Ik heb die film maar even overgeslagen, want ik voelde me er niet prettig bij.

Ik denk dat heel veel mensen ook gewoon niet willen zien wat er gaande is. Het kan ook meevallen allemaal, maar het zijn gevaarlijke ontwikkelingen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.