Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Brienne
16-01-2022 om 19:53
niet_rechts schreef op 16-01-2022 om 16:50:
Heeft The Voice nog wel een toekomst? 'Het programma is zwaar besmet’
https://www.ad.nl/show/heeft-the-voice-nog-wel-een-toekomst-het-programma-is-zwaar-besmet~a7c725d0/
[...]
Fons van Westerloo, de oud-zenderbaas die aan het roer stond bij RTL en SBS, noemt het moedig dat RTL zaterdagochtend direct het programma heeft geschrapt. Op advies van RTL laat producent ITV door een extern bureau een onderzoek instellen. ,,Vaker zie je een afwachtende houding. Nu komt er eerst een onderzoek. Op basis daarvan wordt er een beslissing genomen. Door zo snel in te grijpen, kan de imagoschade beperkt blijven. Als dit soort dingen boven water komen, is dat altijd een drama. Het is moedig om dan te stoppen en het direct extern en grondig te laten uitzoeken.”
[...]
,,RTL neemt een ongelooflijk dappere beslissing. Namelijk op basis van een aankondiging van BOOS, het programma van Tim Hofman. Een áánkondiging, hè. Zonder dat er iets is aangetoond. Dan neem je dit heel ernstig op. Interessant is ook: er komt een fusie aan tussen RTL en Talpa. Heeft dit impact? RTL heeft straks 70 procent van de aandelen en laat hier al duidelijk zien wie de baas is maar ook welke wind er waait. De top gaat veel meer integer om met de menselijke maat in entertainmentprogramma’s. Er is eerder ingegrepen.”
[...]
RTL neemt een ongelooflijk dappere beslissing?! Dat hadden ze eerder deze week al kunnen doen, toen ze de brief van BOOS hadden ontvangen. Ik vind deze timing verdacht. Op zaterdag het nieuws naar buiten brengen, als alle talkshows weekend hebben. Ik kijk erg uit naar morgenavond, talkshow half 8 waarin familie van de Mol wel/niet het onderwerp gaat bespreken... En of dit objectief gaat gebeuren. Of VI, de heren nemen normaal gesproken geen blad voor de mond.
De connecties van de familie de Mol zijn diep geworteld in geheel media land. Of je bent familie of je staat onder contract bij deze familie. Zie dan nog maar eens rechtvaardig te blijven, hulde aan Hofman en zijn redactie.
EnchantedDragonfly18
16-01-2022 om 19:57
Muurbloem1985 schreef op 16-01-2022 om 19:41:
[..]
Ik geloof niet dat ze niks wist.
Ik geloof haar wel.
SophisticatedCaribou75
16-01-2022 om 20:02
Peen schreef op 16-01-2022 om 19:47:
[..]
Ik wel.
Ik geloof Wendy van Dijk dan weer niet, zij zegt van niks te weten. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
In het AD schrijf Angela de Jong:
"Je maakt mij evenmin wijs dat er bij RTL niemand van geweten heeft. Peter van der Vorst wellicht niet, die wist ook al niks van de werkwijze bij The Villa, maar zijn voorganger Erland Galjaard? Die werkt inmiddels bij De Mol. Is getrouwd met Wendy van Dijk die jarenlang The Voice presenteerde. En is goed bevriend met Ronald Molendijk, die al 25 jaar omgaat met Jeroen Rietbergen en gisteravond bij Shownieuws op SBS (van John de Mol) de boel lekker bagatelliseerde."
Kersje
16-01-2022 om 20:02
Tickel schreef op 16-01-2022 om 19:57:
[..]
Ik geloof haar wel.
Ik ook! Zeker ook omdat ze nu al, in dit vroege stadium, heeft aangegeven afscheid te nemen van het programma.
SophisticatedCaribou75
16-01-2022 om 20:04
Brienne schreef op 16-01-2022 om 19:53:
[..]
RTL neemt een ongelooflijk dappere beslissing?! Dat hadden ze eerder deze week al kunnen doen, toen ze de brief van BOOS hadden ontvangen. Ik vind deze timing verdacht. Op zaterdag het nieuws naar buiten brengen, als alle talkshows weekend hebben. Ik kijk erg uit naar morgenavond, talkshow half 8 waarin familie van de Mol wel/niet het onderwerp gaat bespreken... En of dit objectief gaat gebeuren. Of VI, de heren nemen normaal gesproken geen blad voor de mond.
De connecties van de familie de Mol zijn diep geworteld in geheel media land. Of je bent familie of je staat onder contract bij deze familie. Zie dan nog maar eens rechtvaardig te blijven, hulde aan Hofman en zijn redactie.
En voor de naderende fusie tussen RTL en Talpa, waarin RTL 70% van de aandelen zal bezitten, is het wellicht gunstig om Talpa in diskrediet te brengen...?
EnchantedDragonfly18
16-01-2022 om 20:10
niet_rechts schreef op 16-01-2022 om 20:04:
[..]
En voor de naderende fusie tussen RTL en Talpa, waarin RTL 70% van de aandelen zal bezitten, is het wellicht gunstig om Talpa in diskrediet te brengen...?
Volgens mij is de huidige producent ITV
SophisticatedCaribou75
16-01-2022 om 20:23
Tickel schreef op 16-01-2022 om 20:10:
[..]
Talpa/ITV volgens Angela de Jong
Lollypopje
16-01-2022 om 20:24
Tickel schreef op 16-01-2022 om 20:10:
[..]
Maar het lijkt er op dat het al plaats vond in de Talpa tijd, dus het zal zeker afstralen op Talpa.
Gatekeeper
16-01-2022 om 20:28
Peen schreef op 16-01-2022 om 19:47:
[..]
Ik wel.
Ik geloof Wendy van Dijk dan weer niet, zij zegt van niks te weten. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
Nee dat zei ze niet. Ze heeft nooit “wat waargenomen” zei ze. Ze zal misschien nooit op een hotelkamer zijn uitgenodigd maar ik denk ook dat ze het wel wist dat er iets niet in de haak was.
ScarceKudu74
16-01-2022 om 20:32
Gatekeeper schreef op 16-01-2022 om 20:28:
[..]
Nee dat zei ze niet. Ze heeft nooit “wat waargenomen” zei ze. Ze zal misschien nooit op een hotelkamer zijn uitgenodigd maar ik denk ook dat ze het wel wist dat er iets niet in de haak was.
Je hebt gelijk, dat is inderdaad wat anders. Het kan niet anders dan dat ze er heus wel vanaf wist.
EnchantedDragonfly18
16-01-2022 om 20:34
niet_rechts schreef op 16-01-2022 om 20:23:
[..]
Talpa/ITV volgens Angela de Jong
Klopt, ongeveer. Het was eerst Talpa, nu ITV
SophisticatedCaribou75
16-01-2022 om 21:46
Uit het NRC:
Jeroen Rietbergen stelt in zijn verklaring een aantal jaren geleden streng te zijn toegesproken over zijn gedrag „door mijn opdrachtgever”. Hij zegt er niet bij wie die opdrachtgever is.
Maar RTL en productiemaatschappij ITV laten weten niet eerder op de hoogte te zijn gebracht van zijn misdragingen. Talpa Media, de productiemaatschappij die volgens ITV tot 2020 verantwoordelijk was voor de talentenshow, bevestigt noch ontkent dat Rietbergen zijn misstappen bij hen heeft gemeld.
Lollypopje
16-01-2022 om 21:58
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/seksueel-wangedrag-the-voice-pas-toen-het-imperium-werd-geraakt-kregen-slachtoffers-excuses~b9d9582a/
Een paar stukjes die ik veelzeggend vond. Het hele artikel is, uiteraard, een stuk langer.
...Voor de buitenstaander ontrolt zich een fascinerende maar ook haast onontwarbare kluwen van vrienden en relaties die elk vanuit verschillende belangen de zaak belichten.... ...Daarmee wordt onbedoeld zichtbaar hoe kwetsbaar de positie van een slachtoffer is: die ligt altijd onderop en moet wel heel sterk in de schoenen staan om het op te nemen tegen zulke publicitaire krachten....
... Al die jaren vonden Rietbergen, zijn partner, RTL, Talpa en nu ITV Studios het kennelijk geen punt dat hij aanbleef in een voor hem blijkbaar verleidelijke omgeving. (‘Jeroen is een ontzettende flirt’, zei zijn ‘vriend’ Ronald Molendijk zaterdag in SBS Shownieuws.) Alsof je een behandelde ex-alcoholist in een drankzaak laat werken...
...Pas nu BOOS met onthullingen komt, biedt Rietbergen zijn slachtoffers excuses aan, nu pas heeft hij zich per direct teruggetrokken en wordt TVOH (tijdelijk) stilgelegd. Als BOOS-voorman Tim Hofman en de zijnen er niets aan hadden gedaan, was er geen centje pijn geweest en voelden horden betrokkenen geen enkele morele belemmering om jongeren bloot te stellen aan de zeden en gewoonten rondom het Gooische matras...
SophisticatedCaribou75
16-01-2022 om 22:45
Glamourlama schreef op 16-01-2022 om 22:09:
Ik kan niet wachten tot het donderdag is. Dat dan weer wel.
Het wordt druk op YouTube. Hopelijk zijn de servers bestand tegen zoveel kijkers.