Nieuws en actueel

MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.

amarna
22-01-2025 om 11:41
Denken de Trumpstemmers nu echt dat ze er financieel beter van gaan worden? Ik denk het niet want de ziektekostenverzekering is/wordt afgeschaft. En als er handelsbarrieres met het buitenland komen worden binnenlandse produkten schaarser en veel duurder. Nadenken voordat je achter loze kreten aan holt....

kerstbeer
22-01-2025 om 13:04
amarna schreef op 22-01-2025 om 11:41:
Denken de Trumpstemmers nu echt dat ze er financieel beter van gaan worden? Ik denk het niet want de ziektekostenverzekering is/wordt afgeschaft. En als er handelsbarrieres met het buitenland komen worden binnenlandse produkten schaarser en veel duurder. Nadenken voordat je achter loze kreten aan holt....
Het sprookje van het verlagen van de boodschappenprijzen heeft hij al in de ijskast gezet, zelfs al voor hij president werd.
Zie onder een link met een filmpje waarin hij er voor de verkiezingen heel anders over sprak.
https://abcnews.go.com/Politics/trump-now-bringing-grocery-prices-promised-hard/story?id=116763207

Anfisa
22-01-2025 om 14:06
Herfstappeltaart schreef op 22-01-2025 om 10:52:
[..]
Wat? Ik luister en kijk ongeveer hetzelfde maar ook ik zag het van mijlenver aankomen hoor 🤔. Het was niet te missen, al keek je maar 1 NOS-journaal per dag.
Ik heb ook geen idee hoe Malibu aan deze aanname komt. Klinkt een beetje als maar wat roepen om bepaalde media ten onrechte te bekritiseren. Het is niet onderbouwd en het zegt niks.
Het enige positieve dat eruit zou kunnen komen, is dat Europa meer zijn eigen zaken op orde gaat stellen. Ondanks dat ik Trump niet bepaald als vooruitgang zie (dan zeg ik het netjes), ben ik het met hem eens dat Europa meer mag investeren in defensie voor mocht het nodig zijn. Niet teveel op de VS leunen.

BeesAreCool
22-01-2025 om 14:29
Anfisa schreef op 22-01-2025 om 14:06:
[..]
Het enige positieve dat eruit zou kunnen komen, is dat Europa meer zijn eigen zaken op orde gaat stellen. Ondanks dat ik Trump niet bepaald als vooruitgang zie (dan zeg ik het netjes), ben ik het met hem eens dat Europa meer mag investeren in defensie voor mocht het nodig zijn. Niet teveel op de VS leunen.
Goed punt en nog een goed puntje is dat veel mensen die ik ken wakker geschud zijn en het gevaar van extreem-rechts meer beginnen te zien, ook ten opzichte van vrouwen en lgbt mensen.
Dan heb ik het over mensen die bijna nooit over politiek praatten.

Herfstappeltaart
22-01-2025 om 14:36
[..]
Ik heb ook geen idee hoe Malibu aan deze aanname komt. Klinkt een beetje als maar wat roepen om bepaalde media ten onrechte te bekritiseren. Het is niet onderbouwd en het zegt niks.
Ja dààr ben ik het ook helemaal mee eens. We moeten als Europa veel minder afhankelijk worden, op allerlei gebied.

Malibu2
22-01-2025 om 16:50
[..]
Oh, heel simpel. Ze had zich laten wijsmaken door de media dat Trump een fascist is, als Hitler, een racist, een dictator, dat hij neonazi's als very fine people zou hebben omschreven. Ze had ergens gehoord of gelezen dat heel veel latinos zo kwaad waren over de Puerto Rico opmerking van een komiek dat mensen die eerst niet van plan waren te stemmen nu massaal op Harris zouden gaan stemmen. Vrouwen zouden vanwege de abortuskwestie massaal op Harris gaan stemmen. Ze geloofde dat de poll van Iowa betrouwbaar was (ik geloof dat het Iowa was, maar kan ook een andere staat zijn geweest. Een paar dagen voor de verkiezingen leek Harris daar veel beter te scoren dan verwacht, Iowa zou ineens ook een swing state kunnen worden en als dat representatief was voor het hele land...)
Verder eens met de opmerking dat Europa meer zelf moet investeren in defensie.

amarna
22-01-2025 om 17:04
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 16:50:
[..]
Oh, heel simpel. Ze had zich laten wijsmaken door de media dat Trump een fascist is, als Hitler, een racist, een dictator, dat hij neonazi's als very fine people zou hebben omschreven. Ze had ergens gehoord of gelezen dat heel veel latinos zo kwaad waren over de Puerto Rico opmerking van een komiek dat mensen die eerst niet van plan waren te stemmen nu massaal op Harris zouden gaan stemmen. Vrouwen zouden vanwege de abortuskwestie massaal op Harris gaan stemmen. Ze geloofde dat de poll van Iowa betrouwbaar was (ik geloof dat het Iowa was, maar kan ook een andere staat zijn geweest. Een paar dagen voor de verkiezingen leek Harris daar veel beter te scoren dan verwacht, Iowa zou ineens ook een swing state kunnen worden en als dat representatief was voor het hele land...)
Verder eens met de opmerking dat Europa meer zelf moet investeren in defensie.
Ze heeft zich volgens jou "wijs laten maken dat Trump een dictator is"...
Wat vind je er van dat hij alle veroordeelden van de Capitoolbestorming gratie heeft verleend? Ook diegenen die geweld hebben gebruikt?
En dat hij alle beleidsmakers en ambtenaren die hem niet steunen wil vervangen door aanhangers?
Toch al overduidelijk 2 duidelijke tekenen die wijzen op dictatorschap.

Malibu2
22-01-2025 om 17:32
amarna schreef op 22-01-2025 om 17:04:
[..]
Ze heeft zich volgens jou "wijs laten maken dat Trump een dictator is"...Wat vind je er van dat hij alle veroordeelden van de Capitoolbestorming gratie heeft verleend? Ook diegenen die geweld hebben gebruikt?
En dat hij alle beleidsmakers en ambtenaren die hem niet steunen wil vervangen door aanhangers?
Wat ik van die gratie vind? Daar ben ik persoonlijk geen voorstander van. Tegelijkertijd zie ik heel veel selectieve verontwaardiging. Want hoe reageerden de mensen die nu zo ageren tegen deze gratie door Trump op de gratie die Biden zijn schuldig bevonden zoon heeft verleend, terwijl Biden meermaals uitdrukkelijk had gezegd dat niet te zullen doen?
Over het ontslaan van ambtenaren en beleidsmakers: dat snap ik wel. Ik heb jarenlang als ambtenaar gewerkt en hoewel ik vrij kon adviseren en wel een bepaalde invloed had, moest het beleid uitgevoerd worden dat door de politiek was bepaald. Ik merkte dat ik daar in een aantal gevallen niet langer achter kon staan en heb daarom zelf een andere baan gezocht. Als ambtenaar werk je voor de inwoners en word je betaald door de inwoners. Het merendeel van de inwoners heeft op Trump en zijn beleid gestemd en dat moet uitgevoerd worden, ook als je het daar zelf niet mee eens bent. Ik kan persoonlijk niets met mensen die dan gaan dwarsbomen. Ik weet overigens niet hoe het daar zit met ontslagbescherming, of wettelijk kan wat Trump wil.

Malibu2
22-01-2025 om 17:34
amarna schreef op 22-01-2025 om 17:04:
[..]
Ze heeft zich volgens jou "wijs laten maken dat Trump een dictator is"...Wat vind je er van dat hij alle veroordeelden van de Capitoolbestorming gratie heeft verleend? Ook diegenen die geweld hebben gebruikt?
Hoe definieer jij een "dictator"?

kerstbeer
22-01-2025 om 17:38
Er is iets wat ik geleerd heb van te kijken hoe het eraan toegaat op X.
Je hoeft niet op iedereen te reageren of met iedereen in gesprek te gaan.
Je mag mensen negeren.
Dat ze je dan beschuldigen van het "niet luisteren naar de andere kant" is slechts een middel om druk uit te oefenen zodat je mee blijft doen aan het instant houden van die hele vuilnisbelt. Immers, voor de extreem-rechtse trolls is er ook geen lol aan als er niemand op ze reageert.
Je hoeft niet te luisteren naar mensen die jou of anderen beledigen en constant leugens verspreiden, met allerlei nare doeleindes die niet in jouw voordeel zijn.
Daarom vertrekken ook steeds meer mensen van x.
De tijd van altijd maar allerlei leugens en bagger moeten aanhoren is voorbij. Wanneer mensen niet constant liegen, beledigen, goedpraten van wat anderen kwaad doet ("He didn't mean it that way!") en allerlei lelijks aan anderen toewensen, dan praten we weer.

Friezinnetje
22-01-2025 om 17:45
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 17:34:
[..]
TRUMP of Hitler of Orban of Poetin

Malibu2
22-01-2025 om 18:01
Friezinnetje schreef op 22-01-2025 om 17:45:
[..]
TRUMP of Hitler of Orban of Poetin
Sterk antwoord..
Heeft iemand anders wel een duidelijke definitie?

amarna
22-01-2025 om 18:30
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 17:34:
[..]
Een leider die geen enkele tegenspraak duldt.

Daglichtlamp
22-01-2025 om 18:59
Vrijheid van meningsuiting totdat je kritiek hebt op Trump.
https://www.huffpost.com/entry/donald-trump-responds-to-sermon_n_679099f0e4b0aa51e7c33b6e

Zilver_gray
22-01-2025 om 19:06
Malibu2 schreef op 22-01-2025 om 18:01:
[..]
Sterk antwoord..
Heeft iemand anders wel een duidelijke definitie?
Wat let jou om zelf te googlen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.