Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 23:06:

[..]

Wil je je valse beschuldigingen even bij je houden a.u.b.?

[..]


[..]


En het meest direct in een post van Moirmel. Iets over persoonlijk slaven halen. En daarna werd ook nog eens de slachtofferkaart getrokken dat men Moirmel in de racistische hoek gedrukt zou hebben. Ik zal de hele uitspraak niet herhalen want hij is gewist door de Mods, maar je kunt hem in een quote nog wel teruglezen op pagina 36.

Veeg dan niet alles op 1 hoop. En ik heb maar 28 pagina's

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 23:06:

[..]

Wil je je valse beschuldigingen even bij je houden a.u.b.?

[..]


[..]


En het meest direct in een post van Moirmel. Iets over persoonlijk slaven halen. En daarna werd ook nog eens de slachtofferkaart getrokken dat men Moirmel in de racistische hoek gedrukt zou hebben. Ik zal de hele uitspraak niet herhalen want hij is gewist door de Mods, maar je kunt hem in een quote nog wel teruglezen op pagina 36.

Klopt Nicole een van de laatste posts van moirmel over “zelf slaven halen uit Afrika”.

Er zijn posts verwijderd door de mods (terecht) waardoor het nu lastig te achterhalen is wat hij nu precies gezegd heeft.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:11:

[..]

Veeg dan niet alles op 1 hoop. En ik heb maar 28 pagina's

Dan staat het vast op 18 (het lijkt alsof jij dubbel zoveel Posts hebt op 1 pagina). 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:08:

[..]

Hiermee zet je dus iedereen die op dit forum iets plaatst, een mening b.v., welke niet door "jullie" gedeeld wordt, als Wilders/PVV-stemmers, veel te rechts, een gevaar voor de samenleving.

Ik las vandaag de berichten over het debunken van berichten van zogenaamd rechts. Dat debunken van "jullie" gaat zelfs zover dat je niet eens een mening "mag" hebben over iets wat je mooi vindt of niet en zelfs gematigde berichten worden belaagd.

Ik lees dat totaal niet in de post van felija. Ze zegt helemaal niet dat een mening die zij niet deelt niet zou mogen, waarom maak je dat ervan? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:08:

[..]

Hiermee zet je dus iedereen die op dit forum iets plaatst, een mening b.v., welke niet door "jullie" gedeeld wordt, als Wilders/PVV-stemmers, veel te rechts, een gevaar voor de samenleving.

Ik las vandaag de berichten over het debunken van berichten van zogenaamd rechts. Dat debunken van "jullie" gaat zelfs zover dat je niet eens een mening "mag" hebben over iets wat je mooi vindt of niet en zelfs gematigde berichten worden belaagd.

Dit is slachtofferrol. Over meningen 'niet mogen' hebben. Je krijgt gewoon geen garantie op standaard instemming. En iets 'gematigde berichten' vinden maakt nog niet dat anderen dat ook vinden.

Het is praten over de vorm van de discussie, het neerleggen van een geponeerde gematigde, redelijke, gewone, normale, 'norm', praten over de motivaties van de deelnemers maar vooral niet over de inhoud.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:11:

[..]

Veeg dan niet alles op 1 hoop. En ik heb maar 28 pagina's

Ik veeg niet alles op één hoop, ik zeg nergens dat de uitspraken die ik herhaalde door iedereen hier gedaan zijn. Je voelt je daardoor onterecht aangesproken. Wel vind ik de algemene tendens van heel erg veel anti-woke posts hier dat dingen opgeblazen worden en men zichzelf of mensen zoals zijzelf als slachtoffer neerzet. Niet alle of van iedereen, wel vele. Ik had naast dat lijstje er nog tientallen kunnen quoten, elke pagina staat er vol mee. 

En de hoeveelheid posts per pagina is blijkbaar verschillend per persoon. Bij mij staat de quote van Moirmel op pagina 36 van de 55, dus een stukje over de helft. Het gaat in ieder geval heel duidelijk en letterlijk over zich persoonlijk aangevallen voelen door kritiek op de VOC slavenhandel. Maar misschien heb jij die gewiste (delen van) posts van hem gemist, dat kan.

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 23:16:

[..]

Ik lees dat totaal niet in de post van felija. Ze zegt helemaal niet dat een mening die zij niet deelt niet zou mogen, waarom maak je dat ervan?

Debunken, debunken, debunken. Niet alleen op dit topic, óveral schijnt het te moeten gebeuren waardoor meningen blijkbaar ook voor waarheden worden aangezien.



Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 23:24:

[..]

Ik veeg niet alles op één hoop, ik zeg nergens dat de uitspraken die ik herhaalde door iedereen hier gedaan zijn. Je voelt je daardoor onterecht aangesproken. Wel vind ik de algemene tendens van heel erg veel anti-woke posts hier dat dingen opgeblazen worden en men zichzelf of mensen zoals zijzelf als slachtoffer neerzet. Niet alle of van iedereen, wel vele. Ik had naast dat lijstje er nog tientallen kunnen quoten, elke pagina staat er vol mee.

En de hoeveelheid posts per pagina is blijkbaar verschillend per persoon. Bij mij staat de quote van Moirmel op pagina 36 van de 55, dus een stukje over de helft. Het gaat in ieder geval heel duidelijk en letterlijk over zich persoonlijk aangevallen voelen door kritiek op de VOC slavenhandel. Maar misschien heb jij die gewiste (delen van) posts van hem gemist, dat kan.

Ik ben niet woke, ik ben niet anti-woke. Ik ben wel van mening dat niet alles aangepast hoeft te worden voor een kleine(re) groep mensen. En en daar binnen zit ook weer een nuance die per onderwerp verschilt.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:25:

[..]

Debunken, debunken, debunken. Niet alleen op dit topic, óveral schijnt het te moeten gebeuren waardoor meningen blijkbaar ook voor waarheden worden aangezien.



Als ik een zin begin met: 'ik vind het onvoorstelbaar dat," is dat precies wat er staat: mijn mening, waar je het mee eens bent of niet.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:25:

[..]

Debunken, debunken, debunken. Niet alleen op dit topic, óveral schijnt het te moeten gebeuren waardoor meningen blijkbaar ook voor waarheden worden aangezien.

Debunken doe je in mijn ogen met desinformatie en foutieve insinuaties, discussiëren doe je over meningen. Bijvoorbeeld over gendereducatie op scholen: daar is in dit topic duidelijk desinformatie over gedeeld en geïnsinueerd. Dat kinderen op school helemaal in de war gebracht en verknipt zouden worden doordat ze allerhande genderkoekjes informatie door hun strot geduwd zouden krijgen. De website waar naar verwezen werd was niet het lesmateriaal voor de basisschool, maar een opruiende anti-woke site. Zelfs toen er door een aantal mensen is aangegeven hoe het wél daadwerkelijk op scholen eraan toe gaat bleven sommigen doorgaan over die kinderen en hoe verknipt en verwarrend het wel niet is allemaal. Over meningen, zoals hoe je kinderen het beste informeert en met ze praat over seksualiteit, wat de rol daarvan is van thuis en school, op weke manier en welke leeftijd, daar kun je over van mening verschillen en discussiëren. Die discussie komt echter helemaal niet van de grond als mensen de feiten opblazen en alleen maar 'ze dringen het de kinderen op, de maatschappij is verknipt!' roepen. 

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 23:06:

[..]

Wil je je valse beschuldigingen even bij je houden a.u.b.?

[..]


[..]


En het meest direct in een post van Moirmel. Iets over persoonlijk slaven halen. En daarna werd ook nog eens de slachtofferkaart getrokken dat men Moirmel in de racistische hoek gedrukt zou hebben. Ik zal de hele uitspraak niet herhalen want hij is gewist door de Mods, maar je kunt hem in een quote nog wel teruglezen op pagina 36.

Wil je ophouden mij vals te beschuldigen van dingen die ik niet heb gezegd? 

Je quote mij hier, maar waar zeg ik in deze quotes "dat aandacht voor de slavernij in het VOC verleden een persoonlijke aanval op henzelf zou zijn, etc."?

Mijn quotes:

"Blanke mannen hebben een grote rol gespeeld in de geschiedenis en die hielden er nog weleens wat andere ideeën op na dan de huidige wokies, dus moeten ze gecanceld worden." 

En 

"toen ik een vriendin laatst hoorde over het slavernijverleden en dat zij daar als blanke Nederlandse ook medeschuldig aan is dacht ik wel even WTF."

Nergens zeg ik hier dat aandacht voor de slavernij in het VOC-verleden een persoonlijke aanval op mensen is. 

Ik ben zelf een nakomeling van Afrikaanse slaven en sta totaal open voor aandacht voor het slavernijverleden, maar dan wel op een evenwichtige manier zoals ik op 4 mei schreef: 

Malibu2 schreef op 04-05-2024 om 23:26:

"Gaan we dan ook duidelijk in onze geschiedenisboeken opnemen hoe de slavenhandelaars in Afrika aan hun slaven kwamen? Ik heb gemerkt dat veel mensen ijverig vertellen hoe slecht het westen was qua slavenhandel (en dat was zeker een zwart hoofdstuk), maar dat ze het vervolgens niet willen hebben over de Afrikanen die hun mede-Afrikanen verkochten aan die slavenhandelaars. Laat staan dat ze het willen hebben over de Arabische slavenhandel."

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-05-2024 om 23:08:

[..]

Hiermee zet je dus iedereen die op dit forum iets plaatst, een mening b.v., welke niet door "jullie" gedeeld wordt, als Wilders/PVV-stemmers, veel te rechts, een gevaar voor de samenleving.

Ik las vandaag de berichten over het debunken van berichten van zogenaamd rechts. Dat debunken van "jullie" gaat zelfs zover dat je niet eens een mening "mag" hebben over iets wat je mooi vindt of niet en zelfs gematigde berichten worden belaagd.

Goed gezien. Fijn dat bij meerdere mensen  nu de ogen open zijn gegaan. Mooie post.

Malibu2 schreef op 10-05-2024 om 23:56:

[..]

Wil je ophouden mij vals te beschuldigen van dingen die ik niet heb gezegd?

Je quote mij hier, maar waar zeg ik in deze quotes "dat aandacht voor de slavernij in het VOC verleden een persoonlijke aanval op henzelf zou zijn, etc."?

Mijn quotes:

"Blanke mannen hebben een grote rol gespeeld in de geschiedenis en die hielden er nog weleens wat andere ideeën op na dan de huidige wokies, dus moeten ze gecanceld worden."

En

"toen ik een vriendin laatst hoorde over het slavernijverleden en dat zij daar als blanke Nederlandse ook medeschuldig aan is dacht ik wel even WTF."

Nergens zeg ik hier dat aandacht voor de slavernij in het VOC-verleden een persoonlijke aanval op mensen is.

Ik ben zelf een nakomeling van Afrikaanse slaven en sta totaal open voor aandacht voor het slavernijverleden, maar dan wel op een evenwichtige manier zoals ik op 4 mei schreef:

Malibu2 schreef op 04-05-2024 om 23:26:

"Gaan we dan ook duidelijk in onze geschiedenisboeken opnemen hoe de slavenhandelaars in Afrika aan hun slaven kwamen? Ik heb gemerkt dat veel mensen ijverig vertellen hoe slecht het westen was qua slavenhandel (en dat was zeker een zwart hoofdstuk), maar dat ze het vervolgens niet willen hebben over de Afrikanen die hun mede-Afrikanen verkochten aan die slavenhandelaars. Laat staan dat ze het willen hebben over de Arabische slavenhandel."

Dat valse verdraaien en demoniseren van woorden gebeurt hier echt zo vaak. Fijn dat hier meerdere mensen het hier door hebben en ervoor uit durven te komen. De waarheid komt wel boven hier.  

Malibu2 schreef op 10-05-2024 om 23:56:

[..]

Wil je ophouden mij vals te beschuldigen van dingen die ik niet heb gezegd?

Je quote mij hier, maar waar zeg ik in deze quotes "dat aandacht voor de slavernij in het VOC verleden een persoonlijke aanval op henzelf zou zijn, etc."?

Mijn quotes:

"Blanke mannen hebben een grote rol gespeeld in de geschiedenis en die hielden er nog weleens wat andere ideeën op na dan de huidige wokies, dus moeten ze gecanceld worden."

En

"toen ik een vriendin laatst hoorde over het slavernijverleden en dat zij daar als blanke Nederlandse ook medeschuldig aan is dacht ik wel even WTF."

Nergens zeg ik hier dat aandacht voor de slavernij in het VOC-verleden een persoonlijke aanval op mensen is.

Ik ben zelf een nakomeling van Afrikaanse slaven en sta totaal open voor aandacht voor het slavernijverleden, maar dan wel op een evenwichtige manier zoals ik op 4 mei schreef:

Malibu2 schreef op 04-05-2024 om 23:26:

"Gaan we dan ook duidelijk in onze geschiedenisboeken opnemen hoe de slavenhandelaars in Afrika aan hun slaven kwamen? Ik heb gemerkt dat veel mensen ijverig vertellen hoe slecht het westen was qua slavenhandel (en dat was zeker een zwart hoofdstuk), maar dat ze het vervolgens niet willen hebben over de Afrikanen die hun mede-Afrikanen verkochten aan die slavenhandelaars. Laat staan dat ze het willen hebben over de Arabische slavenhandel."

Weer een voorbeeld van het verdraaien en liegen. Goed uiteengezet weer.

Nicole123 schreef op 10-05-2024 om 23:24:

[..]

Ik veeg niet alles op één hoop, ik zeg nergens dat de uitspraken die ik herhaalde door iedereen hier gedaan zijn. Je voelt je daardoor onterecht aangesproken. Wel vind ik de algemene tendens van heel erg veel anti-woke posts hier dat dingen opgeblazen worden en men zichzelf of mensen zoals zijzelf als slachtoffer neerzet. Niet alle of van iedereen, wel vele. Ik had naast dat lijstje er nog tientallen kunnen quoten, elke pagina staat er vol mee.

En de hoeveelheid posts per pagina is blijkbaar verschillend per persoon. Bij mij staat de quote van Moirmel op pagina 36 van de 55, dus een stukje over de helft. Het gaat in ieder geval heel duidelijk en letterlijk over zich persoonlijk aangevallen voelen door kritiek op de VOC slavenhandel. Maar misschien heb jij die gewiste (delen van) posts van hem gemist, dat kan.

Dat doe je overal. Overal een valse draai aan geven wat niet binnen jouw straatje valt en mensen maar willen voorleggen wat ze wel en niet mogen denken en zeggen. Het masker is hier gevallen. Meerdere mensen doorzien jouw valse spel hier. Suoergoed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.