Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Lexus
20-01-2022 om 19:10
redbulletje schreef op 20-01-2022 om 19:06:
[..]
Zou hij haar dan wel op een beschaafde manier versierd hebben?
Ja dat bestaat. Mannen die thuis poeslief zijn maar elders een lul. Andersom bestaat ook. Maar wat ben je nu aan het doen in Godsnaam? Hij is een vermeende klootzak en jij speelt het weer terug naar de vrouw. Daarmee doe je dus mee met systemisch seksisme en bent onderdeel van het probleem.
Zilver_gray
20-01-2022 om 19:11
redbulletje schreef op 20-01-2022 om 19:06:
[..]
Zou hij haar dan wel op een beschaafde manier versierd hebben?
Hoe bedoel je op een beschaafde manier versiert hebben? Staat nu opeens de vrouw van Ali terecht? Dat is hier toch helemaal niet aan de orde?
Moxxie
20-01-2022 om 19:12
Waar ik ook pislink van werd is dat Ali B doodleuk zei, ze geloven je toch niet, er is over mij nog nooit een klacht binnengekomen, niet bij RTL, niet bij The Voice, blablabla.
Wobbelkont
20-01-2022 om 19:12
Lexus schreef op 20-01-2022 om 19:10:
[..]
Ja dat bestaat. Mannen die thuis poeslief zijn maar elders een lul. Andersom bestaat ook. Maar wat ben je nu aan het doen in Godsnaam? Hij is een vermeende klootzak en jij speelt het weer terug naar de vrouw. Daarmee doe je dus mee met systemisch seksisme en bent onderdeel van het probleem.
Plus 1
Zilver_gray
20-01-2022 om 19:13
Moxxie schreef op 20-01-2022 om 19:12:
Waar ik ook pislink van werd is dat Ali B doodleuk zei, ze geloven je toch niet, er is over mij nog nooit een klacht binnengekomen, niet bij RTL, niet bij The Voice, blablabla.
Ja echt he! Razend werd ik ook toen ik dat hoorde “ze geloven je toch niet”.
Lollypopje
20-01-2022 om 19:19
RB het lijkt bij jou weer alsof je altijd opzoek bent naar iets, om toch ook maar vooral ook een vrouw op de één of andere manier als schuldige aan te wijzen.
redbulletje
20-01-2022 om 19:23
Wat een onzin. De mannen zijn schuldig maar 't kan er bij mij niet in dat de vrouwen naïef van niks wisten. Linda wordt hier toch ook openlijk niet geloofd? Door meerdere vrouwen heb ik daar opmerkingen over gelezen. Maar blijkbaar ben ik als een rode lap voor jullie als ik iets in twijfel stel.
Lollypopje
20-01-2022 om 19:32
redbulletje schreef op 20-01-2022 om 19:23:
Wat een onzin. De mannen zijn schuldig maar 't kan er bij mij niet in dat de vrouwen naïef van niks wisten. Linda wordt hier toch ook openlijk niet geloofd? Door meerdere vrouwen heb ik daar opmerkingen over gelezen. Maar blijkbaar ben ik als een rode lap voor jullie als ik iets in twijfel stel.
De mensen die Linda niet geloven, heb ik ook commentaar op gereageerd. Waarmee ik niks honderd procent uit sluit, maar ik ook niet zomaar aanneem dat zij het wisten dat de buitenechtelijke escapades van hun partners misbruik betrof.
Maar bij jou is het niet alleen dit topic, maar een algemene tendens. Waardoor het extra opvalt.
Wobbelkont
20-01-2022 om 19:34
Het gaat niet om iets wel/niet geloven, maar om stellig te menen dat iets wel/niet zo is. Daar zit, naar mijn mening, de nuance..
Netherfield
20-01-2022 om 19:37
Ik heb net BOOS gekeken. Ik krijg nu zo’n zin om die mannen met hun ballen aan de muur te spijkeren. Ik word hier zo kwaad van. En dan rustig doorgaan omdat ze er toch mee wegkomen. Dat miste ik bij John de Mol, het gaat over dat die vrouwen zich moeten melden, maar helemaal niet over dat mannen gewoon van die vrouwen af moeten blijven, in welke vorm dan ook. Zo, nu topic bijlezen.
Moxxie
20-01-2022 om 19:38
Tegenover iedere man die aan de schandpaal genageld wordt hoeft persé een vrouw te staan die dat ook verdient, da's mijn bescheiden mening.
Lollypopje
20-01-2022 om 19:41
Wobbelkont schreef op 20-01-2022 om 19:34:
Het gaat niet om iets wel/niet geloven, maar om stellig te menen dat iets wel/niet zo is. Daar zit, naar mijn mening, de nuance..
Precies dat. Ik vind gewoon maar aannemen dat ze het wel zouden moeten hebben geweten, heel makkelijk.
Hoeveel vrouwen zijn achteraf niet in shock als blijkt dat hun man vreemd ging? En dan zouden zij op miraculeuze wijze wel exact alles moeten hebben geweten? Sommige mensen hebben nu eenmaal twee gezichten.
En als de vrouw van AliB het wist, omdat hij dat toch ook bij haar zou moeten hebben gedaan, zoals hier gesteld door iemand. Dan is zij eerder ook een slachtoffer van hem, dan wat anders. Maar dat is ook allemaal in de categorie; "wat als".
ShowyHummingbird30
20-01-2022 om 19:41
Het gedrag werd door de top gewoon gefaciliteerd. Juist omdat John de Mol die Jeroen blijkbaar "streng" heeft toegesproken, maar geen consequenties (ontslag) aan zijn gedrag heeft verbonden. Daarmee heeft hij het signaal afgegeven, niet alleen aan Jeroen, maar aan iedereen in de organisatie die er iets van wist, dat dit gedrag getolereerd wordt.
Ik heb geen idee of "faciliteren" strafbaar is, maar ik hoop dat het OM de rol van de hoge bazen ook meeneemt.
ScarceKudu74
20-01-2022 om 19:43
Brabeau schreef op 20-01-2022 om 19:41:
Ali heeft inmiddels gereageerd via zijn Instagram.
Wat dan?
(Ik heb geen Instagram)