Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ben ik de enige die geen EK kijkt?

ik gun iedereen zijn feestje en vind de samenhorigheid prachtig. Maar zelf kijk ik niks van de wedstrijden.
Ben ik hierin de enige?


Schommelstoel schreef op 16-06-2024 om 16:15:

[..]

Ooh, slim ook!

Ik ga eens kijken wanneer er nog meer wedstrijden zijn en wat er dan draait in de bios.

In de stad waar ik ben opgegroeid was en is altijd kermis als het EK is. Met een buurjongen ging ik altijd naar de kermis als Nederland speelde. Hoefde je nergens te wachten en in die tijd schakelden de mensen bij de attracties nog zelf aan en uit. We hebben wel eens ruim een kwartier in de Spin gezeten omdat de meneer achter de kassa de wedstrijd luisterde en dat was nogal spannend.. dus hij was vergeten dat hij die moest stoppen na een x aantal minuten 🤣

NL is vrijdag weer om 21u. De bios agenda vernieuwd hier op donderdag geloof ik. Ooit met een halve (?)  finale in een toch best volle bioscoop gezeten, was geen wedstrijd van NL misschien lag het daaraan.

Welk EK?

Voetbal vind ik niets aan. Mijn man keek vroeger de laatste tien minuten om een beetje mee te kunnen praten op het werk. 

Mijn zoon is 21 jaar en heeft in zijn hele leven één halve voetbalwedstrijd gezien. Dat was toen zijn opa hem als kleuter had meegenomen naar FC Groningen.

Nee hoor. Ik vind voetbal een stomme sport en de heisa eromheen heel irritant. 

Dat hele voetbal interesseert me geen ene reet. Man wel, die kijkt bijna elke sport. Ik vind het geluid van zo’n voetbalstadion ook vreselijk. 

Wandelen in natuurgebieden en naar de kermis zijn goede ideeën. 
Naar een museum kan ook. Op veel plekken is het normaal vrij druk. 

Met anderen kijken vind ik dingen zoals het EK of WK nog wel gezellig. Ook de sfeer als Nederland het doet in z’n toernooi.

Thuis alleen zet ik het eerder als achtergrond aan. Dan doe ik tussendoor ook andere dingen.
Ben ik bijvoorbeeld toevallig op vakantie en mis ik het daarom, dan is het ook goed.  

watertoren schreef op 16-06-2024 om 14:44:

Nee, je bent niet de enige want ik kijk ook niet. Ik kijk naar geen enkele sport.

Ik had van jou nog wel gedacht dat je samen in de kroeg zou kijken voor de gezelligheid. 

Ik kijk ook niet.

Sst niet verder vertellen. Van de week hadden mijn zus en ik het over vaderdag. We nodigen hem meestal uit voor een uitje of bij een van ons om bepaalde redenen. Ik had geen tijd om een cadeautje te kopen dus heb mijn zus gevraagd om hem om 14.00 uur uit te nodigen. Mijn vader zit al vanaf vrijdag in zijn oranje pak tussen de slingers, dus die gok kon ik wel nemen.
Hij kwam dus niet want hij ging voetbal kijken met zijn nieuwe kinderen (zonen van zijn vriendin).

MidasWolf schreef op 16-06-2024 om 21:59:

[..]

Ik had van jou nog wel gedacht dat je samen in de kroeg zou kijken voor de gezelligheid.

Dan ken jij mij eigenlijk wel heel erg goed. Het klopt wat je zegt want voorheen ging ik naar een kroeg of een feest bij iemand thuis met veel drank en hapjes. Ik snap er eigenlijk helemaal niks van waarom het oranjegevoel er niet is in Nederland. Bij mijn vriendenkring dus ook niet want we keken altijd samen nu dus niet. 

MidasWolf schreef op 16-06-2024 om 21:59:

[..]

Ik had van jou nog wel gedacht dat je samen in de kroeg zou kijken voor de gezelligheid.

Ja ik ook!

watertoren schreef op 17-06-2024 om 02:09:

[..]

Dan ken jij mij eigenlijk wel heel erg goed. Het klopt wat je zegt want voorheen ging ik naar een kroeg of een feest bij iemand thuis met veel drank en hapjes. Ik snap er eigenlijk helemaal niks van waarom het oranjegevoel er niet is in Nederland. Bij mijn vriendenkring dus ook niet want we keken altijd samen nu dus niet.

Ja bij ons is het ook weg. 

Ik heb ook vaak het gevoel dat ik de enige ben, maar ik heb totaal geen interesse in het EK voetbal, dus ik sla over. Mijn man kijkt wel graag voetbal, maar liever champignons league etc.  

watertoren schreef op 17-06-2024 om 02:09:

[..]

Dan ken jij mij eigenlijk wel heel erg goed. Het klopt wat je zegt want voorheen ging ik naar een kroeg of een feest bij iemand thuis met veel drank en hapjes. Ik snap er eigenlijk helemaal niks van waarom het oranjegevoel er niet is in Nederland. Bij mijn vriendenkring dus ook niet want we keken altijd samen nu dus niet.

Ik heb je best veel gelezen hier, en vrij  regelmatig schrijf je dat je wel van een feestje en gezelligheid houd. Dus op die manier dacht ik, dan zal je het vast ook wel in de kroeg kijken. Niet perse voor het voetbal, meer om een gezellige avond.

Ik denk dat het eerst op gang moet komen, zodra Nederland door de poule fase heen is komt het wat meer los vermoed ik. En zal de spanning stijgen na mate we verder komen.

Daarnaast was het laatste WK in Quatar en dat was door de omstandigheden van de dwangarbeiders ook geen sfeermaker weinig mensen gingen er heen, het viel in onze winter, dus die combi was ook niet heel lekker om voor cafés uit te pakken.

Dus het is eigenlijk al best lang geleden dat het echt een leuk feest kan worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.