Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Muurbloem1985 schreef op 04-05-2024 om 17:18:

[..]

Soms heb je het zelf misschien geen eens door, maar het maakt de discussie er vaak niet leuker door, vaak als ik met zo iemand in discussie ben denk ik "Laat ook maar het heeft toch geen zin meer".

Eigenlijk zou je bijna regels gaan opstellen om ervoor te zorgen dat je de ander laat uitpraten en vice versa. De ander serieus nemen en andersom. Ik trek wel een grens bij oneerlijk discussiëren en complottheorieën. 

Ik zie de bombarie waar hier over wordt gesproken toch echt juist aan de anti-woke kant. Zo'n Eskimolaan die IJsbaanlaan wordt, wat voor last heb je daar nou van? Het geschreeuw hoe erg het wel niet is dat zo'n straatnaam verandert is veel harder en feller dan de veel nuchterder en rustiger aanvraag of hij zou mogen veranderen. Vanwaar die felheid, waar ben je bang voor dan? Ben je bang voor een hellend vlak en dat straks alle straten anders gaan heten, kom je vaak in Dronten en ben je bang de weg kwijt te raken of denk je dat als jij niet tegen die Eskimolaan hebt gestreden men jou een racist vindt? Ik snap echt al die anti-woke commotie niet. Waarom maken mensen zich zo enorm druk hierover? Kun je die mensen die zo'n straatnaam veranderen niet gewoon laten, zolang jij zelf helemaal niet in die straat woont en er niks mee te maken hebt?

Muurbloem1985 schreef op 04-05-2024 om 16:50:

Het vervelende van woke en ook wel van links (Is naar mijn mening) Dat ze altijd zeggen hoe je moet denken, en als je niet denkt zoals hen dan word je voor gek verklaard, dat is mijn ervaring als ik met linkse georiënteerde mensen discuseer.

Heel gek, maar datzelfde heb ik nu met rechts georiënteerde mensen.

Moederkareltje schreef op 04-05-2024 om 13:29:

Het enige wat ik zorgelijk vind is dat kinderen les krijgen aan de hand van een genderkoekje met erg veel informatie. https://genderpunt.nl/links/de-genderkoek/
Ik ben bang dat mijn kind dingen gaat overnemen of roepen waar hij anders nooit aan zou denken. Wij volwassenen doen maar en ik neem met een korreltje zout wat ik nonsen vind en leef en laat leven maar kinderen zijn nog kneed en kwetsbaar. Wat dit punt betreft ben ik anti woke

Wat een opruiende website. Geloof je alles wat daar staat? Mijn kinderen krijgen helemaal geen les aan de hand van zo'n genderkoekje. Elke gek kan dit soort dingen op internet gooien, maar dat hoeft nog niet de werkelijkheid te zijn.

Hoe oud zijn jouw kinderen? Heb je ze wel eens gevraagd wat ze echt op school hierover leren? Op de school van mijn kinderen krijgen de ouders de lesstof van de kinderen in de vorm van een boekje, zodat je weet waar ze het over hebben en met ze na (of voor) kunt praten. Dingen die ze behandelen zijn bijv:

- Je lichaam is van jou, niemand mag daar zomaar aan gaan zitten of je vragen om bijv je broek naar beneden te doen

- Hoe zit je lijf in elkaar? Wat is seks (vanaf groep 6/7)

- Wat is vriendschap en wat is verliefdheid en hoe kun je daar op een goede manier mee omgaan?

- Je kunt als jongen op een meisje verliefd worden, maar sommige jongens worden op jongens verliefd en ook dat is normaal en niet om iemand mee te pesten

Etc

Nicole123 schreef op 04-05-2024 om 17:55:

[..]

Wat een opruiende website. Geloof je alles wat daar staat? Mijn kinderen krijgen helemaal geen les aan de hand van zo'n genderkoekje. Elke gek kan dit soort dingen op internet gooien, maar dat hoeft nog niet de werkelijkheid te zijn.

Hoe oud zijn jouw kinderen? Heb je ze wel eens gevraagd wat ze echt op school hierover leren? Op de school van mijn kinderen krijgen de ouders de lesstof van de kinderen in de vorm van een boekje, zodat je weet waar ze het over hebben en met ze na (of voor) kunt praten. Dingen die ze behandelen zijn bijv:

- Je lichaam is van jou, niemand mag daar zomaar aan gaan zitten of je vragen om bijv je broek naar beneden te doen

- Hoe zit je lijf in elkaar? Wat is seks (vanaf groep 6/7)

- Wat is vriendschap en wat is verliefdheid en hoe kun je daar op een goede manier mee omgaan?

- Je kunt als jongen op een meisje verliefd worden, maar sommige jongens worden op jongens verliefd en ook dat is normaal en niet om iemand mee te pesten

Etc

Mijn kinderen gaan nog niet naar school maar ik heb het woord genderkoekje vaker horen vallen en daarom zocht ik op wat het was en daar schrok ik van. Al gebruikt maar 1 juf het dan vind ik het al 1 teveel. Het staat wel op meerdere sites. Ik googlede gewoon genderkoekje.

Herfstappeltaart schreef op 04-05-2024 om 17:52:

[..]

Heel gek, maar datzelfde heb ik nu met rechts georiënteerde mensen.

Het heeft volgens mij niks met opvattingen te maken. Het doen alsof je de waarheid in pacht hebt en de ander (tussen de regels door of expliciet) voor gek verklaren, is gewoon een vervelende manier van discussiëren. 

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik het soms echt lastig vindt om netjes te blijven als iemand rare conclusies trekt of zich baseert op onjuistheden. 

Muurbloem1985 schreef op 04-05-2024 om 16:50:

Het vervelende van woke en ook wel van links (Is naar mijn mening) Dat ze altijd zeggen hoe je moet denken, en als je niet denkt zoals hen dan word je voor gek verklaard, dat is mijn ervaring als ik met linkse georiënteerde mensen discuseer.

Ik heb dat juist andersom. Deuger, radicaal, extremist, onbuigzaam, star, naïeveling hoor ik dan. Gelardeerd met een portie 'onzin, waanzin, doorslaan, overdreven, overgevoelig en slachtofferrol'. Kan er wel om lachen. Ik blijf woke en raak (nog steeds) niet van de kook. 

Nicole123 schreef op 04-05-2024 om 17:43:

Ik zie de bombarie waar hier over wordt gesproken toch echt juist aan de anti-woke kant. Zo'n Eskimolaan die IJsbaanlaan wordt, wat voor last heb je daar nou van? Het geschreeuw hoe erg het wel niet is dat zo'n straatnaam verandert is veel harder en feller dan de veel nuchterder en rustiger aanvraag of hij zou mogen veranderen. Vanwaar die felheid, waar ben je bang voor dan? Ben je bang voor een hellend vlak en dat straks alle straten anders gaan heten, kom je vaak in Dronten en ben je bang de weg kwijt te raken of denk je dat als jij niet tegen die Eskimolaan hebt gestreden men jou een racist vindt? Ik snap echt al die anti-woke commotie niet. Waarom maken mensen zich zo enorm druk hierover? Kun je die mensen die zo'n straatnaam veranderen niet gewoon laten, zolang jij zelf helemaal niet in die straat woont en er niks mee te maken hebt?

Maar met Woke is het veel erger vind ik, dan mag zwarte piet niet meer (dat kan ik enig zins nog wel begrijpen) maar dan mag een Piet Hein straat ook niet meer (Ik noem maar wat) dan gaan ze met z'n allen de A10 blokkeren vanwege ING (Terwijl dat daar helemaal niet meer staat) Dan mag je geen vlees niet meer eten, je wordt vies aangekeken als je gaat vliegen enz enz enz enz, zo bevooroordeeld wat ik als heel irritant beschouw. 

Moederkareltje schreef op 04-05-2024 om 18:02:

[..]

Mijn kinderen gaan nog niet naar school maar ik heb het woord genderkoekje vaker horen vallen en daarom zocht ik op wat het was en daar schrok ik van. Al gebruikt maar 1 juf het dan vind ik het al 1 teveel. Het staat wel op meerdere sites. Ik googlede gewoon genderkoekje.

En zo krijg je dus de bombarie: belachelijk, dat moet echt niet kunnen!  Het blijft hangen en wordt weer ten onrechte als argument gebruikt tegen de 'wokies'. Terwijl niemand met kinderen in die leeftijd het herkent.....

Muurbloem1985 schreef op 04-05-2024 om 18:11:

[..]

Maar met Woke is het veel erger vind ik, dan mag zwarte piet niet meer (dat kan ik enig zins nog wel begrijpen) maar dan mag een Piet Hein straat ook niet meer (Ik noem maar wat) dan gaan ze met z'n alleen de A10 blokkeren vanwege ING (Terwijl dat daar helemaal niet meer staat) Dan mag je geen vlees niet meer eten, je wordt vies aangekeken als je gaat vliegen enz enz enz enz, zo bevoordelend wat ik als heel irritant beschouw.

Ik beschouw mezelf als gematigd woke, je zult mij nooit op de A12 aantreffen, maar ben wel erg voor het afschaffen van subsidies voor het gebruik van fossiele brandstoffen, ik ben geen vegetariër (ben wel sterk met vlees geminderd), af en toe vliegen moet kunnen. Je moet het iemand niet opdringen, de luidste roepers hoor je het hardst, geldt trouwens andersom ook.


felija schreef op 04-05-2024 om 18:13:

[..]

En zo krijg je dus de bombarie: belachelijk, dat moet echt niet kunnen! Het blijft hangen en wordt weer ten onrechte als argument gebruikt tegen de 'wokies'. Terwijl niemand met kinderen in die leeftijd het herkent.....

Het interesseert mij verder ook niet waar het precies exact vandaan komt,het genderkoekje of tiktok, maar ergens haalt de jeugd deze info vandaan. Ik hoor nou niemand van mijn leeftijd zeggen ik ben panseksueel of ik ben nonbinair. Ze steken elkaar allemaal aan. In een programma als first dates zie je dat al

felija schreef op 04-05-2024 om 18:16:

[..]

Ik beschouw mezelf als gematigd woke, je zult mij nooit op de A12 aantreffen, maar ben wel erg voor het afschaffen van subsidies voor het gebruik van fossiele brandstoffen, ik ben geen vegetariër (ben wel sterk met vlees geminderd), af en toe vliegen moet kunnen. Je moet het iemand niet opdringen, de luidste roepers hoor je het hardst, geldt trouwens andersom ook.


En ik ben het helemaal met jou eens!

Ik ben gematigd. Is dat ook woke?


Dees! schreef op 04-05-2024 om 18:42:

[..]

En ik ben het helemaal met jou eens!

Ik ben gematigd. Is dat ook woke?


En ik ook.

Moederkareltje schreef op 04-05-2024 om 18:02:

[..]

Mijn kinderen gaan nog niet naar school maar ik heb het woord genderkoekje vaker horen vallen en daarom zocht ik op wat het was en daar schrok ik van. Al gebruikt maar 1 juf het dan vind ik het al 1 teveel. Het staat wel op meerdere sites. Ik googlede gewoon genderkoekje.

Je wordt ten onrechte bang gemaakt door anti-woke mensen die lessen over seksualiteit op school opblazen tot iets wat het in de praktijk helemaal niet is. Het is de anti-woke hoek die hier een enorme bombarie maakt om niks. Ik herken er niets van op de school van mijn kinderen en de oudste zit inmiddels in groep 8.

Dees! schreef op 04-05-2024 om 18:42:

[..]

En ik ben het helemaal met jou eens!

Ik ben gematigd. Is dat ook woke?


Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.