Nieuws en actueel

MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.

Malibu2
22-01-2025 om 19:10
amarna schreef op 22-01-2025 om 18:30:
[..]
Een leider die geen enkele tegenspraak duldt.
Dank je
Trump kan inderdaad erg fel reageren op tegenspraak en tact is dan vaak ver te zoeken. Ik vind hem dan ook vaak onbeschoft overkomen.
Hij doet me denken aan een directeur bij een vorige baan. Die man was ook niet erg geliefd, maar hij bleek een heel simpele handleiding te hebben: hou het kort, zakelijk en feitelijk, een ja is een ja en een nee is een nee en voorkom woorden als "misschien" en "het ligt eraan". Had je goede argumenten, dan kreeg je hem mee en dat leek hij ook te onthouden. Had je geen goede argumenten of zag hij er de logica niet van in, dan was je kansloos.
Dit zie ik ook wel terug bij Trump. Van mensen die hem kennen hoor ik dat hij wel degelijk luistert en zijn plannen ook wel wijzigt na hun advies. Maar ik denk ook dat hij niet snel vergeeft als je hem verraden hebt en dan kan hij keihard zijn. Aan de andere kant, Vance was eerst een zeer uitgesproken tegenstander van Trump en die is nu wel VP..

BeesAreCool
22-01-2025 om 19:11
kerstbeer schreef op 22-01-2025 om 17:38:
Je hoeft niet op iedereen te reageren of met iedereen in gesprek te gaan.
Je mag mensen negeren.
Dat ze je dan beschuldigen van het "niet luisteren naar de andere kant" is slechts een middel om druk uit te oefenen zodat je mee blijft doen aan het instant houden van die hele vuilnisbelt. Immers, voor de extreem-rechtse trolls is er ook geen lol aan als er niemand op ze reageert.
Je hoeft niet te luisteren naar mensen die jou of anderen beledigen en constant leugens verspreiden, met allerlei nare doeleindes die niet in jouw voordeel zijn.
Hetzelfde geldt voor mensen die enkel vragen stellen zodat ze je ergens op aan kunnen vallen en niet oprecht iets van je willen weten.
Vooral gebruikt door degenen die ergens wel weten dat de matchswellusteling van de dag geen goede bedoelingen heeft, maar toch liever zo'n man aan de macht zien dan dat vrouwen of een andere groep waar ze op neerkijken ook een beetje in de melk te brokkelen hebben.

Malibu2
22-01-2025 om 19:17
Zilver_gray schreef op 22-01-2025 om 19:06:
[..]
Wat let jou om zelf te googlen?
Het is belangrijk om te weten waar iemand het concreet over heeft. Als iemand Trump of wie dan ook een dictator noemt, dan kan ik dat wel met mijn definitie van dictator lezen, maar wellicht bedoelt die ander er iets heel anders mee en dan schrijf je langs elkaar heen.

Zilver_gray
22-01-2025 om 19:24
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 19:17:
[..]
Het is belangrijk om te weten waar iemand het concreet over heeft. Als iemand Trump of wie dan ook een dictator noemt, dan kan ik dat wel met mijn definitie van dictator lezen, maar wellicht bedoelt die ander er iets heel anders mee en dan schrijf je langs elkaar heen.
Ik denk dat men hier prima van elkaar weet waar men het concreet over heeft. We zijn het niet met elkaar eens, dat is wat anders.

Malibu2
22-01-2025 om 19:47
Zilver_gray schreef op 22-01-2025 om 19:24:
[..]
Ik denk dat men hier prima van elkaar weet waar men het concreet over heeft. We zijn het niet met elkaar eens, dat is wat anders.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Je ziet dat definities her en der aangepast worden al naar gelang de gewenste uitkomst.
Neem bijvoorbeeld de armbeweging van Musk die als een nazi-saluut wordt omschreven. Of Trump die fascist of Hitler wordt genoemd. Hitler heeft 6 miljoen Joden laten vermoorden en is daarnaast schuldig aan de dood van miljoenen andere mensen. Wie Trump zo gelijk trekt met Hitler bagatelliseert al die miljoenen doden en alle andere gruwelijkheden die Hitler heeft begaan. Heel gevaarlijk..

Friezinnetje
22-01-2025 om 19:58
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 19:47:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Je ziet dat definities her en der aangepast worden al naar gelang de gewenste uitkomst.
Neem bijvoorbeeld de armbeweging van Musk die als een nazi-saluut wordt omschreven. Of Trump die fascist of Hitler wordt genoemd. Hitler heeft 6 miljoen Joden laten vermoorden en is daarnaast schuldig aan de dood van miljoenen andere mensen. Wie Trump zo gelijk trekt met Hitler bagatelliseert al die miljoenen doden en alle andere gruwelijkheden die Hitler heeft begaan. Heel gevaarlijk..
Hitler is ook ergens begonnen...

Malibu2
22-01-2025 om 20:13
Friezinnetje schreef op 22-01-2025 om 19:58:
[..]
Hitler is ook ergens begonnen...
Wat bedoel je concreet?

kerstbeer
22-01-2025 om 20:16
BeesAreCool schreef op 22-01-2025 om 19:11:
[..]
Hetzelfde geldt voor mensen die enkel vragen stellen zodat ze je ergens op aan kunnen vallen en niet oprecht iets van je willen weten.
Zo vaak gebruikt dat er ook een term voor is.
https://www.merriam-webster.com/wordplay/sealioning-internet-trolling
En een strip :

Mugske
22-01-2025 om 22:39
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 19:10:
[..]
Dank je
![]()
Trump kan inderdaad erg fel reageren op tegenspraak en tact is dan vaak ver te zoeken. Ik vind hem dan ook vaak onbeschoft overkomen.
Hij doet me denken aan een directeur bij een vorige baan. Die man was ook niet erg geliefd, maar hij bleek een heel simpele handleiding te hebben: hou het kort, zakelijk en feitelijk, een ja is een ja en een nee is een nee en voorkom woorden als "misschien" en "het ligt eraan". Had je goede argumenten, dan kreeg je hem mee en dat leek hij ook te onthouden. Had je geen goede argumenten of zag hij er de logica niet van in, dan was je kansloos.
Dit zie ik ook wel terug bij Trump. Van mensen die hem kennen hoor ik dat hij wel degelijk luistert en zijn plannen ook wel wijzigt na hun advies. Maar ik denk ook dat hij niet snel vergeeft als je hem verraden hebt en dan kan hij keihard zijn. Aan de andere kant, Vance was eerst een zeer uitgesproken tegenstander van Trump en die is nu wel VP..
Jij spreekt persoonlijk mensen die Trump persoonlijk kennen???

Malibu2
22-01-2025 om 22:57
Mugske schreef op 22-01-2025 om 22:39:
[..]
Jij spreekt persoonlijk mensen die Trump persoonlijk kennen???
Nee. Ik kijk of luister naar interviews en gesprekken met mensen die hem persoonlijk kennen, die te zien zijn via X of YouTube.

Lollypopje
23-01-2025 om 08:37
Wat ik niet snap van Musk is dat als het geen nazi goed of spontane onnadenkende actie was, waarom hij dan niet heeft gereageerd op alle ophef en kritiek.
Normaal heeft hij ook geen moeite om zijn mening te geven over dingen waar hij het niet mee eens is een kritiek die hij krijgt. Die man doet niks anders. Dus dat hij nu zwijgt vind ik heel veel zeggen.
Wat trouwens ook schandalig is, is dat veel mensen die lid zijn van Meta opeens zonder dat ze dat zelf willen Trump en Vance aan het volgen zijn. Ze ontvolgen heeft geen zin want een paar uur later staan ze er gewoon weer tussen. Zelfs blokken helpt niet. Ik las ergens dat Meta dat ook gewoon heeft toegegeven.
In Nederland heb ik het nog niet gezien, misschien dat EU regels zoiets voorkomt, maar internationaal heb ik er al best veel mensen over gehoord

BeesAreCool
23-01-2025 om 08:52
Lollypopje schreef op 23-01-2025 om 08:37:
Wat ik niet snap van Musk is dat als het geen nazi goed of spontane onnadenkende actie was, waarom hij dan niet heeft gereageerd op alle ophef en kritiek.
Normaal heeft hij ook geen moeite om zijn mening te geven over dingen waar hij het niet mee eens is een kritiek die hij krijgt. Die man doet niks anders. Dus dat hij nu zwijgt vind ik heel veel zeggen.
Wat trouwens ook schandalig is, is dat veel mensen die lid zijn van Meta opeens zonder dat ze dat zelf willen Trump en Vance aan het volgen zijn. Ze ontvolgen heeft geen zin want een paar uur later staan ze er gewoon weer tussen. Zelfs blokken helpt niet. Ik las ergens dat Meta dat ook gewoon heeft toegegeven.
In Nederland heb ik het nog niet gezien, misschien dat EU regels zoiets voorkomt, maar internationaal heb ik er al best veel mensen over gehoord
Als je eerst POTUS of VP volgde omdat het Biden en Harris waren, dan volgde je die accounts nog automatisch. Harris had bv haar persoonlijke accoubt dat nog bestaat, en het VP account.
Echter, bij mij was het dus ook zo dat ik ontvolgde, een momentje later weer terugkeek, en toen weer volgde. Dat vond ik wel raar, want dat is me nog nooit gebeurd als ik een account ontvolgde. Blijkbaar was dat dus niet enkel een glitch bij mij

BeesAreCool
23-01-2025 om 08:59
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 19:10:
[..]
Met zijn eerste VP heeft hij nu de grootste ruzie. Hetzelfde geldt voor veel andere mensen die hij zelf uitgekozen had om met hem te werken.
Geen goed teken van een "goede leider."
Dat hij plannen wijzigt naar gelang met wie hij het laatst gesproken heeft geloof ik wel.

Lollypopje
23-01-2025 om 09:02
BeesAreCool schreef op 23-01-2025 om 08:52:
[..]
Als je eerst POTUS of VP volgde omdat het Biden en Harris waren, dan volgde je die accounts nog automatisch. Harris had bv haar persoonlijke accoubt dat nog bestaat, en het VP account.
Echter, bij mij was het dus ook zo dat ik ontvolgde, een momentje later weer terugkeek, en toen weer volgde. Dat vond ik wel raar, want dat is me nog nooit gebeurd als ik een account ontvolgde. Blijkbaar was dat dus niet enkel een glitch bij mij
Ik las het zelfs van mensen die hen niet volgde. Echt heel bizar dat dit dus heel bewust gebeurt

BeesAreCool
23-01-2025 om 09:08
Lollypopje schreef op 23-01-2025 om 09:02:
[..]
Ik las het zelfs van mensen die hen niet volgde. Echt heel bizar dat dit dus heel bewust gebeurt
Dat is echt volkomen gestoord inderdaad.
Ik vond die "glitch" al raar, maar het lijkt erop dat die grote social media bedrijven wel erg graag willen dat we gaan luisteren naar iemand die steeds meer op hun buikspreekpop begint te lijken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.